Borlänge

Moderator: Zonemakers

Guest

Re: Sv: Borlänge

Post by Guest »

Maqqan wrote:
StarDust wrote:Ser fram emot felanmälningar när ni samsats om ändringar!

Sent from my GT-I9295
Såg fram emot lite respons ifrån Borlängebor istället för att jag som utböling skulle felanmäla alla, osäker på om Blabert skrev som Falubo eller zongeneral.

Skickat från min HTC Desire via Tapatalk 2
Mest falubo.. Har tagit de flesta av zonerna du nämnde.

Slaggböös är ok tycker jag, Idrottsböös blir alldeles för smal. Driverzone tycker jag man kan låta ligga kvar, eller flytta den längre ut på gräset om man vill vara petnoga med reglerna.. Hyttingzone är en tråkig zon, men hellre en tråkig zon i ett vettigt läge än ingen alls.. :-)

/Utloggad Blab...
User avatar
MsEH
Posts: 12
Joined: 14 Jul 2012 01:21
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by MsEH »

Jag som är Borlänge-bo tyckte det var bra förslag du kom med.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
User avatar
MsEH
Posts: 12
Joined: 14 Jul 2012 01:21
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by MsEH »

Bara ni inte flyttar 'min' zon.... ;)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
zoega_

Re: Borlänge (som blev falun...)

Post by zoega_ »

tomtebloss wrote:
SunYour wrote:Kom tillbaks till zonen senare i sommar när det är 2 meter höga brännässlor som dessutom gör det svårt att se var man kan sätta fötterna...
Påminner om FaluForest och när jag tog den för några år sen. Har dock dålig koll på om den flyttats sedan dess. Då var det 2m brännisar som man fick slå ner med en pinne för att ta sig fram. Backigt också... ;)
Första gången jag tog den försökte jag cykla, men fick lämna cykeln i snårskogen för det gick helt enkelt inte att få med den... Traskade runt ett bra tag innan jag hittade den. Svajig GPS mottagning gjorde det inte enklare heller.
Sedan när jag fått zonen fick jag leta länge innan jag hittade cykeln igen.
Eftersom jag nu var väldigt sen till jobbet bestämde jag mig för att gena genom skogen. såg ju så smidigt ut på kartan/satellitbilderna...

Ett av mina allra sämsta beslut någonsin! Släpade och bar cykeln genom snår, branta stup, vassa stenar och när jag tillslut hittade vägen gjorde jag en OTB och kraschade i asfalten.
Kom till jobbet 20 min för sent med blodet forsande från ansikte, armar, händer och ben. Rester av brännässlor och grenar hängde i kläder och cykel och kände mig som om jag blivit överkörd av tåget.

En toppenzon helt enkelt!

Nuförtiden cyklar jag ända in i zonen och ner på vägen igen, inte så svårt egentligen när man lärt sig hitta. Men jag är för lat för att orka ta den...
WikkeOWL
Posts: 34
Joined: 16 May 2012 19:28
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by WikkeOWL »

Hej!

Bra förslag.
IdrottsBöös skulle hellre ligga på andra sidan Ludvikavägen vid korsningen av cykelbanorna nere vid vägtunneln.
BorHill är bäst förslag vid korsningen.

Det finns tyvärr fler zoner i Borlänge som ligger på gräs och vid lekplatser...
WikkeOWL
Mobil: OnePlus One
Stad: Borlänge
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Borlänge

Post by Maqqan »

WikkeOWL wrote:Hej!

Bra förslag.
IdrottsBöös skulle hellre ligga på andra sidan Ludvikavägen vid korsningen av cykelbanorna nere vid vägtunneln.
BorHill är bäst förslag vid korsningen.

Det finns tyvärr fler zoner i Borlänge som ligger på gräs och vid lekplatser...
BorFieldZon var en zon som var placerad vid en lekpark som jag funderade på att nämna också men den var ändå breddad tillräckligt för att man skulle kunna ta den ifrån den passerande cykelbanan utan problem.

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
DerVerMer
Posts: 4
Joined: 25 Apr 2014 07:48
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by DerVerMer »

Hej, Bra Maqqan att du tog tag i detta. Visst finns det några zoner som är lite pinsamma och som kan reta på oss "folk" som tycker vi förstör gräsmattor och stör omgivningen.
Ex. BorRainbow och Snesröse.

// DVM
Fighterbabe
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2016 21:53
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by Fighterbabe »

Är det bara jag som har haft problem med "hängpullan" runt i Borlänge? Bron är preciiiis i kanten av zonen, så jag fick sträcka ut mobilen utanför för att kunna ta zonen.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by Dacop »

Fighterbabe wrote:Är det bara jag som har haft problem med "hängpullan" runt i Borlänge? Bron är preciiiis i kanten av zonen, så jag fick sträcka ut mobilen utanför för att kunna ta zonen.
Zonen är lite i det minsta laget, rekommendationen är ungefär 25x25 meter men Hängpullan mäter cirka 10x20 meter. Föreslår att du lägger en felanmälan på http://issues.turfgame.com/zones
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Fighterbabe
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2016 21:53
Country: Sweden

Re: Borlänge

Post by Fighterbabe »

Dacop wrote:
Fighterbabe wrote:Är det bara jag som har haft problem med "hängpullan" runt i Borlänge? Bron är preciiiis i kanten av zonen, så jag fick sträcka ut mobilen utanför för att kunna ta zonen.
Zonen är lite i det minsta laget, rekommendationen är ungefär 25x25 meter men Hängpullan mäter cirka 10x20 meter. Föreslår att du lägger en felanmälan på http://issues.turfgame.com/zones
Nu har jag rapporterat.
Det känns dock lite rörigt med en TRE olika inloggningar till TURF. En till Turfgame, En till det här forumet och sedan för att rapportera krävdes det ytterligare en inloggning.
När jag hade loggat in med goggler och min mailadress kom det upp att jag rapporterade som "Frasse56" och det är INTE jag... :shock: Klickade på namnat och hittade en användare på Gotland. Alltså är det någon annan TURFare som använder min mailadress?? :?
Post Reply

Return to “Dalarna”