Fler zoner till Södra Finland

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Fler zoner till Södra Finland

Post by Fillefilur »

Sedan intervjun om Turf i HBL har intresset att spela Turf ökat markant, men många är väldigt besvikna över antalet zoner i sin närhet. Jag har även fått en del frågor om varför inte föreslagna zoner (via appen) publiceras.
För att spelet skall få fotfäste i Finland, så behövs det mer zoner. Speciellt på lite mindre orter. Det är svårt att få aktiviteten att öka, om det inte finns några zoner eller bara några få i närheten.
I Helsingfors med omnejd, finns det nöjaktigt med zoner, även om det skulle vara kul med lite nya, för långtifrån alla förorter har några zoner ännu (t.ex. Malmgård, Busholmen, Nordsjö, Malm, Bocksbacka, Baggböle saknar zoner för att nu nämna några).

Men även i Helsingfors närhet bor massor med mänskor, som inte har några zoner alls tillräckligt nära för att Turfande skall vara kul. t.ex Kyrkslätt med Masaby väster om Helsingfors är helt utan fast där bor mycket mänskor.
I Esbo skulle det kunna finnas många fler zoner, där, som i Helsingfors, har inte alla bostadsområden zoner.

Går man längre västerut, så finns orter som är helt utan t.ex. Ingå, Karis, Hangö. Även t.ex Ekenäs (Raseborg på kartan) borde ha betydligt fler zoner än två för att det skall vara intressant.
Om man går in i landet så är t.ex Salo en relativt stor stad utan zoner. Likaså Nummela och Nurmijärvi.
Givetvis behövs det säkert zoner också österut från Helsingfors, t.ex Lovisa verkar saknar zoner.

Om zonmakaren för Helsingfors kommer på besök så kan jag gärna ställa upp och köra runt och visa fina ställen 8-)

/Fillefilur
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Fillefilur »

Kan ju lägga till att jag gjort många förslag via appen, men att inet av dem har förverkligats :cry:

/Fillefilur
Gränsjägarn
Posts: 2
Joined: 12 Aug 2015 13:56
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Gränsjägarn »

Hej

Började med turfing efter Hufvudstadsbladets artikel. Jag har föreslagit 4st nya zoner i min region men ingen av dom syns ännu. Vad är policyn för nya zoner? Som det är nu så finns endast 2 zoner i min region (Ekenäs).

Med hopp om mycket fler zoner i Ekenäsregionen.

/Gränsjägarn
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Samma här. Jag började turfa efter Hbl-artikeln och har också försökt lägga till de tre zoner som tillåts per omgång (väldigt lite i mitt tycke, speciellt på ett område med få spelare). Jag hoppas att det snabbt uppenbarar sig nya zoner här i södra finland!

På vilket sätt kan vi underlätta/påverka tillkomsten av zoner? I det globala forumet fanns en länk till den här videon: http://www.youtube.com/watch?v=ViOLBPkFanA men vart skall man skicka länken till kartan om man gör en sådan?
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Hittade nu TurfWiki och här tycks det finnas lite information: http://wiki.turfgame.com/sv/wiki/Zonf%C3%B6rslag
Sakinna
Posts: 1
Joined: 12 Aug 2015 16:18
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Sakinna »

Här är en till som provade spelet efter artikeln i HBL, roligt som omväxling till geocaching, och enklare då man i stadsmiljö undviker pinsamt sökande.
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Här finns nu ett förslag till zoner för att förbättra täckningen i den sydöstra delen av Esbo. Det verkar vara en ökande aktivitet här nu. Gjord enligt anvisningarna i wikin.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Obs! Tillagda förslag 31.8.2015
Last edited by WildLynx on 31 Aug 2015 15:06, edited 1 time in total.
Gränsjägarn
Posts: 2
Joined: 12 Aug 2015 13:56
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Gränsjägarn »

Snyggt WildLynx. Om du får in zonerna så skall jag göra en liknande över mitt område.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Blabert »

Zonmakaren för södra Finland var faktiskt på besök för lite drygt en vecka sedan! Jag han till och med ta några zoner från filuren.. ;-) Kul att det händer lite i och med artikeln i Hufvudstadsbladet (som för övrigt var väldigt bra!), ska kika lite på era förslag under kommande vecka.
Image
Fillefilur
Zonemaker
Posts: 40
Joined: 26 Jun 2015 13:14
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Fillefilur »

Här är några till. Kommer att göra fler bara jag får tid. Men är denna tråd rätt plats för publikation?
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Post Reply

Return to “Zones”