Mindre samhällen

Moderator: Zonemakers

User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Mindre samhällen

Post by Jojje »

Turf växer! Alfta saknar zoner

Image
Bara en zon till
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Mindre samhällen

Post by StarDust »

Alfta har fått en plats i Turf. Vi börjar lite lätt med tre zoner och ser om det kan locka lite nya turfare.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Mindre samhällen

Post by acachberga »

Snacka då om Hassela. Ett par i Bergsjö 3 mil bort, sen är det Hudik och Sundsvall som gäller. Klart är att turfare i Hassela är det ont om under dom förutsättningarna. Får nog sätta upp nått plakat på konsum eller biblioteket (öppet 2 ggr i veckan) o wse vilken verkan det kan ha.
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Mindre samhällen

Post by kaninmage »

Alla förslag jag kan se i Hassela är inom 100m radie. Sprid gärna ut era förslag så ska vi se vad vi kan göra.

Samhället verkar ju inte särskilt stort så det kanske inte finns så många lämpliga ställen för zoner i själva orten, men lägg gärna förslag i naturområdet runtomkring också, vilket verkar vara väldigt fint, så ska vi se vad vi kan hitta på i zonväg. ;)

/kaninmage
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Mindre samhällen

Post by acachberga »

Till folkmängd är det kanske inte så stort, men till ytan. Och nog finns det många lämpliga ställen, det är då säkert. Snart flyttar vi upp för sommarhalvåret, så väntar väl till då kanske med att föreslå nya zoner. Det intressantaste med ditt svar, kaninmage, är ju att det låter som om det finns flera turfare i byn.Undrar just var dom turfar. Att vara tvungen att åka till Bergsjö, 3 mil bort, för att kunna göra det verkar ju inte så frestande.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Mindre samhällen

Post by acachberga »

Om man nu har förslag på, som man tycker själv, bra zoner, så vill man så klart beskriva varför man tycker så. Är det då här man ska skriva det?
Det som skrivs att det finns några förslag på zoner i Hazzela men alla inom 100m så undrar man förstås var så man inte i onödan lägger sina förslag där. Kan det vara Älvåsen tex där slalombacken börjar, är det vid badet, är det Konsumtorget mitt emotb kyrkan. Ja, man undrar ju.
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Mindre samhällen

Post by Spix »

acachberga wrote:Om man nu har förslag på, som man tycker själv, bra zoner, så vill man så klart beskriva varför man tycker så. Är det då här man ska skriva det?
Det som skrivs att det finns några förslag på zoner i Hazzela men alla inom 100m så undrar man förstås var så man inte i onödan lägger sina förslag där. Kan det vara Älvåsen tex där slalombacken börjar, är det vid badet, är det Konsumtorget mitt emotb kyrkan. Ja, man undrar ju.
Knappast onödigt att lägga förslag där andra redan lagt förslag. Tvärtom skulle jag vilja påstå, flera förslag på samma ställe drar zonläggarögonen till sig. Lägg dina förslag där du tycker de ska vara utan att ta hänsyn till var andra lagt sina så blir det nog bäst (men se till att dina egna förslag har spridning om du lägger flera. Ska normalt vara minst 200 meter mellan zoner). Och vill du motivera lite extra vad som gör dina förslag bra (rekommenderas) så är här ett lämpligt ställe att skriva, ja :)
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Mindre samhällen

Post by Jojje »

acachberga wrote:Om man nu har förslag på, som man tycker själv, bra zoner, så vill man så klart beskriva varför man tycker så. Är det då här man ska skriva det?
Det som skrivs att det finns några förslag på zoner i Hazzela men alla inom 100m så undrar man förstås var så man inte i onödan lägger sina förslag där. Kan det vara Älvåsen tex där slalombacken börjar, är det vid badet, är det Konsumtorget mitt emotb kyrkan. Ja, man undrar ju.
Finns i princip lika många förslag både vid skidanläggningen som i byn. Som Spix sa så är det bara positivt om det ligger flera förslag på samma ställe för då tycker fler att den platsen är bra. Öppna allmänna ytor som inte är bilvägar eller parkeringar är bra förslagsställen.
Namnge gärna zonen med något lokalborna kallar platsen för, för det är ju de som ska turfa där. :)
Bara en zon till
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Mindre samhällen

Post by acachberga »

Har nu lagt förslag till en zone i Hassela. Med mitt minne har jag glömt vad jaf exakt kallade den men det var nått i stil med Bro över Lillån eller nått liknande. Hoppas det nu händer nått i vårt lilla samhälle. Dryga 3 mil till Bergsjö för att ta dom zonerna, dit blir det inte så ofta.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Mindre samhällen

Post by StarDust »

Tveklöst ska Hassela ha minst två centrala zoner men tyvärr blir det ingen turfmetropol med dagens gränser på zonavstånd och aktivitet. Släng ut ett par i Hassela så lovar jag att till och med jag ska göra ett försök att ta dem i sommar ;)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Gävleborg”