zoner Asarum

Moderator: Zonemakers

Post Reply
modernangel

zoner Asarum

Post by modernangel »

Jag tycker att det är lite tunnsått med zoner i Karlshamns kommun, utanför Karlsham,speciellt saknar jag zoner i Asarum. I Asarum finns det några förslag som jag skickat in tidigare via appen (kommer inte ihåg alla, men bland annat kolerakyrkogården som ligger innte i ett bostadsområde), senaste förslaget är i Stenbackaskogen (det går att cykla dit).

Jag har även skickat in förslag in om Kungsforsen i Mörrum, ett ställe där det brukar vara rätt mycket folk även utifrån under fiskesäsong. Den finns en gångbro rätt nära kyrkan där det kunde vara lämpligt (ja, det går att cykla där, när det inte är en massa folk).
Det finns en annan bro över Mörrumsån, vi Åkroken, följ ån uppströms så syns det rätt tydligt på kartan, även den går utmärkt att cykla till.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: zoner Asarum

Post by tomtebloss »

Har lagt ut en del zoner nu. Hoppas det blir lite mer omsättning i området.
modernangel

Re: zoner Asarum

Post by modernangel »

Tack!
Jo, det hade varit trevligt. Det är lättare att få ändan ur vagnen för att ta en röd zon än att hälsa på sina gröna.
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: zoner Asarum

Post by Eliotta »

Nu ligger det till såhär att jag inom en snar framtid kommer att flytta från centrala Malmö till metropolen Svängsta. Denna lilla ort har i dagsläget endast 5 zoner som kanske inte tas varje dag, men gula är de inte heller, så viss aktivitet råder ändå. Eftersom jag inte känner till orten kan jag inte föreslå några bra platser utom vid Abborresjön i nordöstra delen av orten. där har jag lagt ett förslag vid bryggan. I övrigt kanske någon annan har lagt ut nåt bra förslag som kan användas. Snälla, rara zonutläggare... Ge mig några zoner till att leka med i Svängsta!!!
lunnen
Posts: 8
Joined: 22 Sep 2012 22:54
Country: Sweden

Re: zoner Asarum

Post by lunnen »

Några zoner runt Tostarp (Norra Asarum) vore bra
för att motivera folk att cykla mellan Svängsta - Asarum.
Likväl tycker jag att det borde finnas zoner på vägen mellan
Svängsta - Mörrum respektive Mörrum - Asarum.
Det är lite för mycket fokus idag på själva orterna och inte vägen mellan dem.

Bifogar här Googles cykelkarta över området.
Heldragna linjer är riktiga cykelvägar, punktade är bilväg som är cykelvänlig.
https://www.google.se/maps/@56.2124608, ... a=!5m1!1e3

Vh
Lunnen
Eliotta
Posts: 25
Joined: 06 Oct 2012 15:35
Country: Sweden

Re: zoner Asarum

Post by Eliotta »

Nu när aktiviteten i Svängsta ökat så mycket borde orten få fler zoner. Blekinges största jättegryta på hela 4 m i diameter ligger centralt i orten och borde vara värdig en egen zon. Fågelvägen ligger den nära zon Rullehallen, men eftersom Mörrumsån ligger mellan måste man ta en betydande omväg ändå. Karta med lämplig plats utmarkerad finns på Turf Blekinges fb-sida.
Post Reply

Return to “Blekinge”