Vilken zon har jag tappat?

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
getingkex
Posts: 17
Joined: 27 Aug 2015 21:01
Country: Sweden

Vilken zon har jag tappat?

Post by getingkex »

Hej,

Har undrat lite över varför appen inte berättar för mig vilken zon jag har förlorat. Den säger bara "zone lost", även i chatten. Om jag sätter på appen, så berättar den vilka som har tagit zoner ifrån mig men inte vilka zoner det handlade om. Vill man ta reda på det måste man söka efter de där röda utropstecknen i kartan, och då har man bara lite tid för sig innan de försvinner. Eller så kan man kolla sin zonlista men har man 30+ stycken så är det inte alltid lätt att komma på vilka som försvunnit...

Skulle det gå att åtminstone i chatten skriva "Zone lost: SomeZone" istället för bara "Zone lost"?

Mvh,
getingkex
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Vilken zon har jag tappat?

Post by Velocipedryttaren »

Tidigare fick man upp en lista på förlorade zoner istället för vem man förlorat till, den listan blev irriterande lång ibland ;-) Men en lista i menyn skulle jag uppskatta mer.
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Vilken zon har jag tappat?

Post by LeiLar »

Velocipedryttaren wrote:... en lista i menyn skulle jag uppskatta mer.
Instämmer.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
freezemanfrost
Posts: 31
Joined: 23 May 2012 10:04
Country: Sweden

Re: Vilken zon har jag tappat?

Post by freezemanfrost »

Finns inget i Turf just nu som är lika irriterande som att jag får veta att jag förlorat en zon till "Turfnamn". Jag som satsar mycket på att ta unika åker långa vägar och promenerar runt och
plötsligt får upp en blipp att jag förlorat zon till "Turfnamn" har inte en aning om var jag förlorat
zoner.

Möjligen om jag känner till var denne turfare brukar hålla till som hemmaplan. Annars vet jag
var jag förlorat och om jag vill veta det måste jag zooma ut och leta runt på kartan och bråttom
är det för att utropstecknet som visar var försvinner så fort!

Så jag önskar absolut byte från att ha zone lost to "Turfnamn" till "zonename" lost!
Alternativt att det går att lösa på något annat sätt. Eller att man kan ha en inställning
där man själv kan välja vilket man vill ha, zone lost to "Turfnamn" eller "zonename" lost.

Jag kan absolut förstå båda lägrens önskemål! Att det blir oöverskådligt om man har många zoner
att få upp zon efter zon upprapat, Samtidigt om man inte har så många zoner utan håller sig hemmavid eller åker och tar zoner lite här och var är mer intresserad av vilken zon man förlorat.
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Vilken zon har jag tappat?

Post by IA67 »

Håller med. Byter man till zonnamn kan man öppna zonen och kolla vem som har tagit den. Tvärt om låter sig inte göras lika lätt om den som tagit zonen har mer än ett par.
Post Reply

Return to “Förslag”