Zoner vid världsarv

Moderator: Zonemakers

User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zoner vid världsarv

Post by LeiLar »

Även denna borde kanske läggas till:
http://whc.unesco.org/en/list/1371
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner vid världsarv

Post by tomtebloss »

Att lägga ut zoner vid whc är inte färdigställt. Håll dig till tåls. De som håller på med det här inom crew har nog inte kommit till den än bara.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zoner vid världsarv

Post by LeiLar »

Jag ska till Mallorca typ hela maj nämligen och det finns så relativt få zoner på ön. Därav min "otålighet"! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner vid världsarv

Post by SunYour »

Tycker det är rätt bra fart på utläggningen av WH zoner just nu, så du får hålla tummarna...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zoner vid världsarv

Post by LeiLar »

SunYour wrote:Tycker det är rätt bra fart på utläggningen av WH zoner just nu, så du får hålla tummarna...
Ja, snacka om zonregn! Ni/De har varit väldigt flitiga på sista tiden. Bra jobbat!! Nu är det bara att vänta på detaljerna om medaljen/medaljerna.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner vid världsarv

Post by SunYour »

Som vanligt är det ingen idé att hoppas allt för mycket på nya medaljer på ett bra tag, de tenderar ju inte komma ut nya så ofta :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Zoner vid världsarv

Post by Snusmumriken »

SunYour wrote:Som vanligt är det ingen idé att hoppas allt för mycket på nya medaljer på ett bra tag, de tenderar ju inte komma ut nya så ofta :-)
Hmmm, men ibland kan man prioritera och egentligen ingick det ju i konceptet med världsarvszonförslaget att det borde finnas en medaljserie så med tanke på att det börjar dra sig mot semestertider då folk än mer ger sig ut och reser så vore det extra roligt om just en medaljserie för världsarvszoner skulle få lite högre prioritet än en del andra göromål - särskilt med tanke på att det inte kommit så många nya medaljer på ett tag. Och förhoppningsvis kan man få tillgodoräkna sig de zoner som görs om till världsarvszoner retroaktivt också :D Ja, det är vad jag önskar mig mest av allt just nu - förutom en chokladkaka :lol:
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Zoner vid världsarv

Post by hazzard »

Äntligen kom det en ny medalj men den tar man ju på en minut sen är den klar, hade gärna sett ett antal till, tycker inte det räcker med 1 ny medalj om året eller nåt behövs mer för att hålla intresset uppe tycker jag för oss som inte slåss om poäng eller för att vinna, jaga medaljer är ju alltid kul men dom man har tagit och resten som man inte vill ta då finns det inte så mycket att göra och då känns det rätt dött faktiskt om man ska vänta så länge på en ny medalj :roll:

Kan ni inte utse nån medaljansvarig som kan gå igenom den stora listan och prata med utvecklarna eller nåt? man får inte så mycket respons här från utvecklarna och det är ju inte så bra.
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Zoner vid världsarv

Post by SunYour »

Jag kan försäkra er om att det funderas en hel del kring både det ena och det andra och allt däremellan. Medaljer finns med i den högen av idéer kan jag lova :)
Dock tar det tid och kraft att genomföra allt detta som ser så enkelt ut på papper.

Just nu har det jobbats frenetiskt med att få ut en ny version av iOS-appen som bjuder på en del nytt förutom medaljen förstås.

En ny medalj är inte bara frågan om att lägga ner några timmar på att rita en medalj så den blir snygg nog, utan det är en del jobb bakom kulisserna så att medaljen kan bli utdelad per automatik. En hel del testning också som sig bör.

Ghost minute är ju ganska banbrytande i sig. Inte sedan den på forntiden instiftade vattenmedaljen som det var viktigt att ta rätt sorts zon för att ta en medalj...
Jag tycker ändå det hänt väldigt mycket på sista tiden!

I väntan på något nytt får vi köpa några extra chokladkakor så länge... :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Zoner vid världsarv

Post by LeiLar »

Jag far på Maxi och köper några fräscha morötter då! Stort tack för det enorma jobb ni lägger ner för att vi ska få ha det roligt! TACK!!
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”