Vem döper zonerna?

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Vem döper zonerna?

Post by Mosik »

Vem är det egentligen som döper zonerna?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Vem döper zonerna?

Post by tomtebloss »

Det får vi egentligen inte berätta...
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vem döper zonerna?

Post by Arias »

Jag var nära på att låsa tråden direkt för att behålla hemligheten.. :geek:

Men jag är en snäll moderator, så jag kan väl avslöja svaret!
Turfdev består tyvärr inte av 1000 arbetare med varsin uppgift, så skulle chansa på att det är de personerna som sätter ut zonerna som även bestämmer namnen..

Det finns inte heller tillräckligt med folk för att vi ska ha en zonarbetare i varje stad/plats, så det kan ibland bli knasiga namn. Du kan ju tänka dig själv hur svårt det är att bestämma namn på ställen du inte har en aning om hur de är eller hur omgivningen ser ut.

Namnen är oftast baserade på namn på vägar, gator eller liknande i närheten.
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vem döper zonerna?

Post by StarDust »

Ibland gör zonskaparna lite arbete med att försöka ta reda på vad en park heter osv. Creds till de zonbyggarna som gör sånt tycker jag!! 8-)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
dagstjerna
Posts: 2
Joined: 22 May 2011 06:46

Re: Vem döper zonerna?

Post by dagstjerna »

Nu när det går att föreslå nya zoner, vore det trevligt att kunna bifoga ett namnförslag med gps punkten.
Där till vore det trevligt att fler punkter låses upp när aktiviteten i ett område ökar...
User avatar
simonarvestrand
Posts: 272
Joined: 04 Aug 2010 19:41
Country: Sweden
Location: Rinna - Östergötland
Contact:

Re: Vem döper zonerna?

Post by simonarvestrand »

Jag erkänner jag har döpt en hel del zoner.
Jag som då är göteborgare i botten har väl kanske en tendens att få till göteborgshumor i namnen
men ibland är det enormt svårt att hitta ett bra namn. ofta blir det nått namn som heter nått med någon
gata i närheten.
Jag tror nog att det går åt alldeles för mycket tid till forskning för att klara alla parknamn m.m
vi gör alla så gott vi kan för att få till namnen bra.
Hade man känt till alla smeknamn på ställen i hela sverige hade allt varit så mycket lättare :)
~~~~~~~~~~~~~~~~
[Mobil]~~~\.HTC Desire.\
[Rom]~~~~~\..Defrost....\
[Ort]~~~~~~~~\..Boxholm\
~~~~ImageImageImageImage~~~~
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: Vem döper zonerna?

Post by Mosik »

Tillsammans så känner vi till alla smeknamn i hela sverige därför borde vi kunna reda ut detta
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vem döper zonerna?

Post by Arias »

Mosik wrote:Tillsammans så känner vi till alla smeknamn i hela sverige därför borde vi kunna reda ut detta
Japp, tyvärr kan vi alla inte enkelt lägga ut zoner tillsammans..

Tror det blir väldigt svårt att komma på en smidig lösning, om nu folk skulle få bestämma namnen, vem utav de som känner till ett ställe ska få bestämma?

Om alla skulle få säga till om namnen, kommer man säkert ändå bli oense om vem utan oss som bor på en plats som "vet bäst vad zonen borde heta".
Image
gurubashi
Posts: 256
Joined: 14 Apr 2011 06:44
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Vem döper zonerna?

Post by gurubashi »

Fast just en möjlighet att ge förslag på namn tillsammans med zonförslaget vore väl bra? I de allra flesta fall lär det väl ändå bli relevanta namnförslag och det borde underlätta rätt mycket för de som lägger ut zonerna.
Image
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Vem döper zonerna?

Post by Arias »

gurubashi wrote:Fast just en möjlighet att ge förslag på namn tillsammans med zonförslaget vore väl bra? I de allra flesta fall lär det väl ändå bli relevanta namnförslag och det borde underlätta rätt mycket för de som lägger ut zonerna.
Japp, tänkte på det och det är nog den enklaste och "bästa" lösningen..
Image
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”