Sundsvall

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Sundsvall

Post by Moskeroll »

SaLa wrote:I december blev den nya bron äntligen klar! Två km lång bro och med fin gång och cykelväg. Här går det att se lite tydligare än på googles karta, hur det ser ut: http://www.openstreetmap.org/?mlat=62.3 ... 65/17.3348.

Det är som ett tomrum i Skönsberg/Haga, mellan AnglePark och HellbergYard, därför skulle en zon på gångbron till bron passa ypperligt. När jag tog den här skärmdumpen stod jag på gångbron som leder till stora bron. Det är alltså inte en parkeringsplats, som det kan se ut på bilden :) Hade det inte varit kväll och mörkt hade jag fotat lite. Brotillbron? BroSöderut? HagaBridge? BridgeToBridge?
Sundsvallsbron_Norra sidan.png
Jag gissar att det finns en hel del förslag i appen på bron. Jag hoppas att det kommer några spännande zoner dit också! :)
Sundsvallsbron borde absolut ha en zon.
Lagom i rusningstiden kommer det därför att komma en zon mitt på bron, även gång och cykelväg upp på bron norr och söder om bron kommer att få var sin zon i samma ögonblick om jag har lyckats tolka kartan du skickade med rätt, om så inte är fallet så hoppas jag på felanmälan :)
User avatar
SaLa
Information Manager
Posts: 931
Joined: 17 Aug 2011 14:40
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by SaLa »

Moskeroll wrote:
Sundsvallsbron borde absolut ha en zon.
Lagom i rusningstiden kommer det därför att komma en zon mitt på bron, även gång och cykelväg upp på bron norr och söder om bron kommer att få var sin zon i samma ögonblick om jag har lyckats tolka kartan du skickade med rätt, om så inte är fallet så hoppas jag på felanmälan :)
Tack för zonerna! Mycket bra placerat. :)
Moff
Posts: 18
Joined: 25 Oct 2015 02:16
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Moff »

Hej! Jag är en rätt ny Turfare som redan är småfrälst. Har ett önskemål gällande fler zoner i Bergsåker och Elljusspåret/Granloholm - det känns väldigt tomt där, särskilt Bergsåker. Elljusspåret är dock skidspår på vintern, då är det kanske inte så lämpligt att gå där då och riskera att förstöra spåren? Finns det funktion att ha zoner aktiva/inaktiva beroende på årstid?

Nåja, ritade en ganska trevlig rutt runt Bergsåker samt lite vägar i Granloholm, vore superkul med någon zon vid passande ställen :)

Bergsåker: http://i.imgur.com/DytMSBr.jpg
Elljusspåret/Granloholm: http://i.imgur.com/GyXuowJ.jpg
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Wallen »

Funktion för att aktivera zoner beroende på årstid finns inte.

Tittade lite på dina föreslagna rutter och undrar om det finns några särskilt fina platser utmed rutterna som skulle passa för en zon?
Moff
Posts: 18
Joined: 25 Oct 2015 02:16
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by Moff »

Ledsen för att jag är så seg på att svara igen med mer konkreta zonförslag, har fullt upp med att Turfa :)
Det kommer i alla fall, förr eller senare, även fast jag inte tycker det finns några särskilda sevärdigheter kring rutterna jag ritade ut.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Sundsvall

Post by Jojje »

En större lucka i stan som skulle kunna fyllas igen. Lämplig placering vid krysset
http://i.imgur.com/OwiIOXp.jpg
Bara en zon till
fixarn
Posts: 81
Joined: 11 Sep 2012 15:18
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by fixarn »

Vem är zonläggare i Sundsvall nu?
Jag har lagt in förslag i Västernorrlands-tråden. Måste jag skriva här för att få nåt svar???

Skulle jättegärna ha zoner mellan granloholm bergsåker huli. Tex på väg mot Hulitjärn, Badplatsen hulitjärn, Ova tjärnen finns en utsiktsplats på Uvberget som är helt fantastisk, samt en scoutstuga man kunde lägga en zon vid så får man ett flöde hela vägen runt.
Alla i Sundsvall borde upptäcka denna plats. Finns med i Sundsvalls Stigar på nätet.
Attachments
zonförslag.png
zonförslag.png (257.2 KiB) Viewed 8799 times
fixarn
Posts: 81
Joined: 11 Sep 2012 15:18
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by fixarn »

Här kommer lite bilder
Attachments
uvbergsstugan marieberg.jpg
uvbergsstugan marieberg.jpg (49.08 KiB) Viewed 8799 times
uvberget-hulitjärn.jpg
uvberget-hulitjärn.jpg (133.99 KiB) Viewed 8799 times
uvberget.jpg
uvberget.jpg (598.21 KiB) Viewed 8799 times
fixarn
Posts: 81
Joined: 11 Sep 2012 15:18
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by fixarn »

Nu inför sommaren skulle det vara fint att få en rutt runt Uvberget och hulitjärn. Fantastisk natur. Gammal skog och oootroligt vacker utsikt. Har taggat platsen på toppen många gånger i appen. Syns på kartan nordost om sjön. Lite grått stenparti. Inte ett träd som skymmer. Grillplats och breda stigar upp. Finns även med på Sundsvalls kommuns kartor över stigar. Se bilder i tråden tidigare. Huli view eller så borde den heta.
fixarn
Posts: 81
Joined: 11 Sep 2012 15:18
Country: Sweden

Re: Sundsvall

Post by fixarn »

Området är beläget nordväst om sundsvall.
Se bilder
Mellan bergsåker/ Kovland/ Birsta/ granloholm
Bifogar både karta över sundsvall och mer inzoomat.
Attachments
0CD8DD0A-20C7-4FBE-A641-6B0E35C695CD.jpeg
0CD8DD0A-20C7-4FBE-A641-6B0E35C695CD.jpeg (39.99 KiB) Viewed 8008 times
Post Reply

Return to “Västernorrland”