Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by farbrorP »

Jag satsar på att bli hybridturfare och har beställt en Brompton. Lätt att ha med och framför allt gratis att ha med på tåget. :) Självklart har den sina begränsningar vad gäller mullezoner, men man kan ju gå-cykel-tågturfa.
Attachments
minbrommie.jpg
minbrommie.jpg (66.4 KiB) Viewed 3732 times
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Isengrim »

Var iväg och tittade på en jonne igår, mycket sugen...

Image

Image
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by LeiLar »

farbrorP wrote:Jag satsar på att bli hybridturfare och har beställt en Brompton. Lätt att ha med och framför allt gratis att ha med på tåget. :) Självklart har den sina begränsningar vad gäller mullezoner, men man kan ju gå-cykel-tågturfa.
En Brompton är jag också mycket sugen på. Hör gärna av dig med dina synpunkter när du kört den ett tag.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by farbrorP »

Will do. :-)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by acachberga »

Jag har ingen cykel alls... Har länge funderat på att skaffa mej en som går bra både i terräng och på gator. tyvärr verkar priset springa iväg om man ska ha nån med kvalité, och det vill man förstås. Sen ska den också gå att ha med sej i bilen. Jag kör nämligen ibland med geocaching också. Eftersom vi har en WV Golf så kan ju vissa "trånghetsproblem" uppstå. Vill då kunna skruva av framhjulet, men det får inte innebära att det blir en massa sladdar o dyl som måste loss och sedan på.
Tror att det trots allt innebär att det blir till att vänta tills dom här "gratiscyklarna, brukar kosta 200-330 kr per säsong, kommer här i Stockholm. Då finns det ju många turfzoner att ta sej runt till. Dom brukar dyka upp i april, men har inte sett nått om dom än. Förra året var det SvD som höll i det.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by embeoo »

Lånecykelställen är öppna sedan igår, tre första turerna gjorda :)
User avatar
LoneDog
Posts: 657
Joined: 26 Apr 2012 08:50
Country: Sweden
Location: Short Valley
Contact:

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by LoneDog »

acachberga wrote:Jag har ingen cykel alls... Har länge funderat på att skaffa mej en som går bra både i terräng och på gator. tyvärr verkar priset springa iväg om man ska ha nån med kvalité, och det vill man förstås. Sen ska den också gå att ha med sej i bilen. Jag kör nämligen ibland med geocaching också. Eftersom vi har en WV Golf så kan ju vissa "trånghetsproblem" uppstå. Vill då kunna skruva av framhjulet, men det får inte innebära att det blir en massa sladdar o dyl som måste loss och sedan på.
Tror att det trots allt innebär att det blir till att vänta tills dom här "gratiscyklarna, brukar kosta 200-330 kr per säsong, kommer här i Stockholm. Då finns det ju många turfzoner att ta sej runt till. Dom brukar dyka upp i april, men har inte sett nått om dom än. Förra året var det SvD som höll i det.
Crescent Njord mountainbike Street. Den kör jag och med däck som är släta i mitten och räfflade i sidorna så kan du cykla nästan var som samt quickrelease på bak och fram hjulet.

Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
- - : Du kan inte simma motströms i chokladströmmen : - -
User avatar
saand75
Posts: 15
Joined: 04 Jan 2014 21:56
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by saand75 »

Jag har en Trek Mamba med skivbromsar.
Här fotograferad uppe på Öbykulle.
Attachments
cykel.JPG
cykel.JPG (440.44 KiB) Viewed 3544 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by Maqqan »

Image

Giant revolt 2, bra allround som ger bra hastighet på landsväg.

Skickat från min LT26i via Tapatalk
mangedrake
Posts: 1
Joined: 18 May 2014 11:54
Country: Sweden

Re: Visa vad ni har för cykel när ni Turfar

Post by mangedrake »

Har 2 :)

Cube Hooper, 11vxl o hydrauliska skivbromsar toppen på asfalt.
Image

Merida Big9, 29-tumare med rejäla däck och såklart hydrualiska skivor, lika toppen offroad som den e tråkig på asfalt.
Image
Post Reply

Return to “Allmänt”