Katrineholm

Moderator: Zonemakers

raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

När skulle den nya zonläggaren dyka upp?
rakel
Posts: 44
Joined: 08 Feb 2014 02:55
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by rakel »

Hej Raz!
Vad kul att det tagit fart i Katrineholm! ZM är inte tvungna att presentera sig, även om vissa gör det. Lämna gärna zon förslag här i forumet, det vet jag att de gärna vill, men även i appen. Vi har ju även en FB sida för Södermanland, där det också givits förslag, men det är inte alltid som zm tittar på det och så försvinner det lätt i mängden.
Fortsät turfa och ha kul!
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

Hej Rakel!

Jag har lämnat en del förslag via appen under de senare omgångarna sedan återkomsten till Turf (mem. since 2011).

Det jag syftade på var senaste meningen i:
Kingslayer wrote:Jag har använt hela min kvot av zoner nu. Inom en vecka byter vi zonmakare och nästa får en ny kvot. Fokus ligger numera på intressanta/speciella platser, om du kan ge exempel på sådana i Katrineholm ökar möjligheterna (vänta gärna med att svara till nästa zonmakare tagit över).
Hur vet man när en ny zonmakare tagit över om hen gömmer sig i skuggorna?
Hoppas det framkommer snart och vi får styr på den slagsida Katrineholm lider av. Vi kapsejsar snart åt västerled.
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

ZONFÖRSLAG KATRINEHOLM med karta och beskrivning!

Hela kartan.
http://park.nu/map1.jpg
Det behövs zoner österut i stan. Många missade möjligheter.


På plats:
http://park.nu/zon1-7.jpg

Zon 1 - Namn: Lövåsen. (Välkommen till Katrineholm! Fina blåklockor i rondellen.)
Zon 2 - Namn: CataLog. (Logistikcentrum. Urbant industrilandskap.)
Härifrån ser man bland annat CaterTowerTwo, CaterTowerOne och CatChurch i fjärran)
Zon 3 - Namn: KnorrWay. (Knorranvägen. Vägskäl mellan grus- och asfaltsväg och fd kraftledningsgata)
Zon 4 - Namn: Grusgropview. (Några kilometer fin grusväg från KnorrWay-zonen. Utsikt över ett stort grustag)
Zon 5 - Namn: RoseTower. (Rosenholm. Radio-/mobil-/you name it-mast, ligger invid Sörmlandsleden)
Zon 6 - Namn: HajkZone. (Vindskydd med vidsträckt utsikt över bland annat Djulösjön)
Zon 7 - Namn: StallsBacke. (Utsikt över fotbollsplaner i anslutning till frisluftsområde med bland annat motionsspår.)

Kartnärbilder:
http://park.nu/1-7close.jpg
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

Strängnäs har 100 zoner på sina 12k inv. Vi i Katrineholm har 69 på 21k. Och Oxelösund 93(!) på sina 10k.
Dags att jämna ut?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Katrineholm

Post by Maqqan »

raz wrote:Strängnäs har 100 zoner på sina 12k inv. Vi i Katrineholm har 69 på 21k. Och Oxelösund 93(!) på sina 10k.
Dags att jämna ut?
Hur många aktiva turfare har ni då? :)

Tapatalking with Z2
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

Eftersom topplaceringar är svårt att nå så har vi nog få. ;)
m3tr0
Posts: 24
Joined: 17 May 2012 23:17
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by m3tr0 »

raz wrote:Eftersom topplaceringar är svårt att nå så har vi nog få. ;)
Ja inte många vanligtvis men ett tag var vi ju 3 st katrineholmare bland de 6-10 bästa i sörmland. Inte helt illa.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Katrineholm

Post by Wallen »

Kommer göra en översyn av Sörmland om någon vecka.... Tackar för kartor :)
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: Katrineholm

Post by raz »

Yes! Tack.
Post Reply

Return to “Södermanland”