Ändra färgerna på warded?

Post Reply
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Ändra färgerna på warded?

Post by Changrila »

Nu idag skulle jag visa min mor hur statistiken ser ut för en zon och genast dök det upp en mängd olika problem.

Först skulle hon hitta rutan där man skriver i zonens namn. Linjen som markerar rutan där man ska skriva var så tunn att hon knappt såg den. Hade jag inte förklarat var den fanns så hade hon inte hittat den.

Sedan sa hon "Ah, där står mitt namn vid triangeln!". Det hon såg var den triangel med skarpaste röda färgen i cirkeldiagrammet. När jag sa att det var ett cirkeldiagram där kunde hon med en hel del ansträngning tänka sig att det nog fanns ett sådant där.

Kort sagt: Sidan är i dagsläget inte speciellt snäll mot flera av de med synproblem. Tydligare linjer och kanske olika färger i cirkeldiagrammet istället för olika nyanser av rött vore alltså en bra början.

Finns det någon specifik person som man kan skriva det här till eller ser "rätt personer" det nu när jag skriver om det här i forumet?
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Ändra färgerna på warded?

Post by TBIT »

Hej! Felrapportera gärna detta på http://issues.turfgame.com - tack för hjälpen!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
aFred

Re: Ändra färgerna på warded?

Post by aFred »

Varför så knölig tbit? är väl bara att du säger till warded-ansvarig att fixa det när tid finnes.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Ändra färgerna på warded?

Post by Blabert »

aFred wrote:Varför så knölig tbit? är väl bara att du säger till warded-ansvarig att fixa det när tid finnes.
Många som vill ha diverse förbättringar, felanmäla zoner osv.. Därför har det samlats på ett ställe för att underlätta.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Image
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Ändra färgerna på warded?

Post by SaLa »

Changrila wrote:Finns det någon specifik person som man kan skriva det här till eller ser "rätt personer" det nu när jag skriver om det här i forumet?
eddyueue är den som är ansvarig och byggt hela warded. Lägger du det som issue kommer han garanterat se det. :)
aFred wrote:Varför så knölig tbit? är väl bara att du säger till warded-ansvarig att fixa det när tid finnes.
Läggs det in som en issue kommer Eddy få ett mejl lite då och då om att han har olösta issues, tills han gjort något åt den. En tråd i forumet kan lätt försvinna i mängden. :)

Eddy har en hel del roliga förslag i den enorma tråden "Statistik - vad vill du veta?" som han också vill förverkliga nån dag: http://forum.turfgame.com/viewtopic.php?t=569 Så han har en del att pyssla med. :)
Post Reply

Return to “Tredje Part”