Fler zoner till Södra Finland

Moderator: Zonemakers

Post Reply
CharlieBravo
Posts: 15
Joined: 07 Sep 2015 17:32
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by CharlieBravo »

Maqqan wrote:Tack, jag ska kika på det.

Jag har varit ganska generös med nya zoner åt i hopp om att ni skulle fått sällskap vid detta laget men ni är fortfarande bara 2 aktiva i orten och blir ni inte fler så börjar jag få svårt att aktivera så många fler zoner.

Försök gärna introducera nya zoner genom att göra reklam i tidning eller radio eller sätta upp posters som reklam. Detta får ni ju även medaljer för så det är ju en morot i sig :)
Jag tycker att det småningom börjar bli dags för fler zoner i Karis-Billnäs. Aktiviteten har ökat kraftigt, enligt warded är t.ex. 13 av de 15 mest tagna zonerna i Etelä-Suomi Kariszoner.

Vi ligger nu på 22 zoner och det börjar stundvis vara rätt trångt då 3-4 spelare är ute samtidigt. Då de nya spelarnas blocktime småningom stiger krävs det snart inte mycket för att hela området skall vara blockerat.

Jag hoppas zonläggaren snart åter aktiverar sig i området. Jag bidrar gärna med fler förslag och svarar på frågor om det behövs.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Maqqan »

Jag har aldrig inaktiverat mig men jag har tagit det lite lugnare :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
CharlieBravo
Posts: 15
Joined: 07 Sep 2015 17:32
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by CharlieBravo »

Maqqan wrote:Jag har aldrig inaktiverat mig men jag har tagit det lite lugnare :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
:lol: Bra!
CharlieBravo
Posts: 15
Joined: 07 Sep 2015 17:32
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by CharlieBravo »

En uppdatering till mitt tidigare förslag:
https://drive.google.com/open?id=10ReZd ... sp=sharing

Hoppas dels förstås på fler zoner i Karis centrum med omgivning, men även Pojo är ett potentiellt tillväxtområde. Logiskt vore att börja med 2-3 "turistzoner" i Fiskars bruk, årets resmål i Finland (http://svenska.yle.fi/artikel/2016/01/2 ... alet-ifjol). Kolla t.ex. förslaget StoneHouse och omgivande förslag.
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Egentligen borde alla småorter med zoner ha minst fem, så att den som turfar skulle ha möjlighet att få ihop en session i Warded! Nu finns det bara tre i Kyrkslätt och Ingå och fyra i Hangö tex... Mera motiverande om man kan få ihop lite mer bestående statistik också på mindre turftäta orter!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Maqqan »

WildLynx wrote:Egentligen borde alla småorter med zoner ha minst fem, så att den som turfar skulle ha möjlighet att få ihop en session i Warded! Nu finns det bara tre i Kyrkslätt och Ingå och fyra i Hangö tex... Mera motiverande om man kan få ihop lite mer bestående statistik också på mindre turftäta orter!
Jag brukar tänka att 3 är en lagom mängd för orter som inte haft zoner tidigare, är det bara 1 så är det inte speciellt motiverande och fler kan bli onödigt innan aktivitet finns. Tror inte nya turfare är så intresserade av sessioner :)

Tapatalking with Samsung S7
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Kanske inte nya turfare, men de aktiva turfare som sporadiskt rör sig på någon annan ort...
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by Maqqan »

WildLynx wrote:Kanske inte nya turfare, men de aktiva turfare som sporadiskt rör sig på någon annan ort...
Då får man glädjen av att ta unika zoner :)

Allmänt angående nya zoner i mindre orter. Inte ens alla mindre orter i Sverige har zoner. Ifall det dyker upp turfare i orter utan zoner eller önskemål från andra turfare om orter att uppmärksamma så ser vi givetvis över det. Peka gärna ut vilka städer du vill uppmärksamma så ska jag ta mig en titt.

Tapatalking with Samsung S7
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Jo, men den är ju unik bara första gången, och glädjen är kortvarig om inte det blir bestående statistik i warded... ;)

I västra delarna av den här regionen är det (sett till orternas storlek) Kyrkslätt, Ekenäs, Karis, Lojo och Hangö som är störst, Ingå kanske, resten är små. Karis, Ekenäs har rätt hyfsad mängd zoner. I Karis och Ekenäs finns det aktiva spelare så de utvecklas säkert. Lojo är en helt finskspråkig stad och Turf har tyvärr inte ännu slagit igenom på finska här, men vi skall hoppas... Kyrkslätt och Hangö skulle kunna ha lite mer för att locka nya och gamla spelare. Hangö har varit lugn nu för det är en typisk sommarstad där invånarantalet och besökarantalet ökar stort till sommaren - mera aktivitet att vänta där...
WildLynx
Posts: 77
Joined: 12 Aug 2015 14:19
Country: Finland

Re: Fler zoner till Södra Finland

Post by WildLynx »

Toppen! 8-) Det ser bra ut!
Post Reply

Return to “Zones”