Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by LeiLar »

Gääsp! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
TheDoctor
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2013 17:28
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by TheDoctor »

Har inte läst hela tråden men jag tänkte mig en medalj för den som troget ser till att äga en zon.
Jag tar en zon och vaktar den. Så fort någon tar den tar jag tillbaka den. Detta kunde ju locka till en del intressanta turfmöten. Låt säga att man en vacker sommardag tar med sig en picknick och parkerar vid en trevlig zon.
3 övertagningar av samma zon inom 24 timmar - Hogging the zone
5 övertagningar av samma zon inom 24 timmar - ZoneProtector
10 övertagningar av samma zon inom 24 timmar - ZoneGuardian
Kanske kunde man på något sätt få ett tillägg till medaljen som visar vilken zon man vaktat ex. ZoneProtector Arrowpark.
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

Blir en sammarbetsmedalj, två personer som tar zonen av varandra 10h i sträck = båda får medaljen.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by embeoo »

Om man vill premiera sådant beteende ska det ju snarare vara att man haft en signifikant ägandeandel under en hel omgång.
CherryLiqueur

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by CherryLiqueur »

Jag är en rätt nykläckt turfare, så ha överseende med min fråga...
Det finns sjukt många förslag på medaljer i denna tråd. En aning rörigt, kan tyckas, men en utvecklare skulle säkert ta sig tid att rensa upp bland förslagen så jag är inte orolig för att bra idéer missas. Däremot undrar jag vem/vilka med inflytande som egentligen läser i denna tråd och då tar till sig av förslagen? Är vi bara ett gäng tyckare som hasplar ur oss våra idéer på ett och samma ställe av gammal vana, eller finns det några medaljutvecklare som läser aktivt i tråden och spånar vidare?
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Byggaren »

CherryLiqueur wrote:Jag är en rätt nykläckt turfare, så ha överseende med min fråga...
Det finns sjukt många förslag på medaljer i denna tråd. En aning rörigt, kan tyckas, men en utvecklare skulle säkert ta sig tid att rensa upp bland förslagen så jag är inte orolig för att bra idéer missas. Däremot undrar jag vem/vilka med inflytande som egentligen läser i denna tråd och då tar till sig av förslagen? Är vi bara ett gäng tyckare som hasplar ur oss våra idéer på ett och samma ställe av gammal vana, eller finns det några medaljutvecklare som läser aktivt i tråden och spånar vidare?
Tråden läses förutom av alla turfare även av dev, dom som kodar och utvecklar spelet. Och av crew, dom som hjälper till och sköter bla zonutbyggnaden. Vi följer tråden och diskuterar då och då vissa förslag. Så även om många av förslagen passerar ganska tyst förbi så är det värt att posta dina förslag här eller diskutera gammla. Nya medaljer lanseras då och då och då har det ofta tagits intryck av åsikterna här :-)
CherryLiqueur

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by CherryLiqueur »

Toppen ☺. Jag har lagt in några förslag, med start 8/2 i år.
User avatar
caisesiume
Posts: 53
Joined: 27 Oct 2013 13:30
Country: Sweden
Location: In a Zone Somewhere
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by caisesiume »

Dusty wrote:Om man har dåligt med turf aktivitet på stället man bor på så slutar det med att man äger alla zoner till slut. Det finns inget som driver på en att åka ut och ta en revisit på sina zoner förutom Revisitor medaljen men när man tagit den så är det inget kvar som motiverar en.

Den halva poäng man får är inte så mycket och man får dessutom inte en +1 i takeover statistiken vilket kunde åtminstonde få en att jaga alla "TAKE-xxx" medaljer.

Så varför inte ha medaljer för antal tagna revisits? Det skulle ju få ensamma turfare att fortsätta ge sig ut och ta tillbaka sina zoner, något på lång sikt att jaga efter. Udda zoner skulle bli mera attraktiva och på aktiva ställen skulle det bli en utmaning att lyckas ta en revisit :).
Image
Revisit-1000
This medal is distributed as you perform 1000 revisits in total. (takeovers not included)
Holders: 2


Image
Revisit-2500
This medal is distributed as you perform 2500 revisits in total. (takeovers not included)
Holders: 1
+1.En riktigt bra idé tycker jag. Borde införas ;) :geek:
TheDoctor
Posts: 7
Joined: 03 Oct 2013 17:28
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by TheDoctor »

Isengrim wrote:Blir en sammarbetsmedalj, två personer som tar zonen av varandra 10h i sträck = båda får medaljen.
Sant. Tänkte inte på det. Målet var att få ett mer socialt inslag än de annars så snabba mötena.
Kan man motverka det på något sätt?

Att denna medalj bara går att ta en gång per zon och spelomgång? Då får ju en isf vara med och samarbeta utan att få medaljen.
De skulle iofs kunna samarbeta om två zoner och båda får medaljen.

Annars att medaljen endast delas ut en gång per spelomgång och stad.

Men en samarbetsmedalj skulle kanske också vara intressant i någon variant?
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Isengrim »

Det finns redan några som man kan samarbeta kring, 12/24 medaljen är en sådan som många samarbetar för att plocka. Likaså broilerarmen "Le Stamaniatore" som på många ställen kräver att man är två som kör ihop för att plocka.

Andra som kan behöva samarbete är revisitor (att andra låter ens zoner vara ifred tills man plockat den) Likaså de högre Greed valörerna, jag är tex hemskt tacksam till Speedmaster100 att han lät mina zoner vara ifred natten när jag tog min 250, han hade lätt kunnat sänka den för mig, så där är samarbetet mer i formen att folk är justa. Han gav mig även idén till vilken zon som skulle bli nr250. Blev Kungsträdgården förståss med alla bankpalats runt omkring. Greed is good var det som fick mig att välja Kungsan :D

Sen är det många som curlar andra, dvs hjälper folk att hitta zonerna när de är i områden som man inte känner till via chatten tex. Det kan ju finnas vägar som om man inte känner till dom är svåra att hitta på egen hand. Likaså att det kan vara en fördel att plocka zonerna i en viss ordning eller var man skall stå för att få GPS-täckning.

Däremot är det många som har önskat ett läge för parturf, det är ju oxå ett samarbete. Ut och jonna på en tandem helt enkelt :D
Locked

Return to “Förslag”