Var är min aquaman?

Moderator: Zonemakers

eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Var är min aquaman?

Post by eccelstone »

Simmade idag över Djuphavskanalen i Landskrona för att ta gråezon och erhålla den efterlängtade aquaman. Efter att ha undvikit båtar trampat på tistlar och fårskit, blivit bajsad på av en skarv och ja deras skit luktar riktigt illa. Lyckades jag ta mig levande tillbaka till fastlandet och upptäcker då att jag inte fick min aquaman :o. Detta måste vara fel!!!! Jag förtjänar den, jag lovar att posta foto från dagens äventyr om jag får den.

Stort tack för ett alldeles underbart spel "eccelstone"
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
ljudaz
Posts: 20
Joined: 23 Apr 2011 23:23
Country: Sweden
Location: Landskrona

Re: Var är min aquaman?

Post by ljudaz »

Haha ja jag är mycket imponerad över att du simma över där. Har stått där många ggr och funderat om man ska eller inte :)

Så hoppas att du får din medalj!
Image
Ort: Landskrona | Mobil: x10 mini
User avatar
erikd
Donator
Posts: 166
Joined: 04 Aug 2010 15:11
Country: Sweden
Location: Stockholm

Re: Var är min aquaman?

Post by erikd »

Bra jobbat! Kan inte ha varit jättevarmt i vattnet :)
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Var är min aquaman?

Post by eccelstone »

Jo det var verkligen ett äventyr men jag kan rekommendera det om man gillar skarvar och mycket nyfikna måsar :D . MOss4N borde ha sett mig då han tog LANDPORT precis innan jag klev iland men jag gav mig inte satt på muren och vänta ut spärrtiden :D.
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Var är min aquaman?

Post by tomtebloss »

Om det inte fins något reguljärt att ta sig till ön med (färja, helikopter, bro osv) så borde det vara en vattenzon. Medaljen ska man få direkt efter man tagit zonen.

Så antingen är det ingen vattenzon (vilket det borde vara) eller så är den inte aktiverad (vilket det också borde vara vid det här laget).
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Var är min aquaman?

Post by eccelstone »

Hade våtdräkt på mig och trippelpåsar till luren.
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
ljudaz
Posts: 20
Joined: 23 Apr 2011 23:23
Country: Sweden
Location: Landskrona

Re: Var är min aquaman?

Post by ljudaz »

Borde vara en vattenzon. Ändå sättet att komma över är att simma eller med egen båt.

Haha ja kan jag tänka mig. Får nog ta ett dopp också när det blivit lite varmare i vattnet :)
Image
Ort: Landskrona | Mobil: x10 mini
eccelstone
Posts: 26
Joined: 21 May 2011 18:24

Re: Var är min aquaman?

Post by eccelstone »

För att verkligen bevisa hur mycket jag förtjänar den så kolla rutten jag simmade. Från piren norr om LANDPIER till LANDPIER, därifrån till GRÅEZON och därifrån till LANDPORT och tillbaka dit jag började. Låter som skryt :D men det är det inte vill bara HA min medalj
ImageImageImageImageImageImageStockholmImage
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 528
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Var är min aquaman?

Post by eddyueue »

Vattenzoner är aktiverade. Zonen är nog inte registrerad som vattenzon vilket man kan diskutera. Verkar ju finnas folk som bor på ön osv som talar emot att det ska vara en vattenzon. Får tipsa SVT om att ta upp frågan i nästa program av "Debatt"!
ljudaz
Posts: 20
Joined: 23 Apr 2011 23:23
Country: Sweden
Location: Landskrona

Re: Var är min aquaman?

Post by ljudaz »

Där ligger några kolonier där bara. Men är väl fortfarande en ö? Och för att komma dit måste man simma eller införskaffa sig en flotte.
Image
Ort: Landskrona | Mobil: x10 mini
Post Reply

Return to “Allmänt om zoner”