Åsele

Moderator: Zonemakers

R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Bump bump.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Post by R@W »

Nu verkar vi ha fått en person till som börjat turfa i Åsele :)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

100 takes på zonen Åsele!

Post by R@W »

100 takes på zonen Åsele idag! Det borde vi väl kunna fira? http://turfgame.com/map/Asele

PS: Fått en arbetskamrat att börja turfa, hoppas att denna fastnar som andra :)
Last edited by Dacop on 30 Mar 2014 19:28, edited 1 time in total.
Reason: Fixed link.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Nya turfare i Åsele!

Post by R@W »

Blev tillsagd att rekrytera fler turfare och har nu fått två arbetskamrater att börja turfa på orten. Krävdes en hel del övertalande och visande så jag hoppas verkligen att zonutläggarna hänger med så att det blir lite mer intressant att turfa på orten!
Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Nya turfare i Åsele!

Post by Byggaren »

R@W wrote:Blev tillsagd att rekrytera fler turfare och har nu fått två arbetskamrater att börja turfa på orten. Krävdes en hel del övertalande och visande så jag hoppas verkligen att zonutläggarna hänger med så att det blir lite mer intressant att turfa på orten!
Jamen äntligen! :-) mitt tjatande har burit frukt ;-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Åsele

Post by R@W »

Tack för de två nya zonerna i Åsele!

Zonen som LappMössan var fint placerad; den andra zonen funkar bra som utfyllnadszon men ligger nog på en av de fulaste platserna i Åsele så ett namnbyte till Åuglyzone skulle nog passa bra :)

Lägger ni ut fler zoner får ni gärna lägga dem utanför de befintliga områdena där det går att turfa, sen blir nog zoner vid den västra delen av Åsele där jag och mina arbetskamrater jobbar av rent geografiska skäl de som kommer att besökas mest. En Mule zon uppe på skidbacken Åslia skulle vara mycket välkommet, ett par kilometer bort samt toppen av en skidbacke så den skulle sitta fint!

Blev överlycklig mitt på dagen när jag fick fem e-mail att mina zon förslag accepterats, verkar dock som att det är samma mail för samma zon som kommit drygt 50 gånger sist jag kollade telefonen.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Åsele

Post by StarDust »

Tar nog någon månad innan det blir fler zoner i Åsele tyvärr, det är inte direkt värsta metropolen ;-)

Det var rätt mycket terräng på nya zonen där, om du känner för ett namnbyte så kan du anmäla det i issues. Usele var min första tanke efter ditt förslag :D
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Omplacering av BeachShortcut

Post by R@W »

Nej det är verkligen inte en metropol! Men jag har drygt 50 revisits på en del av zonerna och jag har fått två till att börja prova på; och har man bara fått två att börja kanske fler kan följa. Så jag skulle dock inte vilja säga att aktiviteten är särskilt låg.

Då BeachShortcut både är ful och inte förlänger den rundan särskilt mycket skulle jag rekommendera att ni flyttar den zonen till cykelvägen ovanför badhuset, rak söderut från Fågelzonen istället. Den zonen skulle vara både snyggare och tas mycket mer; den skulle även hjälpa till att funka som pedagogiskt exempel om man vill försöka lära fler arbetskamrater hur spelet funkar. Sen skulle den zonen ligga inom räckhåll för en rast turf under arbetstid för de som turfar på orten.

Ska vi ha få zoner är det bättre med få zoner som ökar aktiviteten.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Ännu en turfare i Åsele!

Post by R@W »

Efter mycket förarbete med att få de första att testa turf så har det gått lättare att få flera att prova, har visat två arbetskamrater till och en av dem verkar gilla idén ordentligt och tog alla zoner första dagen!

Kan inte riktigt understryka hur svårt det varit att få igång aktiviteten på en liten ort så hoppas att utläggarna även låter nivån av aktivitet på orten styra utvecklingen!
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Åsele

Post by StarDust »

Det gör vi alltid!

Sent from my GT-I9295
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Västerbotten”