Jakobsberg / Kallhäll

Moderator: Zonemakers

User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by JÄRVEN »

Jättekul med nya zoner, de ligger fint placerade och öppnar upp ny väg över Järvafältet.
Hade en fin tur i nattens mörker igår på de små grusvägarna genom skogar och över fält

Mycket vill ha mer :-) Nu hoppas jag på en zon 900m söder om Säbykulle i trevägskorsningen vid bäcken det skulle binda ihop fint i öst västlig riktning mellan säbysouth och Hanstaporten.

//Järven
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Changrila »

JÄRVEN wrote:Jättekul med nya zoner, de ligger fint placerade och öppnar upp ny väg över Järvafältet.
Hade en fin tur i nattens mörker igår på de små grusvägarna genom skogar och över fält

Mycket vill ha mer :-) Nu hoppas jag på en zon 900m söder om Säbykulle i trevägskorsningen vid bäcken det skulle binda ihop fint i öst västlig riktning mellan säbysouth och Hanstaporten.

//Järven
Den där "900m söder om Säbykulle", visst är det precis där jag föreslagit zon nr 8 på kartan jag la upp för ett tag sedan?
Image
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by JÄRVEN »

Ja precis det är punkt 8 i din karta tänkte inte på att kolla den.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Dacop »

JÄRVEN wrote:Jättekul med nya zoner, de ligger fint placerade och öppnar upp ny väg över Järvafältet.
Hade en fin tur i nattens mörker igår på de små grusvägarna genom skogar och över fält

Mycket vill ha mer :-) Nu hoppas jag på en zon 900m söder om Säbykulle i trevägskorsningen vid bäcken det skulle binda ihop fint i öst västlig riktning mellan säbysouth och Hanstaporten.

//Järven
Så, något i den stilen då? Gott om förslag i den korsningen. ;)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Changrila »

Dacop wrote:
Så, något i den stilen då? Gott om förslag i den korsningen. ;)
Tack! :D :D Åh vad trevlig nästa promenad runt sjön kommer bli!
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by JÄRVEN »

Superfint ! nu hänger det ihop bättre i öst-västligt. Har kört nu i mörkret och funkade fint. De tre nya i Sollentuna ligger fint oxå [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Changrila »

Alltså, nu upptäckte jag en sak som förvånar mig... 250/0p för Bruketbacken när de andra i området är 170/2? Varför? Bruketbacken lär bli tagen nästan lika ofta som de andra. Det finns t.o.m. en grusväg upp till toppen vid sidan av berget, så benstarka cyklister kan cykla upp till toppen om de vill ;)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Dacop »

Changrila wrote:Alltså, nu upptäckte jag en sak som förvånar mig... 250/0p för Bruketbacken när de andra i området är 170/2? Varför? Bruketbacken lär bli tagen nästan lika ofta som de andra. Det finns t.o.m. en grusväg upp till toppen vid sidan av berget, så benstarka cyklister kan cykla upp till toppen om de vill ;)
Se det som ett test eller ett experiment, zonen är snart med i matchen om den tas lika ofta som du tror. Två tagningar redan, ser ju lovande ut. :)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Changrila »

Dacop wrote:
Changrila wrote:Alltså, nu upptäckte jag en sak som förvånar mig... 250/0p för Bruketbacken när de andra i området är 170/2? Varför? Bruketbacken lär bli tagen nästan lika ofta som de andra. Det finns t.o.m. en grusväg upp till toppen vid sidan av berget, så benstarka cyklister kan cykla upp till toppen om de vill ;)
Se det som ett test eller ett experiment, zonen är snart med i matchen om den tas lika ofta som du tror. Två tagningar redan, ser ju lovande ut. :)
Toppen :D

Och förresten ;) På torsdag fyller jag år! Jag önskar mig en zon i födelsedagspresent! En riktigt fin mullezon!

Image
Uppe till höger i bild syns SäbySoftstyle och min gula ruta hade varit en perfekt Changrilazone ;) Det finns dessutom gott om stigar i den skogen, så det hade inte blivit direkt svåråtkomligt även om det är lite trassligare läge än de vanliga zonerna.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jakobsberg / Kallhäll

Post by Dacop »

Changrila wrote:
Dacop wrote:
Changrila wrote:Alltså, nu upptäckte jag en sak som förvånar mig... 250/0p för Bruketbacken när de andra i området är 170/2? Varför? Bruketbacken lär bli tagen nästan lika ofta som de andra. Det finns t.o.m. en grusväg upp till toppen vid sidan av berget, så benstarka cyklister kan cykla upp till toppen om de vill ;)
Se det som ett test eller ett experiment, zonen är snart med i matchen om den tas lika ofta som du tror. Två tagningar redan, ser ju lovande ut. :)
Toppen :D

Och förresten ;) På torsdag fyller jag år! Jag önskar mig en zon i födelsedagspresent! En riktigt fin mullezon!

Image
Uppe till höger i bild syns SäbySoftstyle och min gula ruta hade varit en perfekt Changrilazone ;) Det finns dessutom gott om stigar i den skogen, så det hade inte blivit direkt svåråtkomligt även om det är lite trassligare läge än de vanliga zonerna.
Grattis i förskott! 8-)

Vi får helt enkelt se vad den nya zonmakaren tycker om förslaget, jag lämnade över ansvaret för norra Stockholm vid månadsskiftet.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Stockholm”