Starten på ny runda

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Starten på ny runda

Post by Blabert »

Visst är det kul och speciella mer ny runda och gula zoner! Men jag måste säga att det förmodligen är runt två år sen som jag stod laddad till tänderna kl 11:58.. Som tur är finns det 27/34 dagar och 20 timmar kvar av omgången då man kan köra på precis så hårt man vill :-)

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Post by TheMachine »

Jag var ute alldeles nyss och tog 30-40 zoner. Men jag fick bara 12 vilket är den information som syns just nu. Kommer jag att "få tillbaka" poängen och zonerna? Finns informationen om rundan kvar? Säkert fler som är drabbade av detta idag.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Sv: Starten på ny runda

Post by Blabert »

TheMachine wrote:Jag var ute alldeles nyss och tog 30-40 zoner. Men jag fick bara 12 vilket är den information som syns just nu. Kommer jag att "få tillbaka" poängen och zonerna? Finns informationen om rundan kvar? Säkert fler som är drabbade av detta idag.
Är nog bara eftersläpning, rejäl sådan..

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Image
TheMachine
Posts: 10
Joined: 01 Nov 2012 21:42
Country: Sweden

Re: Sv: Starten på ny runda

Post by TheMachine »

Blabert wrote:
TheMachine wrote:Jag var ute alldeles nyss och tog 30-40 zoner. Men jag fick bara 12 vilket är den information som syns just nu. Kommer jag att "få tillbaka" poängen och zonerna? Finns informationen om rundan kvar? Säkert fler som är drabbade av detta idag.
Är nog bara eftersläpning, rejäl sådan..

Skickat från min Z1 via Tapatalk
Tack för svar. Nu ser jag förresten under "Latest takeovers" på webbsidan att det ser rätt ut! Det reder nog ut sig.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Post by Vintentina »

Vill bara påpeka att samma bugg har uppträtt till och från hela dagen idag. Inte alls omöjligt att reproducera vid andra tillfällen än ny runda alltså, tyvärr. För maken ledde det till att han inte kunde ta zoner på väg hem från jobbet, trots att han blivit av med dem under dagen, eftersom han pga buggen fortfarande såg ut att äga dem i appen.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Starten på ny runda

Post by mortuus »

Nu är det problem igen visst, kan inte ansluta över 10min.. vad händer?? blir så trött på dessa serverstrul.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Post by acachberga »

Isengrim wrote:Man kanske skall ta bort bonusen på de gula, det slår ju väldigt hårt mot en del som inte kan turfa medans andra får öppet mål och kan plocka en masse...
Bra åsikt!
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Post by acachberga »

Asså, va e problemet? Måste man ha så bråttom? De e väl bara å vänta tills det styr upp sej igen. Tycker väl själv att det mesta e ok. När den nya rundan kommer, så kommer iaf jag att vänta några timmar innan jag ger mej ut.
Den enda gång jag blivit lite småsur var väl när jag för ett par veckor sedan körde 24-timmars medaljen. då var det mörkt å kallt, men kul. Efter jag fixat timme 22 så kraschade systemet och låg nere nån timme. Kändes lite snopet... Nu i helgen gjorde jag ett nytt försök och lyckades ro det hela i land. Jättekul. Nästan så man önskar det fanns en 36 eller 48 timmars medalj. (Den riktige själlvplågaren vill väl ha en 168 timmars = en hel vecka) men då måste man nog bo i en riktig stor stad eller ta in på hotell.
acachberga
Posts: 102
Joined: 31 Mar 2014 12:57
Country: Sweden

Re: Starten på ny runda

Post by acachberga »

LeiLar wrote:Jag skänkte lite mer pengar just nu. Pengar löser väl inte alla problem men det blir väl inte sämre i alla fall. Så skänk (ytterligare) en slant även du! :)
E de du som är och härjar i den kungliga huvudstaden nu?
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Starten på ny runda

Post by mortuus »

acachberga wrote:Asså, va e problemet? Måste man ha så bråttom? De e väl bara å vänta tills det styr upp sej igen. Tycker väl själv att det mesta e ok. När den nya rundan kommer, så kommer iaf jag att vänta några timmar innan jag ger mej ut.
Den enda gång jag blivit lite småsur var väl när jag för ett par veckor sedan körde 24-timmars medaljen. då var det mörkt å kallt, men kul. Efter jag fixat timme 22 så kraschade systemet och låg nere nån timme. Kändes lite snopet... Nu i helgen gjorde jag ett nytt försök och lyckades ro det hela i land. Jättekul. Nästan så man önskar det fanns en 36 eller 48 timmars medalj. (Den riktige själlvplågaren vill väl ha en 168 timmars = en hel vecka) men då måste man nog bo i en riktig stor stad eller ta in på hotell.
ja men problemet är att jag upplever att för varje vecka så blir appen bara segare och segare, känns som det enda man gör är väntar å väntar... ta zoner verkar också ibland ta väldigt lång tid att man undrar om man inte ska stänga appen eller bara vänta.. hur kul är det egentligen? vore fint om det blev bättre till slut.
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Allmänt”