Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Themugg
Posts: 4
Joined: 06 Oct 2012 02:44
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Themugg »

Den nya medaljen över regionvinnaren protesterar jag starkt emot. Alltså jag har inget emot medaljen i sig. Men poängen som ligger bakom den är ju lite fel. Om den medaljen ska bli riktig så ska ju endast poängen för den regionen det gäller räknas. Man kan ju inte tillgodoräkna sig poäng från en annan region då!! Om det nu finns en regiontabell så ska väl all poäng inom regionen räknas. Tar man poäng i en annan region, så ska man väl hamna i den regionens tabell också. Den sammanlagda poängen från regioner i ett land ska väl sedan sammanräknas i "Landstabellen". Alltså alla poäng man tar i Sverige skall räknas där. Följdaktligen skall alla poäng man överhuvudtaget kan skrapa i hop på vår planet summeras i den Globala tabellen. Varför har vi annars alla dessa tabeller???
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Känns tillräckligt att huvuddelen av takes kommer från den regionen.
Running the third-party project https://turfbridge.com
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Medaljer

Post by Isengrim »

andolm ligger etta i Gävleborg med 244k, mindre än hälften av poängen kommer från just Gävleborg, tittar man på Wardeds lista för Gävleborg ligger han först på 6:e plats. 482 av 1110 takes är tagna i Gävleborg, de må vara den regionen som han plockat flest i men det är bara 43,4%
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by LBz »

Just nu lite less (och nuvaken...) på dessa medaljer; har redan en issue om Revisitorn, som jag tog för två veckor sen. Där är det lite oklart i förutsättningarna om man får börja "revisita" innan man tagit 50 olika zoner. Sedan gårdagen lilla "sväng" som föranledes av att jag skulle på orienteringstävlingar i Tranås via upphämtning av son i Hallsberg. Mums, tänkte jag - här åker jag mestadels själv och disponerar tiden - Turfläge Grande :shock: Enligt första sidan på warded och lika med min egen räkning tog jag mellan 7am och 1am i natt 102 zoner. Men går jag i samma warded in på round history så är summan 99 !! Två zoner av 102 var revisits (om det nu spelar någon roll?). Tog mina 102 zoner i sex olika regioner, Decaregion fick jag omedelbart. Dock har jag varken fått Staminator eller Restless :(
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by LBz »

...medans jag skrev detta fick jag Restless :) :)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by tomtebloss »

Endast revisitor ska man ta revisits på. Andra medaljer räknar inte de in. Restless behöver man inte ta så många zoner på. Staminator måste du ta inom 24h. Så bara ut och ta en zon till om du nu tog 99st beroende på när du började förstås.

Är du säker så får du skriva en issues som sagt. Men surt förstås.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Du kan göra revisitor på allt från 10 zoner i fem dagar till 50 zoner på en dag. Troligen buggar som ligger bakom. Du kan logga in på http://warded.se/turf för att se dina sessioner och hur många revisits du gjort på senast.
Running the third-party project https://turfbridge.com
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by LBz »

Nu läser jag under "Sessions" att det ska vara minst fem takes. Mina första tre takes på morgonen finns rätteligen inte med. Puh!
När det gäller Revisitorn var jag ett tag rädd att man bara fick tillgodoräkna revisits på zoner man redan äger DET skulle vara marigt isf :)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by tomtebloss »

Man kan inte göra revisits om man inte äger dem.
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Problem med medaljer!

Post by R@W »

Gjorde ett långpass i fredags den 2:a maj och tog sammanlagt 210 zoner men har inte fått medaljen El Staminatore än. Har även tagit ca 5200 zoner men inte fått take 5000 medaljen än. Tack för hjälpen!
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”