Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Det första Turf-eventet i historien. Tog plats i Galärparken på Djurgården i Stockholm den 21 Maj 2011.
Post Reply
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Drassen »

Som ni vet så är vi mycket medvetna om integritetsfaktorn i Turf och detta påverkar ständigt hur och vilken typ av information vi lägger ut om våra spelare. (man kan exempelvis inte få reda på vilken zon en spelare oftast befinner sig i)

Men vi har nu tagit beslutet att events är undantagna från integritetsregeln eftersom detta är en spelform som skiljer sig stort från vanliga turf som sker i vanliga livet.

Därför lägger jag nu upp loggarna från eventet i excelform, för att alla ska kunna använda detta som underlag för att effektivisera sitt turfande och bidra till nya infallsvinklar till events.

http://www.turfa.se/bonanza2011.xls
(OBS LOGGARNA STÄMMER TYDLIGEN INTE HELT EFTERSOM DE ÄVEN HAR LOGGAT ÖVERTAGNINGSFÖRSÖK SOM MISSLYCKATS.)

OM det skulle visa sig att detta är en dålig idé så kommer vi givetvis inte att lägga ut något statistikunderlag för events i framtiden.

Statistikunderlag för vanliga turf är och förblir reserverat för våra utsedda statistikansvariga.

Mvh Andreas och Simon
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by tomtebloss »

Fanns ingen rubrik till de lodräta kolumnerna. Är det koordinaterna för zonen?
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by eddyueue »

Inte hört med drassen men det verkar vara så här:
A - spelarnamn
B - tidpunkt vid övertagande
C - Latitud
D - Longitud
E - Genomsnittshastighet mellan övertagandet och övertagandet innan (km/h)
F - Avstånd mellan övertagandet och övertagandet innan (km)
(räkna alltså inte med varje persons första övertagning i bonanza)
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Saidfun »

"Någon" skrev till mig att en zon som skulle vara blockad togs 14:58:25 och därför kostade mig silvret. Hur kan jag se det och stämmer det ?
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
User avatar
eddyueue
Master of Stats
Posts: 527
Joined: 04 Aug 2010 14:51

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by eddyueue »

Saidfun wrote:"Någon" skrev till mig att en zon som skulle vara blockad togs 14:58:25 och därför kostade mig silvret. Hur kan jag se det och stämmer det ?
Fredrick 2011-05-21 14:58:20 59,32852400 18,09549200
Jojje167 2011-05-21 14:58:25 59,32854200 18,09547400
I mina ögon ser det ut som samma zon (positionerna skiljer nån meter..) och borde då alltså varit blockad som sagt :o :o :o
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Jojje »

eddyueue wrote:
Saidfun wrote:"Någon" skrev till mig att en zon som skulle vara blockad togs 14:58:25 och därför kostade mig silvret. Hur kan jag se det och stämmer det ?
Fredrick 2011-05-21 14:58:20 59,32852400 18,09549200
Jojje167 2011-05-21 14:58:25 59,32854200 18,09547400
I mina ögon ser det ut som samma zon (positionerna skiljer nån meter..) och borde då alltså varit blockad som sagt :o :o :o
Det där stämmer, för fredrick anlände till zonen några sekunder innan mig och han fick också zonen. Jag fick upp att den va blockad i min skärm då och fick alltså inga poäng för den. Sista zonen jag fick poäng för va den innan denna zon vi pratar om.
Bara en zon till
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Drassen »

Okej, vi var kanske lite för ivriga att ge ut rolig information som vanligt:)

Loggarna strulade lite under bonanza så det utdrag ni fått här är inte från den "riktiga" loggen...vilket innebär att den har loggat inte bara zonövertagningar utan även FÖRSÖK till zonövertagningar.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
User avatar
Saidfun
Posts: 45
Joined: 13 Dec 2010 08:59
Country: Sweden

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Saidfun »

Andreas wrote:Okej, vi var kanske lite för ivriga att ge ut rolig information som vanligt:)

Loggarna strulade lite under bonanza så det utdrag ni fått här är inte från den "riktiga" loggen...vilket innebär att den har loggat inte bara zonövertagningar utan även FÖRSÖK till zonövertagningar.
Det låter bra! Då kommer det inte in någon protest ;)
Däremot skulle man blivit upplyst om att även FÖRSÖK till zonövertagningar skulle presenteras - då det känndes som om jag ständigt kom till blockade zoner :roll:
Image
HTC Magic | SonyEricsson Xperia Arc | SonyEricsson X10 mini |HTC Wildfire | Sony Xperia S |
Image
User avatar
Drassen
Site Admin
Posts: 2425
Joined: 04 Aug 2010 11:46

Re: Varsågod: loggarna från bonanza i excel format

Post by Drassen »

mm, att ni inte såg att zoner var blockade får vi tyvärr beklaga oss över:( det hade med serverstrul att göra...inte ok och vi gör allt vi kan för att lösa det....nästa bonanza kommer att vara stadigare är allt jag kan lova.
--No Private Messages please, use contact@turfgame.com instead.--
Post Reply

Return to “Turf Bonanza 2011”