Medaljer - Förslagstråden (old)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Locked
Kalkonskit
Posts: 9
Joined: 21 Feb 2014 15:27
Country: Finland

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Kalkonskit »

Hur då? Man tar ju tillbaka zonerna när någon tar dem från dig. Som vanligt alltså, fast mer aggressivt.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Velocipedryttaren »

Home medalj. När man har fått 50 takes på fem olika zoner får man medaljen, uppdatering vid 100, 250, 500, 1000, 1500, 2500, 5000, 7500 och 10000.
Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Vintentina »

Velocipedryttarens förslag var trevligt. Ser att jag direkt skulle hamna iallafall på nivå 2. Kul medalj för dem som redan målat hela unikakartan på Warded lila.

Kalkonskits förslag sågar jag. Jag skulle i och för sig få medaljen rätt nabbt, då jag har ett antal zoner som ingen tar för mig på hela månaden. Men hur kul är det egentligen? KOM OCH TA MINA ZONER!!! Jag vill ha POÄNG.
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by hazzard »

Anna H wrote:Velocipedryttarens förslag var trevligt. Ser att jag direkt skulle hamna iallafall på nivå 2. Kul medalj för dem som redan målat hela unikakartan på Warded lila.

Kalkonskits förslag sågar jag. Jag skulle i och för sig få medaljen rätt nabbt, då jag har ett antal zoner som ingen tar för mig på hela månaden. Men hur kul är det egentligen? KOM OCH TA MINA ZONER!!! Jag vill ha POÄNG.
hög pph över natten är vad som ger poäng i slutet av rundan oftast och inte take points, fast sitter du på massa 1pph zoner så förstår jag varför du vill förlora dom.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Medaljer - Förslagstråden

Post by Maqqan »

hazzard wrote:
Anna H wrote:Velocipedryttarens förslag var trevligt. Ser att jag direkt skulle hamna iallafall på nivå 2. Kul medalj för dem som redan målat hela unikakartan på Warded lila.

Kalkonskits förslag sågar jag. Jag skulle i och för sig få medaljen rätt nabbt, då jag har ett antal zoner som ingen tar för mig på hela månaden. Men hur kul är det egentligen? KOM OCH TA MINA ZONER!!! Jag vill ha POÄNG.
hög pph över natten är vad som ger poäng i slutet av rundan oftast och inte take points, fast sitter du på massa 1pph zoner så förstår jag varför du vill förlora dom.
Där får jag nog säga emot dig. Min erfarenhet är att detta är takes man vinner på och pph blir bonus. Tycker Demon är ett bra exempel, hon tävla ju mot Jonac som satsade främst på natt-pph men vi vet ju hur det gick.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Strömbo
Posts: 70
Joined: 19 Jul 2014 09:20
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Strömbo »

Flera har skrivit det i tråden tidigare men det börjar bli dags för ytterligare ett eller två steg i unique-medaljserien. Kollade precis på warded: två turfare har nu >5000 unika och ytterligare fem >3500.

Serien ..., 500, 1000, 2500, 4000, 5500 är mitt förslag. Om det är öppet för diskussion att ändra nuvarande medalj skulle jag också kunna tänka mig serien ...500, 1000, 2000, 3000, 4000, 5000, 6000..., men det skulle kanske bli lite väl många?

I vilket fall så bör nya medaljer över nuvarande max ha ett linjärt hopp (1000 eller 1500 ovan) eftersom nya unika zoner blir svårare och svårare eftersom man måste resa längre och längre bort för att hitta nya unika.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Maqqan »

Jag tycker att man skulle kunna ha 5000 som nästa nivå, då blir det likt levlarna långt till nästa när man är bland de högre. Samma med take, 50 000 som nästa nivå.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by DIProgan »

36% av Demons poäng bestod av PPH
Running the third-party project https://turfbridge.com
Trollpudding
Posts: 11
Joined: 16 Feb 2015 21:38
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by Trollpudding »

Jag tycker att man borde ha nivåer på medaljer som Order of Aquamen och Ghost Minute. I dagsläget har vi ett jätteavancerat system (typ) med flaggade zoner med sina egna symboler och allt, och vad är nyttan? Ta en enda, en enda gång, så har du medaljen och hela systemet är numera värdelöst för den användaren. Det vore kul om det vidareutvecklades. :)
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden

Post by hazzard »

Trollpudding wrote:Jag tycker att man borde ha nivåer på medaljer som Order of Aquamen och Ghost Minute. I dagsläget har vi ett jätteavancerat system (typ) med flaggade zoner med sina egna symboler och allt, och vad är nyttan? Ta en enda, en enda gång, så har du medaljen och hela systemet är numera värdelöst för den användaren. Det vore kul om det vidareutvecklades. :)
Samma med nattninjan och morgonninjan, jag tar gärna dom fler gånger och det visas x2, x3 ,x4 osv om man vill ta dom många gånger eller nåt..
Locked

Return to “Förslag”