Västmanland - Förslagstråden

Moderator: Zonemakers

Wettis_

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Wettis_ »

Jag tycker inte den behöver flyttas även om halva zonen är i byggnaden. Går utmärkt att ta och ligger bra.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Optimus »

Jag antar att det är de röda fälten som är förslagen och då tycker jag den "framför" nya byggnaden (är det inte ett litet "torg" brevid Webhallen´s butik ?) eller den brevid/bakom ICA är de bättre förslagen. Men som Wettis säger så funkar väl zonen också rätt bra idag ?
ImageImage
User avatar
Wettis
Posts: 50
Joined: 14 Aug 2012 22:06
Country: Sweden
Contact:

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Wettis »

Blä för flytten måste jag nog säga... Visst, det finns tydligen regler för att zoner inte delvis får ligga i byggnader MEN väljer man att placera zoner i ett industriområde får man ta att det kanske inte blir optimalt sett ur zonbyggarperspektiv. Zonen låg bra cykelmässigt och var inga som helst problem att ta samt att den inte gick att ta i byggnaden. Ändå flyttas den pga estetiska skäl och vips...varsågod nordvästra Västerås, ännu en driveinzon. Visst, man får inte köra in med bil i zonen om man inte jobbar i någon av de närliggande butikerna men den ligger trots allt mitt på en parkering...suck.

Nu måste det bli en flytt på cranehookzone. Lägg den närmre route66 i kurvan upp mot dungen, pleeeease.

Sen skulle jag verkligen vilja ha ett namnbyte på erikslundn...nu är jag så irriterad att min namnkreativitet är blockerad... döp den till NOTADRIVEIN...eller nåt. Over and out. Wettis

Edit: Vet inte ens om jag skrivit i rätt tråd...SunYour har ju rört till allt...skiter i det. Peace! :roll:
Ranna

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Ranna »

Hej!
Jag är helt ny i detta så jag hoppas att detta inlägg hamnar rätt. Jag älskar Björnön och tycker att det är en fantastisk plats att vara på. Saknar därför zoner där ute, speciellt på södra Björnön. Finns det någon anledning till att det inte finns några zoner där?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Ranna wrote:Hej!
Jag är helt ny i detta så jag hoppas att detta inlägg hamnar rätt. Jag älskar Björnön och tycker att det är en fantastisk plats att vara på. Saknar därför zoner där ute, speciellt på södra Björnön. Finns det någon anledning till att det inte finns några zoner där?
+1

Ligger säkert lite förslag till zonmakaren att titta på, två zoner i Västerås största fritidsområde är väldigt lite.
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Ska cykelklubben verkligen ha en bilzon? :-)
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västerås - Förslagstråden

Post by Blabert »

Jimo wrote:Ska cykelklubben verkligen ha en bilzon? :-)
Zonmakarironi!

Skickat från LG G2
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Zonmakaridioti
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Västerås - Förslagstråden

Post by Blabert »

Jimo wrote:Zonmakaridioti
Var snäll och håll god ton i forumet, det är för allas trevnad.


Skickat från LG G2
Image
Jimo
Posts: 587
Joined: 19 May 2012 19:06
Country: Sweden
Location: Gurkstaden vid Mälaren

Re: Västerås - Förslagstråden

Post by Jimo »

Glömde den obligatoriska ":-)" :-)

Hursom. Ikväll bilturfade jag hela sträckan från Lugnzone ned till just cykelklubben. Av dessa fem zoner var fyra riktiga drive-in (dvs inifrån bilen tagningar). Kyrkan fick jag ta och gå max 10 steg utanför bilen. Känns som att jag aldrig tänker cykla den sträckan mer för att ta zoner. Drive-in får naturligtvis finnas men ska de verkligen ligga som ett pärlband?
Post Reply

Return to “Västmanland”