Kartor för zonförslag- Används ej längre.

Moderator: Zonemakers

Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Kartor för zonförslag- Används ej längre.

Post by Stonecape »

----nu finns istället en förslagsfunktion i appen----

I samråd med Simon Arvestrand har jag beslutat att lägga upp separata kartor för de större städerna. Det är både lättare för de som ger förslag på zoner och för de som ska lägga ut zonerna. Man slipper flera sidor med punkter, det blir lättare att undvika dubbletter osv.

Dessa kartor finns just nu:

Övrigt
Stockholm
Göteborg
Malmö
Uppsala
Västerås
Örebro
Linköping
Jönköping
Sundsvall
Gotland - Skapad av erikd.
Eskilstuna - Skapad av Suburban.
Motala - Skapad av Simonarvestrand.

De som vill vara med och lägga till zonförslag, skicka Simonarvestrand eller Skerved ett pm med din gmailadress och vilka kartor du vill vara med på!
Quarzi
Posts: 12
Joined: 11 Aug 2010 20:58

Re: Kartor för zonförslag

Post by Quarzi »

Ett annat sätt att få alla markörer på en och samma sida är:

Gå in på Våran karta

Ovanför kartan så bör "Visa i google earth" visas. > Högerklicka och kopiera länkadress

Klistra in länken i sökfältet och sök på den, nu borde alla markörer från alla sidor visas + att du fått en liten meny längst ner till vänster under alla "markörnamn" i listan. bör se ut såhär typ. (netbook ftw :P)

Bocka i rutan framför "turf - övrigt" och klicka på "turf - övrigt" och sen är det bara att redigera och lägga in markörer för glatta livet med alla markörer ute på kartan.

Edit: Btw.. om man har bägge kartorna ibockade som på min screen så kommer markörerna från sida 1 i "turf - övrigt" att få 2 markörer på samma ställe då du läser från både sökningen du gjorde och våran karta som går att redigera. Men är bara att bocka i och ur "Turf - Övrigt - Google Maps" för att se alla markörer på alla sidor.

Hoppas alla förstod det där :P
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Kartor för zonförslag

Post by simonarvestrand »

De va ju rätt smart . funkade ju kanon. men jag röstar nog ändå för olika kartor eftersom det blir mindre nålar mer cleant och lättare att se.
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Quarzi
Posts: 12
Joined: 11 Aug 2010 20:58

Re: Kartor för zonförslag

Post by Quarzi »

simonarvestrand wrote:De va ju rätt smart . funkade ju kanon. men jag röstar nog ändå för olika kartor eftersom det blir mindre nålar mer cleant och lättare att se.
Jo jag tror det är bäst så också, men kanske i framtiden när "övrigt" kartan (dvs småstäder, europavägar osv?) blir massa sidor så kan det kanske vara en lösning.
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Stonecape »

Quarzi: Bra tips där. Kan nog komma till användning till Övrigt-kartan som sagt. :)
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Kartor för zonförslag

Post by Stonecape »

Till er som jag bjuder in till dessa kartor: Tänk på att ni själva kan bjuda in folk att medverka också!
RosaGet
Posts: 16
Joined: 27 Aug 2010 02:30
Country: Sweden
Location: Göteborg

Re: Kartor för zonförslag

Post by RosaGet »

Jag la till några förslag i GBG-mappen. Hur kommer det sig att jag kan lägga till förslag? Jag har väl inte blivit inbjuden?
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Kartor för zonförslag

Post by Arias »

Antar att det bara är jag som är seg eller trött, men hur lägger man in förslag i kartan (ja, jag är inbjuden) ? :oops:
Image
Roxvret
Posts: 54
Joined: 04 Aug 2010 14:09

Re: Kartor för zonförslag

Post by Roxvret »

Arias wrote:Antar att det bara är jag som är seg eller trött, men hur lägger man in förslag i kartan (ja, jag är inbjuden) ? :oops:
Har du tryckt på Redigera-knappen upp till vänster?
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Kartor för zonförslag

Post by simonarvestrand »

och sen valt den blåa nålen och klickat nånstans ?
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”