Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktionen

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktionen

Post by Vindicator »

Det finns sedan tidigare tre donationsmedaljer som man kan ta genom att lämna ett bidrag till Turf:

Image
Donation Hero Is awarded the brave soul who donates at least 10€ to the Turf project.

Image
Donation Angel Is awarded the brave soul who donates at least 50€ to the Turf project.

Image
Donation God Is awarded the brave soul who donates at least 100€ to the Turf project.

Samtidigt lämnar ju de flesta som bidrar till Turf numera sitt bidrag genom supporterfunktionen, så mitt förslag är att anpassa donationsmedaljerna för detta, med nivåer som motsvarar helt antal supportmånader, samt med ett par ytterligare nivåer för dessa medaljer för att det inte ska bli så stora hopp.
Titlarna nedan är bara förslag, i samma stil som för de nuvarande medaljerna:

Donation Newbie - När man har betalat för totalt en månads support (motsvarar c:a 3 euro).
Donation Hero - När man har betalat för totalt 3 månaders support (motsvarar c:a 9 euro).
Donation Saint - När man har betalat för totalt 6 månaders support (motsvarar c:a 17 euro).
Donation Legend - När man har betalat för totalt 9 månaders support (motsvarar c:a 26 euro).
Donation Angel - När man har betalat för totalt 18 månaders support (motsvarar c:a 50 euro).
Donation God - När man har betalat för totalt 36 månaders support (motsvarar c:a 100 euro).

Antalet månader måste förstås vara ackumulerande, så att t.ex. 1 månad + 1 månad + 3 månader = 5 månader totalt. Men jag antar att denna info finns sparad, och man måste ju bara kolla om en användare ska få en ny medalj varje gång som han gör en ny supporterbetalning, i så fall. Kontrollen av hur mycket support man har köpt sedan tidigare görs väl ändå redan vid varje ny betalning, om jag inte har fel, så att det inte ska överlappa om man har gammal supporttid kvar sedan tidigare.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by Blabert »

Donation och supporterfunktionen är två skilda saker. Man donerar för att skjuta in extra medel till Turf och blir belönad med olika medaljer. Belöningen man får när man blir supporter är mer statistik i appen ( fler godsaker är utlovade till supporters i framtiden).

Det är alltså meningen att vara som det är. Är man ute efter medalj, då donerar man. Är man ute efter statistik i appen blir man supporter. Det rekommenderas varmt att göra båda :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by LeiLar »

Kanske fler Donation Medals dock? Men vad ska de heta? Donation Buddha och Donation Allah för 150 respektive 200 euro? :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by Marrrs »

250 € = Donation Flying spaghetti monster?
8-)
User avatar
GuteLappen
Posts: 328
Joined: 23 Sep 2012 10:13
Country: Sweden
Location: Gotland, Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by GuteLappen »

Jag har också funderat på detta. Jag tycker att man skall få låna en supportermedalj så länge man är supporter, när man inte längre är supporter så tas den bort. Är medveten om att det kan kännas konstigt att ta tillbaka en medalj, men alla fattar varför. Enda sättet att idag få reda på om en användare är supporter är väl att se om de har en blixt på sig då de Turfar?
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by LeiLar »

Lån av supportermedalj låter som ett bra alternativ.
Och på tal om ingenting: en sådan tjusig "signaturblaffa" skulle man gärna vilja ha. När blir det möjligt, GuteLappen? ;)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by Vindicator »

Blabert wrote:Donation och supporterfunktionen är två skilda saker. Man donerar för att skjuta in extra medel till Turf och blir belönad med olika medaljer. Belöningen man får när man blir supporter är mer statistik i appen ( fler godsaker är utlovade till supporters i framtiden).

Det är alltså meningen att vara som det är. Är man ute efter medalj, då donerar man. Är man ute efter statistik i appen blir man supporter. Det rekommenderas varmt att göra båda :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Ja, jag vet att de är två skilda saker just nu, men varför måste de vara det? :)
Det viktiga för Turf borde väl vara att få in så mycket pengar som möjligt, och för egen del så tror jag i alla fall att det skulle bli så om man slog ihop support och donation. Att "skjuta in extra medel till Turf" är ju huvudsyftet med att man är supporter också, bara att man gör det mer kontinuerligt i så fall och inte som en klumpsumma. Väldigt få gör det antagligen enbart för statistiken.

De som donerar pengar gör det knappast mindre om de utöver medaljen även får tillgång till support-statistiken för pengarna, och de som köper support blir förmodligen aningen mer motiverade att göra det om de utöver statistiken även får medalj (de blir i alla fall knappast mindre motiverade av det).

Båda två metoderna gör ju att pengarna går direkt till Turf, och det är ju inte så att Turf förlorar pengar på att ge både medalj + supportfunktionalitet istället för bara en av dessa, för de existerar ju inte fysiskt. Medaljerna ger ju dessutom inga som helst fördelar i själva spelet, d.v.s. de skulle fungera även för support.

Mindre krångligt för folk blir det ju också om det bara finns en metod.
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by Vindicator »

Jag upptäckte precis att det står en "Previously Donated"-rad längst ner på turfgame.com/info/donate när man är inloggad, där det nämns hur mycket man har donerat, och där ens köp av support också räknas in i summan (jag testade och den ökade precis när jag köpte till lite extra support). Så är det verkligen säkert att det fortfarande ses som två olika saker med support/donation? För i så fall är det lite förvirrande att den raden finns där, och dessutom räknas upp av båda två betalningssätten.
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by Marrrs »

Det stämmer för mig också att donations- och supportpeng räknats ihop, med en växlingskurs på 10 SEK per €. Det vore verkligen kul om medaljen uppgraderades då och då.
8-)
TBIT
Issue Manager
Posts: 944
Joined: 03 Apr 2012 18:39
Country: Sweden
Contact:

Re: Uppdatering av donationsmedaljerna för supporterfunktion

Post by TBIT »

Nu står det rätt under "Previously donated" på hemsidan!
Besök gärna min blogg: turf.blekinge.it
Post Reply

Return to “Förslag”