Zonförslag i Luleå

Moderator: Zonemakers

Byggaren
Zonemaker
Posts: 657
Joined: 14 May 2012 12:04
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Byggaren »

Tycker att Norrbottens järnvägsmuseum i Luleå skulle passa för en zon.
Vet inte hur jag länkar bilder med mobilen. Så får försöka förklara genom att säga att den öppna platsen nordväst om den stora byggnaden lämpar sig väl. Finns väldigt lite zoner i området samtidigt som det är trevligt att glo på alla gamla vagnar o lok :-)
R@W
Posts: 127
Joined: 04 May 2012 10:35
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by R@W »

Norrbotten överlag har inte så mycket zoner med tanke på ytan det är frågan om...

Skulle rekommendera lite zoner mellan Boden och Luleå, särskilt på den södra sidan om Luleåälven vid tex Avan. Många som motionerar på den sträckan. En zon vid Sunderbysjukhus skulle även sitta fint!
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Zonförslag i Luleå

Post by kaninmage »

Hej igen!

Fick lite tid att titta till zonläget i Luleå och har fixat lite nytt. Måste dock säga att det är väldigt ont om (vettiga/hållbara) zonförslag i de flesta av områdena ni efterlyser zoner till. Många ligger på villors bakgårdar, på skolgårdar eller t.o.m. ute på vägar utan varken cykel- eller gångbana i närheten.

Bra zoner kräver alltsomoftast zonförslag från turfare med lokalkännedom, läggs zoner i blindo så kan det bli hur fel som helst. Så lägg gärna era förslag varje månad, räcker inte 3 förslag för er så underlättar google maps-länkar och/eller bilder där man tydligt ser var zoner önskas (25x25m-områden) här i forumet. :)

/kaninmage
User avatar
kaninmage
Zonemaker
Posts: 216
Joined: 30 Jun 2012 11:11
Country: Sweden
Location: Malmoe

Re: Zonförslag i Luleå

Post by kaninmage »

Glömde skriva att jag tänkt göra ett par vattenzoner till er, men hittade inte några förslag på sådana heller (mer än ett som låg direkt över färjeleden till Avan, en zon som skulle kunna tas stående på färjan).

Så glöm inte lägg vattenzonsförslag också! ;)

/kaninmage
Guest

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Guest »

Vattenzoner (eller iszoner snarare) borde väl gå att ha lite överallt på vintern?
Vattnet fryser ju och ni kan ju då stoppa ut någo zon i södra och norra hamn på vattnet/isen? På sommaren går det ju att nå det via båt om man så vill och har möjlighet till det(?)
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by In_da_Shadow »

Hej,

jag skulle vilja ha en eller två zoner på Björkskatan någonstans mellan Regnvägen och Hagelvägen så att björkskatan knyts i hop till en "Runda" även på östra sidan. Som det är i dag så är det rätt långt mellan Ormberget zone och Sink zone. För att inte tala om ända ner till Björsby view.

tex någon av dessa. http://kartor.eniro.se/m/qoZvx
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by In_da_Shadow »

Jag vart bönhörd, ny zon:

http://turfgame.com/RegnOchHagel

tackar, ska försöka hinna ut och ta den innan någon annan gör det!
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Dacop »

Det blev några nya, kolla gärna placeringen på "Detregnarin", svårt att se så man inte hamnar ute på gatan där.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
In_da_Shadow
Posts: 73
Joined: 03 Jan 2015 15:15
Country: Sweden

Re: Zonförslag i Luleå

Post by In_da_Shadow »

Dacop wrote:Det blev några nya, kolla gärna placeringen på "Detregnarin", svårt att se så man inte hamnar ute på gatan där.
Ska dubbelkolla i morgon, känns snarare som att man hamnar i diket brevid cykelvägen, inte alls ute på bilvägen med andra ord.

sen så hamnade regn och hagel inte där jag hade tänkt det. Det fins en till cyckelväg som inte syns på
kartan just brevid. Återkommer när jag har varit ute och kollat igen.

Hur som hest, tusen tack för att du tog dig tid att fixa dessa zoner. :)
Sozu
Posts: 57
Joined: 04 Nov 2014 14:51
Country: Sweden
Location: Luleå

Re: Zonförslag i Luleå

Post by Sozu »

Hertsöträsk är väl ändå ett måste? la förslag där idag.
Verkar inte finnas någon zone i närheten av hertsöträsk, samt så är det ett ganska populärt(?) ställe att grilla på.
Image
Post Reply

Return to “Norrbotten”