Västervik

Moderator: Zonemakers

Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Ni andra VästerviksTurfare, var vill ni se nya zoner?

Det behöver förtätas mellan vissa zoner i Västervik. En del zoner upplevs som ointressanta eftersom de ligger för långt ut. Jag anser att vi borde ha en zon nära Grantorpet och kanske två-tre till längs med Gränsövägen ut till slottet. Ljungheden har blivit mycket bättre men borde det inte finnas plats för en zon nära köpcentrat? Andra områden där jag skulle vilja se nya zoner är Kvännaren och Lysingsbadet.

WestGunner är mitt förslag på kullen bakom Skyttegatan, ett försök att skapa en samhörighet med den ensamma zonen vid VO-torpet. Jag hade tydligen bara ett förslag kvar den här månaden ;)

Turf on!
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Frodovic wrote:Ni andra VästerviksTurfare, var vill ni se nya zoner?

Det behöver förtätas mellan vissa zoner i Västervik. En del zoner upplevs som ointressanta eftersom de ligger för långt ut. Jag anser att vi borde ha en zon nära Grantorpet och kanske två-tre till längs med Gränsövägen ut till slottet.
Nu har vi fått flera nya zoner, tack för det ;)
ExRunner

Re: Västervik

Post by ExRunner »

Har lagt förslag på Breviksalperna, fängelset och polishuset. Skulle gärna se att området från Brevik och norrut får mer zoner. Sen bosätter jag mig där i närheten efter jul;)
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Västervik kan nog klara 8-10 nya zoner. Minst :)
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

De norra och södra delarna borde få fler zoner. Det är tufft att hålla sig kvar i Turfligan ;)

Dessutom vore det bra om vi fick fler zoner (minst 2?) mellan Torpet, Westfire och Westmarker.
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Jag vet att det föreslagits zoner i Västerviks södra, östra och norra delar. Vore kul om vi också fick några nya platser att ta nu när vi har flera aktiva spelare.
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Lillkvadden »

Var på min första turfrunda i Västervik igår, och kan bara intyga att där behövs rejäl utbyggnad av zoner. Konkurrensen var stor och det var svårt o hitta zoner som ej var blockerade. Men kul var det.

Mycket fin Turfstad, låt den växa :)
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Lillkvadden wrote:Var på min första turfrunda i Västervik igår, och kan bara intyga att där behövs rejäl utbyggnad av zoner. Konkurrensen var stor och det var svårt o hitta zoner som ej var blockerade. Men kul var det.

Mycket fin Turfstad, låt den växa :)
Tack!

Ja, vi är ett gäng spelare som regelbundet träffas och diskuterar hur Västervik kan växa som Turfstad.
Sedan en tid tillbaka så har vi en grym aktivitet här. Se bara hur det varit de senaste omgångarna, Västerviks zoner är bland de mest tagna i Kalmar län!

Västervik skulle må bra av ett ordentligt zonregn. 20-25 nya zoner fördelade över de tre prioriterade områdena skulle vara en bra början. Spelplanen behöver breddas och nya attraktiva rundor behöver byggas.

Snart kommer turisterna... ;)
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Västervik behöver växa, både på bredden och längden :)
Attachments
Turf 2015 Västervik.jpg
Turf 2015 Västervik.jpg (257.62 KiB) Viewed 3206 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Västervik

Post by Maqqan »

Hur är intresset på andra sidan bron? När jag besökte Västervik förra sommaren så tyckte jag det var trist att cykla ut till Gränsöslott och tillbaka då det var så glest med zoner. Nordvästra delen är ju helt tomt på zoner.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Kalmar”