Statistik - vad vill du veta?

User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Anna H wrote:Inte minst för att jag själv borde hamna rätt bra till på den ;-)
Ett skäl så gott som något! :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by DaddyKing »

Skulle vilja se en knapp vid round history (http://warded.se/turf/round.php) som öppnar en karta som visar zone toplist för vald omgång. Det kan kanske bli otympligt att rita upp en karta på globalnivå men regionnivå borde vara lika enkelt som andra liknande kartor dvs egna takes eller pph-kartan.
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Optimus »

Har någon annan föreslagit en topplista för hur många omgångar man har deltagit ? Det skulle vara en bra idé !
ImageImage
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by hazzard »

Optimus wrote:Har någon annan föreslagit en topplista för hur många omgångar man har deltagit ? Det skulle vara en bra idé !
Hade varit kul se en top 10 på vilka som varit, och vilka som turfat längst sen starten 2010 till idag? medaljer på dom kanske vore också kul :D
User avatar
Marrrs
Posts: 191
Joined: 16 Apr 2012 11:14
Country: Sweden
Location: Enköping, Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Marrrs »

Håller med, en medalj för fem aktiva år vore snyggt.
8-)
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Snusmumriken »

I Warded under "Map of my unique zones" respektive "Map of my never taken zonens" så kan man idag enbart välja olika regioner eller Global. Det skulle vara väldigt fint om det kunde gå att välja land först och sedan "Allt" i det landet alternativt valfri region i det landet. En sådan nivåindelning skulle göra det både lite enklare och tydligare att hitta rätt i regionsdjungeln ;-) Och "Global" vill jag fortfarande ha kvar förstås :-)
Som option kunde det vara intressant med kommunindelning/Areas också, men det är väl inte riktigt i hamn ännu, men beroende på hur kod byggs upp så kan man ta höjd för det redan nu :-)
User avatar
Optimus
Zonemaker
Posts: 533
Joined: 30 Dec 2011 12:15
Country: Sweden
Location: Västmanland, SWEDEN

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by Optimus »

Marrrs wrote:Håller med, en medalj för fem aktiva år vore snyggt.
5 år är jag inte uppe i ännu, men detta är min 51:a runda utan uppehåll (började runda 18, nu kör vi nummer 68). Jag tror dock att jag skulle finnas med på en 50-i-topp... :-)
På runda 19 kom jag dessutom på plats 28 i världen ! Det har jag inte gjort sedan dess... ;)
ImageImage
DaddyKing
Posts: 73
Joined: 07 Nov 2014 13:24
Country: Sweden

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by DaddyKing »

Jag skulle vilja se en eventgraf för de vanliga månadsomgångarna där man kan filtrera listan och jämföra sig mot valfritt urval spelare.

Man skulle kunna tänka sig att skapa en grupp av spelare (oberoende av regionstillhärighet) som man kan ha ett månadslångt "event" med och tävla mot varandra. Naturligtvis skulle man även kunna jämföra sig mot vem som helst när som helst.

En extra plus vore om man även kan gå in i tidigare rundor och se var man slackade för mycket och tappade mot antagonisterna eller var i omgången man gjorde det avgörande rycket.

Exempel på utseende för de som kanske inte sett en eventgraf tidigare:
https://turfgame.com/eventnew/index.php ... aph&id=488

Edit med tillägg:
Framöver vore det kanske lämpligt att eventgrafen kopplas till den division/liga man spelar i nu när turfligorna lanseras! :P
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Tack! Mycket lättare att se siffrorna nu. :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Statistik - vad vill du veta?

Post by LeiLar »

Inget förslag utan en felanmälan. Jag får inte upp någon karta när jag väljer en session.
Image
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Tredje Part”