Ny zonutläggare Januari-April

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Ny zonutläggare Januari-April

Post by Kingslayer »

Hej och hallå,

Jag är er zonutläggare under perioden Januari-April 2016. Om ni har goda idéer om nya zoner, posta gärna här, men tänk alltså på att jag saknar lokalkännedom, karta hjälper. Motiveringar är alltid bra. Jag vill speciellt höra om vackra/intressanta platser i länet som saknar zoner.

/Kingslayer
Blackwall
Posts: 16
Joined: 12 Jan 2016 21:07
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Blackwall »

Hej Kingslayer!

Vi här i Halland har en förslagskarta i Google Maps, där vi lagt in förslag på nya zoner, med tillhörande motiveringar i de flesta fall. Om du är intresserad av att få läsrättigheter på denna karta så skicka mig din email i ett privat meddelande.

Vi har även en grupp "Turf Halland" på Facebook, där vi också kan lägga till dig om du vill (de senaste zonläggarna har varit med där)

/Blackwall
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Kingslayer »

Hej och hallå,

Jag delar inte ut min privata gmail. Fungerar kartan med en outlook.com email? Hur som helst ser jag helst att det postas här med motiveringar, dels så att alla kan hänga med och dels för att facebook är odugligt som diskussionsforum. Jag har visserligen ett fejkkonto på fb men det är bara så jag kan hänga med den lokala communityn i min egen region ;)

Hälsar
Kingslayer
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Maqqan »

Blackwall wrote:Hej Kingslayer!

Vi här i Halland har en förslagskarta i Google Maps, där vi lagt in förslag på nya zoner, med tillhörande motiveringar i de flesta fall. Om du är intresserad av att få läsrättigheter på denna karta så skicka mig din email i ett privat meddelande.

Vi har även en grupp "Turf Halland" på Facebook, där vi också kan lägga till dig om du vill (de senaste zonläggarna har varit med där)

/Blackwall
Är det några hemligheter ni inte vill visa för allmänheten på kartan? Annars kan ni ju dela en länk för att folk ska kunna se kartan utan att kunna redigera den.

Info i klausul 4: viewtopic.php?f=6&t=3848
Blackwall
Posts: 16
Joined: 12 Jan 2016 21:07
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Blackwall »

Hej igen!

Ja, jag hade inte koll på att man kunde dela kartan till alla på det enkla sättet!
Här är länken till kartan med alla våra förslag:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Om det är någon mer Hallandsturfare (i synnerhet från de södra kommunerna), så skicka gärna över en mailadress till mig (privatmess).

Och till dig Kingslayer, så får jag hälsa välkommen och jag har full förståelse för att du vill hålla diskussionen här. Jag lägger en blänkare på FB, men en länk till denna tråd, så att alla där också vet var de skall kontakta dig! :-)

/Blackwall
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Kingslayer »

Tack för det. Skall titta närmare på kartan. Omedelbart kan jag väl säga att Laholm, Halmstad, Varberg och Kungsbacka får lite tillskott men jag jobbar med kvot så det är begränsat hur mycket jag kan fylla.

Har också en fuling till zon jag gärna skulle vilja flytta, om du har något sätt att anropa Laholmsturfarna vore jag glad om de kan ge lite feedback på denna tråd: viewtopic.php?f=76&t=5079. Inte för att det är någon panik, om jag flyttar och de protesterar flyttas den bara tillbaka ;)
Anor64
Posts: 4
Joined: 28 Dec 2015 21:41
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Anor64 »

Hej!
Jag kollade på förslagen från Blackwall och reagerade på zonen som heter "Mot havet" eftersom den ligger över en bilväg (med relativt många bilar under sommaren).
Vill även här istället rekommendera "Svartekällan" (https://sv.wikipedia.org/wiki/Svartek%C3%A4llan) som jag pushat för på fler platser och i appen. Det är ju en liten "sevärdhet och ligger ju dessutom väldigt nära "mot havet" och går att komma till från tre håll. Se bifogade karta.
https://www.google.se/maps/d/edit?hl=sv ... GDlpzVaxg0
//Anor64
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Kingslayer »

Kalas! Precis sådana tips vi zonmakare vill ha. Där kan jag utlova en zon inom kort.
Anor64
Posts: 4
Joined: 28 Dec 2015 21:41
Country: Sweden

Re: Ny zonutläggare Januari-April

Post by Anor64 »

Man tackar!
Post Reply

Return to “Halland”