Poäng - när får man dem?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Poäng - när får man dem?

Post by IA67 »

Hej. Jag har nu hållit på ett tag och var helt säker på att jag får poäng när jag tar en zon och sedan får jag poäng varje hel timme jag håller den. Idag hade jag ingen zon och 124 p när jag började. När jag tog första zonen så hamnade jag på 279 när jag 30 min senare skulle ta min andra zon så hade poängen ändrats till 280. När jag tog andra zonen hamnade jag på 390. Nästa zon togs ca 10 min senare, innan jag tog den zonen var poängen 391. Efter tagning var den 471. När jag sedan kollade (innan 1timme gått från första zontagningen) så hade jag 474. När en timme gått från första zontagning så fick jag de tre poäng den zonen ger per timme och hade 477. Det är 18 minuter kvar tills andra zonen varit min en timme men jag har fått 2 poäng till. De zoner jag har ger 3, 6 och 8 poäng per timme och är tagna i den ordningen.

Är det jag som missuppfattat och inte sett tidigare omgångar att det funkar så här att poängen pytsas ut under hela timmen. Eller är det en bugg?
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Poäng - när får man dem?

Post by LeiLar »

Vad jag förstår så pytsas det ut hela tiden.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Poäng - när får man dem?

Post by Maqqan »

Poängen uppdateras varje sekund har jag för mig. Att det skrivs point per hour är väl mer för enkelhetens skull. Om det skulle anges i minuter istället skulle en 65+9 zon bli 65+0.15 istället, inte lika snyggt.
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Poäng - när får man dem?

Post by DIProgan »

Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”