Piteå 2015

Moderator: Zonemakers

Post Reply
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Piteå 2015

Post by sugarcane »

Då tidigare trådarna om Piteå är hyfsat inaktuella startar jag en ny. Hoppas det är ok, annars får moderator ryta till.

Aktiviteten i Pite har ökat på sistone, jag är själv en av färskingarna som blivit rejält turfbiten och är ute i stort sett varje dag (inte minst för att orterns superturfare norpar mina zoner hela tiden! :roll: ).

Det är förvisso ganska tätt med zoner i stan, men ganska snart blir det betydligt glesare - på ett omotiverat vis. Eftersom jag gåturfar mycket skulle jag generellt önska lite förtätning ut till "förorterna" (i alla väderstreck). 1½ timmes promenad i stan kan ge 14-15 zoner - 1½ timme ut från stan kanske i bästa fall ger 5. Följaktligen väljer man ofta bort det alternativet som gåturfare, och det är ju synd.

Sen har vi ju divese "natursköna" stadsnära områden som också förtjänar (mulle)zoner. Vi är några som föreslår zoner i appen, vi hoppas att vår zonmakare noterat att det blivit mera drag i Paltstan och kan tänka sig att pytsa ut några nya krispiga till oss att sätta tänderna i!

Har du som läser detta idéer om zoner i Pitebygden, posta gärna dom i denna tråd som komplement till förslag via appen.
User avatar
Bombina
Posts: 189
Joined: 05 Mar 2012 11:37
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Piteå 2015

Post by Bombina »

sugarcane wrote:Då tidigare trådarna om Piteå är hyfsat inaktuella startar jag en ny. Hoppas det är ok, annars får moderator ryta till.

Aktiviteten i Pite har ökat på sistone, jag är själv en av färskingarna som blivit rejält turfbiten och är ute i stort sett varje dag (inte minst för att orterns superturfare norpar mina zoner hela tiden! :roll: ).

Det är förvisso ganska tätt med zoner i stan, men ganska snart blir det betydligt glesare - på ett omotiverat vis. Eftersom jag gåturfar mycket skulle jag generellt önska lite förtätning ut till "förorterna" (i alla väderstreck). 1½ timmes promenad i stan kan ge 14-15 zoner - 1½ timme ut från stan kanske i bästa fall ger 5. Följaktligen väljer man ofta bort det alternativet som gåturfare, och det är ju synd.

Sen har vi ju divese "natursköna" stadsnära områden som också förtjänar (mulle)zoner. Vi är några som föreslår zoner i appen, vi hoppas att vår zonmakare noterat att det blivit mera drag i Paltstan och kan tänka sig att pytsa ut några nya krispiga till oss att sätta tänderna i!

Har du som läser detta idéer om zoner i Pitebygden, posta gärna dom i denna tråd som komplement till förslag via appen.
Snart får ni lite att göra :mrgreen:
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: Piteå 2015

Post by sugarcane »

Inte illa! Härlig förtätning i bushen, nu blir det roligare att ge sig utanför bekvämlighetszonen även som gåturfare! Tack!
Pitepeter
Posts: 1
Joined: 04 May 2015 11:41
Country: Sweden

Re: Piteå 2015

Post by Pitepeter »

Hej

Jag undrar vem det är som man ska prata med för att få in lite fler zoner runt Piteå, närmare bestämt Öjebyn, Backen, Annelund, Bergsviken, Munksund och Klubbgärdet.
Det som jag tänker på är att göra dom lite mer attraktiva, idag är Öjebyn tråkig då det är så att säga rakt fram och knappt några zoner, borde finns några zoner runt om Öjebyn så att alla områden i Öjebyn täcks in.
Ska man skicka med nån karta och markera på den dom zoner man vill ha in eller hur går man tillväga?

/Peter Lindborg
sugarcane
Posts: 36
Joined: 23 Feb 2015 15:43
Country: Sweden
Location: Tundran

Re: Piteå 2015

Post by sugarcane »

Det kräver lite initialt pyssel, men här kan du se hur du kan göra en karta med zonförslag - viewtopic.php?f=6&t=3848
Post Reply

Return to “Norrbotten”