Broar i Östersund

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Derkhan
Posts: 8
Joined: 19 Aug 2013 16:39
Country: Sweden

Broar i Östersund

Post by Derkhan »

Jag var och tog zonen Vallsundsholme igår och fick en idé. Om Easterzone (mitt på gångbron) och Vallsundsholme får status av brozoner och det skapas en till brozon i andra änden av Vallsundsbron (jag har lämnat förslag om det) så blir det möjligt att ta bromedaljen i Östersund. Det känns som om det skulle bli en hyfsad utmaning även för cykelturfare, då det är en bit att cykla mellan broarna och själva Vallsundsbron är 1,5 km lång.

Vad tycks?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Broar i Östersund

Post by Velocipedryttaren »

Funderat på det men lite tråkigt att flytta ut två på vägen och locka till bilturf, men samtidigt vill jag gärna se till att bro medaljen är möjlig att ta.
Finns det någon det någon viadukt eller annan bro jag har missat?
Derkhan
Posts: 8
Joined: 19 Aug 2013 16:39
Country: Sweden

Re: Broar i Östersund

Post by Derkhan »

Jag tänkte att Vallsundsholme och Easterzone skulle ligga kvar där de är, men ändå räknas som brozoner. Spontant tycker jag att det redan känns som om de ligger på broar.

Möjligen finns det en pyttebro över någon bäck i faggorna. Mjällebäcken har en del småbroar, tror jag.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Broar i Östersund

Post by Velocipedryttaren »

Derkhan wrote:Jag tänkte att Vallsundsholme och Easterzone skulle ligga kvar där de är, men ändå räknas som brozoner. Spontant tycker jag att det redan känns som om de ligger på broar.

Möjligen finns det en pyttebro över någon bäck i faggorna. Mjällebäcken har en del småbroar, tror jag.
Zoner ska ligga på bro för att få attributet, väldigt klara riktlinjer där. Inte ens att ligga på fundamentet räcker. Vägtrumma är inte heller okey som vid Mjällevägen/Mjällebäcken.
Ser ut att finnas en bro/vägtrumma längre söderut som döljs av skogen på satellitbilderna.
Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Broar i Östersund

Post by Weekendstone »

Vallsundsbron skulle kunna ha en zon. Det går en cykelbana på den nordvästra sidan av bron men kanske för nära vägen och inbjuder till bilturf och bron är inte så bra att stanna på med bil.

Ett förslag till en annan brozon är bron som används av skidåkarna/skidskyttarna/publiken som går över vägen. Om den läggs åt ena hållen är den fortfarande på en bra men gör att den inte går att komma åt med bil. (Bifogar bild)

https://www.dropbox.com/s/pguvh7vobqxdf ... 1.png?dl=0

Om zoner ska justeras så finns även Färjemans som ligger under en bro/kanten av bron.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Broar i Östersund

Post by Velocipedryttaren »

Lagt några zoner som kommer innan påsk, du får återkomma med kommentarer.
Post Reply

Return to “Jämtland”