Nya zoner till Södertälje

Moderator: Zonemakers

User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

Nej nu måste det läggas till många fler zoner i Södertälje, efter idag var det solkart! Vi är många turfare i S-tälje. Det måste finnas fler i centrum, med högre poäng i timmen. Det tog mig 2 timmar att ta 30 zoner, i Stockholm skulle det ta en halvtimme. Så ta några av dom förslagen som folk har lagt till i Södertälje och försök få dit fler i centrum, skulle vara schysst :)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Dacop »

Snigel33 wrote:Nej nu måste det läggas till många fler zoner i Södertälje, efter idag var det solkart! Vi är många turfare i S-tälje. Det måste finnas fler i centrum, med högre poäng i timmen. Det tog mig 2 timmar att ta 30 zoner, i Stockholm skulle det ta en halvtimme. Så ta några av dom förslagen som folk har lagt till i Södertälje och försök få dit fler i centrum, skulle vara schysst :)
Poängen styr ni själva över, desto oftare en zon tas desto högre poäng per timme (och lägre per tagning).
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Kingslayer »

Inte oenig. Olja cykelkedjorna och stå redo med fyllda vattenflaskor fredag kväll. ;-)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Kingslayer »

Och som Dacop skriver jobbar ni själva upp värdet på zonerna.
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Kingslayer wrote:Hej, vi har precis haft zonutläggarrotation. Jag är er zonmakare de nästa fyra månaderna (Stockholms län utom Stockholm kommun). Behöver lite tid att sätta mig in i länet - geografin och turfaktiviteten innan jag börjar peta i saker och ting. En hastig titt på Södertälje ger vid handen att det förmodligen finns utrymme för fler. Turfa på medans jag pluggar på länet :-)
Hejsan och Välkommen!
Då ska jag passa på att ställa en fråga till dig som jag hoppas du har tid att besvara medan du pluggar på:
Beaktas de zonförslag som lämnas via appen?
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Kingslayer »

Jajamensan! Fortsätt lägg förslag, när nya zoner ska till någonstans tittar vi på zonförslagen. (Efter ikväll lär det dock dröja för er ;) )
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

Dacop wrote:
Snigel33 wrote:Nej nu måste det läggas till många fler zoner i Södertälje, efter idag var det solkart! Vi är många turfare i S-tälje. Det måste finnas fler i centrum, med högre poäng i timmen. Det tog mig 2 timmar att ta 30 zoner, i Stockholm skulle det ta en halvtimme. Så ta några av dom förslagen som folk har lagt till i Södertälje och försök få dit fler i centrum, skulle vara schysst :)
Poängen styr ni själva över, desto oftare en zon tas desto högre poäng per timme (och lägre per tagning).
Jo jag vet att det är så, men jag menar att dom zonerna i Centrum borde vara 7 eller 8 poäng i timmen inte som det är nu 5 eller 6 eftersom det är så många som tar dom i Centrum. Då skulle det vara värt mer att åka ner på kvällen o ta dom!
Kingslayer wrote:Jajamensan! Fortsätt lägg förslag, när nya zoner ska till någonstans tittar vi på zonförslagen. (Efter ikväll lär det dock dröja för er ;) )
Kan du ge klockslag för när dom zonerna kommer? :P Sitter barnvakt nu ett tag...
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Kingslayer »

Nya zoner får aldrig mer värde än högsta av de befintliga omkringliggande.

Ni hinner se bollibompa och äta en trerättersmiddag, det blir nog lagom efter desserten :)
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by Snigel33 »

Kingslayer wrote:Nya zoner får aldrig mer värde än högsta av de befintliga omkringliggande.

Ni hinner se bollibompa och äta en trerättersmiddag, det blir nog lagom efter desserten :)
Okej, det visste jag inte!

HAHA ja vilken tur då, jag som aldrig missar bollibompa!! :lol:
HoltAnn

Re: Nya zoner till Södertälje

Post by HoltAnn »

Tjoho! Jag kastade mig på cykeln och turfade gula guldzoner! Och Lina också! :D Tack! Lovord lovord!
Post Reply

Return to “Stockholm”