Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

http://turf.kng.se/lagturf/index.php?pa ... =119%2C305

Ajdå, vi verkar ta zoner från varandra i Sthlm Slayers...
VG har 383 zoner + på oss :roll:
User avatar
Snigel33
Posts: 16
Joined: 07 Sep 2014 12:13
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Snigel33 »

Tyvärr inte :|

Men när lagfighten är över så är du välkommen!
Det kommer fler chanser när vi blir utmanade framöver :mrgreen:
Okej, tack!
HappyF
Zonemaker
Posts: 290
Joined: 08 Aug 2012 10:53
Country: Sweden
Contact:

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by HappyF »

Kingslayer wrote: ...
När jag lägger zoner - över perioder som kan vara veckor - lägger jag dem med ett och samma implementeringsdatum och tid. Det betyder att det kan komma många helt plötsligt som planerats och lagts under en längre tid.
...
Tack för det klargörandet. Det jag reagerade på (lite väl stark ska väl erkännas :oops:) var att det bara ett par dagar efter Bombinas begäran om zoner för kampen dök upp massa zoner på en gång. Jag tror att Stockholmslaget hade reagerat likadant om vi i VGR hade bett om massa nya zoner för att vi halkat efter i kampen och det strax därpå dök upp en massa nya.
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

Ok, klarlagt och VG äger hundratals fler zoner för tillfället.
Nu kör vi!
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by Wallen »

Får väl skriva något ord också som zonemaker i Stockholm centrala delar. Bombinas inlägg har inte mer att göra med de nya zonerna än att det inlägget gjordes strax efter jag blev zonemaker i Stockholm. De zoner jag gjort är ej pga det inlägget! Jag har inte kollat exakt hur många zoner jag släppt men jag håller faktiskt igen lite för att inte ändra förutsättningarna för kampen allt för mycket. Men det kommer komma en del nytt ytterligare där jag anser det kan behövas även om det inte blir några storbombningar likt Göteborg fick mellan mars och maj...
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

Efter drygt 2 dygn där båda lagen har famlat i blindo eftersom lagturfsidan inte har blivit uppdaterad, (vilket den nu har blivit) så kan det konstateras att Sthlm Slayers har utökat sin tidigare ledning. Detta trots att Team VG konstant ligger plus på antal zoner och pph. Movemania och aspe drar stenhårt i toppen för Team VG, liksom Bullmannen och PelleS drar för Slayers.
Snart är det dags att aktivera "3k/2v-regeln", där spelare som inte har uppnått 3k inom två veckor kommer att "plockas bort" ur tävlingsmomentet.

//smc
User avatar
farbrorP
Posts: 414
Joined: 08 Aug 2012 23:53
Country: Sweden
Location: Short Valley, Jätteborg

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by farbrorP »

Det sistnämnda låter mer dramatiskt än det är. Det blir antagligen bara en ur VG-laget.
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

För mig har det blivit ytters sällan som jag varit ute på Forumet (ett handfull gånger). Borde kika in här mera frekvent, absolut. Egentligen borde det vara här som vi i första hand diskuterar kampen. Jag efterlyser mera statistik i den här kampen. Framför allt är jag intresserad av att få fram totalt antal zoner varje lag har tagit och ett genomsnitt på det. Anser att den statistiken säger mera än ett medel på totalpoängen.

Jag vore tacksam om någon tog fram den statistiken. Turf är ju fullt med statistik, men i den här kampen är stats vi kan ta del av knapp. Breddar vi spelet så blir det mera intressant för flera av oss, tror jag.
User avatar
speedmaster100
Posts: 76
Joined: 19 Feb 2012 19:52
Country: Sweden
Location: See the "green" map ;)

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by speedmaster100 »

NSG_turf wrote:För mig har det blivit ytters sällan som jag varit ute på Forumet (ett handfull gånger). Borde kika in här mera frekvent, absolut. Egentligen borde det vara här som vi i första hand diskuterar kampen. Jag efterlyser mera statistik i den här kampen. Framför allt är jag intresserad av att få fram totalt antal zoner varje lag har tagit och ett genomsnitt på det. Anser att den statistiken säger mera än ett medel på totalpoängen.

Jag vore tacksam om någon tog fram den statistiken. Turf är ju fullt med statistik, men i den här kampen är stats vi kan ta del av knapp. Breddar vi spelet så blir det mera intressant för flera av oss, tror jag.
Håller med, kul med statistik. Vi får hoppas att någon hjälper till med detta.

Jag såg att du ville vara med i Facebook Turf Stockholm, vi har lite tight med tid för tillfället ;)
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Stockholm Slayers vs. Team VG - Sept 2014

Post by NSG_turf »

speedmaster100 wrote:
Håller med, kul med statistik. Vi får hoppas att någon hjälper till med detta.

Jag såg att du ville vara med i Facebook Turf Stockholm, vi har lite tight med tid för tillfället ;)
Jag bodde i Stockholm hela 80-talet, plus lite till, men har hittills bara tagit ett par zoner i huvudstan (helt nyligt). Visst kan jag vänta med att bli insläppt i Stockholms-gruppen. Sökte också en grupp för Stockholms Län, men fann ingen. Tycker i så fall att det är mycket märkligt att just Stockholms Län saknar en fb-grupp, då de flesta andra svenska turf-regioner har det.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”