Järvafältet zonförslag

Moderator: Zonemakers

User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Järvafältet zonförslag

Post by JÄRVEN »

Hej har fem zonförslag på södra Järvafältet/Kista
Tror de skulle passa fint och stimulera till lite fler takes på Järvafältet.
//Järven

1. [Järvstigen] här går en fin cykelstig genom skogen mellan Barkarby och Kista.
2. [Trähästar] Vid Hästagård finns ett konstverk med några trähästar i ponnystorlek
3. [Eggebygård] Gård på Järvafältet som har en del djur och kursverksamhet café mm.
4. [Ciggen] Ericsson Tower Tube, mobilmast modell kolonn, lyser röd i toppen ser precis ut som en
tänd cigg i mörkret. Det är mer än 200m till närmaste zon då cykelvägarna måste anv.
5. [Byggskolan] Kista gymnasiums byggskola ligger här, saknas z i det här hörnet av Kista.
zonförslag.jpg
zonförslag.jpg (392.46 KiB) Viewed 3282 times
Ericsson Tower tube, lokalt kallad [Ciggen]
DSCF2176 (2).jpg
DSCF2176 (2).jpg (74.57 KiB) Viewed 3199 times
[Trähästar]
Trähästar.jpg
Trähästar.jpg (83.42 KiB) Viewed 3194 times
Last edited by JÄRVEN on 18 Nov 2014 14:37, edited 4 times in total.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Järvafältet zonförslag

Post by Wallen »

Tror detta är mitt område och lovar att titta närmare på förslagen... Dock inte idag och vad det ger får vi se. Ska till kista med jobb nästa vecka så om tid finnes får jag väl scouta på plats ;-)
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Järvafältet zonförslag

Post by JÄRVEN »

Wallen wrote:Tror detta är mitt område och lovar att titta närmare på förslagen... Dock inte idag och vad det ger får vi se. Ska till kista med jobb nästa vecka så om tid finnes får jag väl scouta på plats ;-)
Ok fint,
Jag planerar lite fler förslag bl.a mellan Kista och Ursvik där det finns en ny cykelväg som kunde må bra av att få ett par z så Solnaturfarna blir sugna att våldgästa Kista :-)
Ska dra ett gpx spår så man kan få den synlig på kartan. Lägger det i samma tråd sen.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Järvafältet zonförslag

Post by Kingslayer »

Wallen wrote:Tror detta är mitt område och lovar att titta närmare på förslagen... Dock inte idag och vad det ger får vi se. Ska till kista med jobb nästa vecka så om tid finnes får jag väl scouta på plats ;-)
Nä, det är nog mitt ;)

Har varit där och pillat tidigare. Ligger dock febersjuk just nu och ska resa nästa vecka, så det lär ta ett tag för mig också.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Järvafältet zonförslag

Post by Wallen »

Kingslayer wrote:
Wallen wrote:Tror detta är mitt område och lovar att titta närmare på förslagen... Dock inte idag och vad det ger får vi se. Ska till kista med jobb nästa vecka så om tid finnes får jag väl scouta på plats ;-)
Nä, det är nog mitt ;)

Har varit där och pillat tidigare. Ligger dock febersjuk just nu och ska resa nästa vecka, så det lär ta ett tag för mig också.
Vi får väl slåss om vem som hinner först men är bra säker på att minst fyra av dessa förslag ligger inom mitt område.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sv: Järvafältet zonförslag

Post by Wallen »

Kingslayer wrote:
Wallen wrote:Tror detta är mitt område och lovar att titta närmare på förslagen... Dock inte idag och vad det ger får vi se. Ska till kista med jobb nästa vecka så om tid finnes får jag väl scouta på plats ;-)
Nä, det är nog mitt ;)

Har varit där och pillat tidigare. Ligger dock febersjuk just nu och ska resa nästa vecka, så det lär ta ett tag för mig också.
Är bra säker på att detta är mitt område eller iaf fyra av förslagen...
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Sv: Järvafältet zonförslag

Post by Kingslayer »

Wallen wrote:Är bra säker på att detta är mitt område eller iaf fyra av förslagen...
Ska inte svara i forum mitt i natten febersjuk. Helt korrekt, de ligger i din "tunga": https://www.google.com/maps/d/viewer?ll ... ZJ8be5nkyg

Ta du hela uppdraget även om det korsar gränsen någonstans :)
User avatar
JÄRVEN
Posts: 62
Joined: 27 Sep 2012 14:42
Country: Sweden
Location: CoffinMoon

Re: Järvafältet zonförslag

Post by JÄRVEN »

Hej vill tipsa om kartprogrammet quickroute, som är populärt bland orienterare.
Fick tipset av turfaren lbZ i Stockholm.
Det är ett helt suveränt litet program perfekt att göra zonförslag med, man kan välja vilken karta som helst som bas och sen lägga in ett spår från gps och sen kalibrera gpx spåret mot kartan genom att dra några punkter till rätt kartposition.
Gps spåret visar även hastigheten man haft genom att ändra färg.

http://www.matstroeng.se/quickroute/sv/
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Järvafältet zonförslag

Post by Wallen »

Quickroute verkar vara ett trevligt litet program som jag får titta närmare på :)
User avatar
bocklingen
Posts: 346
Joined: 27 Apr 2014 07:20
Country: Sweden
Location: Rasbokil Örkulla

Re: Järvafältet zonförslag

Post by bocklingen »

JÄRVEN: Trevligt - tack för tips! :)


iPhone 5C / Tapatalk
Join: 2014-04-26 09:25:32
Special goals: 1. Icosaregion star 2. Get all unique z in Katrineholm :)

Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image Image
Post Reply

Return to “Stockholm”