Önskemål om option för kartrotation

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Önskemål om option för kartrotation

Post by Maqqan »

scorp wrote:Har börjat använda beta-appen lite mer och har upptäckt ännu en sak som borde vara valfri, nämligen att kartan automatiskt centreras på ens egen gubbe. Superirriterande om man som jag vill ha gubben i kanten så man har bra span på vad som händer åt det håll man tänker sig efter nästa zoon.

Jag drar kartan så den visar det utsnitt jag vill se och sen sitter sitter nån liten tomte i telefonen och drar tillbaks den! :twisted:
Tryck på en tom yta (klicka på en zon duger ej) så försvinner follow på egen gubbe. Men jag håller med dig om att det kan vara irriterande och hoppas på att en annan lösning kommer.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Önskemål om option för kartrotation

Post by Maqqan »

scorp wrote:Follow kan ju vara bra också - om och när man vill ha det. Optional är alltid bäst!

Tror jag fick det du beskrev att funka (sitter hemma bara så inte säker) -tack! Men hur får jag på det igen? Klicka igen gör ingen skillnad.

Vidhåller att ett val i Settings vore att föredra.
Vill du på nytt ha follow på egen gubbe så klickar du på symbolen nere till vänster.

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Amhult
Posts: 10
Joined: 04 Feb 2012 13:11
Country: Sweden

Re: Önskemål om option för kartrotation

Post by Amhult »

Testade rotation, efter att äntligen hittat det. Bara en sak, en ganska viktig sak.

Kartan skall automatiskt ha "head up". D.v.s. om man kör åt sydost skall kartan ha sydost upp. Vilket gör att vänster på kartan blir vänster i verkligheten.

Är det något jag missat eller?
Heter Bromma16872 i appen!
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Önskemål om option för kartrotation

Post by Velocipedryttaren »

Amhult wrote:Testade rotation, efter att äntligen hittat det. Bara en sak, en ganska viktig sak.

Kartan skall automatiskt ha "head up". D.v.s. om man kör åt sydost skall kartan ha sydost upp. Vilket gör att vänster på kartan blir vänster i verkligheten.

Är det något jag missat eller?
Ingen automatik i kartvridningen i dags läget. Man får vrida kartan manuellt
Locked

Return to “Supporter Beta”