"Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Moderator: Zonemakers

Yoshimitsu
Posts: 5
Joined: 20 Apr 2011 09:49
Country: Sweden

"Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Yoshimitsu »

Den enda zonen i Vadstena(Birgzone) ligger på ett ställe som inte kommer locka en vanlig turfare (en kontorsbyggnad), flytta den istället till slottets borggård(1) eller varför inte längst ut på piren(2) i hamnen istället.
1=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.759', E 14° 53.022'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44598, 14.88370
2=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 26.981', E 14° 52.510'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.44969, 14.87516


Föreslår även att man flyttar zonen NearChina i Mjölby, som ligger på en bakgård mellan ett par bostadshus, till den natursköna rastplatsen nära E4:an (3) !
3=
WGS 84 (lat, lon):
N 58° 20.327', E 15° 9.568'
WGS 84 decimal (lat, lon):
58.33878, 15.15947

/Yoshi
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by gurubashi »

Just de zonerna har jag ingen uppfattning om då jag aldrig varit där. Men en väldigt stor grej i allmänhet är att zoner ligger bra placerade. Jag är överlag väldigt imponerad av placering av zoner inne i tex Linköping. Det känns genomarbetat och ger en bra sammanfattning av stans sevärdheter och grönområden (och en del annat... ).

Det är nog viktigt att arbeta just med zonplaceringar för att behålla de användare som bara ytligt testar Turf första gången. Det är synd att skicka dem till några skumma bakgator när det finns slott, parker och vatten alldeles i närheten!
Image
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Goose72 »

Men måste alltid zonerna vara på gräsmattorna och inte inkludera ev cykelväg som kringår den.
Känner mig nog uttittad som det är när man kommer till någon gräsplätt där det ligger brudar o sola, så sliter man upp mobilen och börjar turfa...men i deras ögon smygfotar man :-/
Har skippat många zonuppdatringar med små gräsplättar för att det ligger folk där.
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Drassen »

intressant tanke...har inte förutsett fluktarproblemet:)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Arias »

Goose72 wrote:Men måste alltid zonerna vara på gräsmattorna och inte inkludera ev cykelväg som kringår den.
Känner mig nog uttittad som det är när man kommer till någon gräsplätt där det ligger brudar o sola, så sliter man upp mobilen och börjar turfa...men i deras ögon smygfotar man :-/
Har skippat många zonuppdatringar med små gräsplättar för att det ligger folk där.
haha, finns många zoner jag skippat för att jag fegat ur för att slippa att folk tror att man gör något helt annat..

Sen finns det tillfällen då man inte orkar bry sig och hoppas på att ingen tror att man är super mysko. Jag har till exempel gått rakt in på en basketmatch och tagit en zon som låg mitt på planen, gjort samma sak under en fotbollsträning, har även gått in på en lekplats när alla "rastat" sina ungar och bara gått och ställt mig bland alla leksaker och sett allmänt vilsen ut..
Image
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Jojje »

Arias wrote:
Goose72 wrote:Men måste alltid zonerna vara på gräsmattorna och inte inkludera ev cykelväg som kringår den.
Känner mig nog uttittad som det är när man kommer till någon gräsplätt där det ligger brudar o sola, så sliter man upp mobilen och börjar turfa...men i deras ögon smygfotar man :-/
Har skippat många zonuppdatringar med små gräsplättar för att det ligger folk där.
haha, finns många zoner jag skippat för att jag fegat ur för att slippa att folk tror att man gör något helt annat..

Sen finns det tillfällen då man inte orkar bry sig och hoppas på att ingen tror att man är super mysko. Jag har till exempel gått rakt in på en basketmatch och tagit en zon som låg mitt på planen, gjort samma sak under en fotbollsträning, har även gått in på en lekplats när alla "rastat" sina ungar och bara gått och ställt mig bland alla leksaker och sett allmänt vilsen ut..
HAHA! Sånt har jag då inte varit med om. Känns bättre nu med mobilen på styret, så man slipper hålla i den som om man stod och fotograferade.
Bara en zon till
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by gurubashi »

Goose72 wrote:Känner mig nog uttittad som det är när man kommer till någon gräsplätt där det ligger brudar o sola, så sliter man upp mobilen och börjar turfa...men i deras ögon smygfotar man :-/
Äsch! Skitbra tillfälle att göra lite reklam! Tryck upp en hög med sådana här visitkort.

"Hej tjejer! Ni ligger mitt en Turf-zon, en slags stadsorientering, om ni är intresserade så ta en titt på det här!"
Och släng åt dem ett kort.

Om det är riktigt heta brudar så ta ett kort underst i högen som dessutom är märkte med ditt telefonnummer på baksidan. "Mitt nummer står där om ni har några frågor..." :D

Image

(Väntar med spänning på lagom-sizeade klistermärken att tapetsera lyktstolpar med...)
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Drassen »

sådärja, lite skitsamma-anda är vad som behövs i landet!

(klistermärken kommer lagom till turf-bonanza.)
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Goose72
Posts: 153
Joined: 15 Apr 2011 10:08

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by Goose72 »

Gurubashi haha ja det kanske man skulle göra, men nu har jag ju ett fruntimmer som nog inte skulle uppskatta det tilltaget ;)
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: "Tråkiga" zoner i Vadstena och Mjölby

Post by StarDust »

Med Turfjacka så är problemet löst.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Post Reply

Return to “Östergötland”