Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Medaljer

Post by StarDust »

Nu är jag inte helt insatt i nya medaljer men det här med att ha turfat x antal år eller tagit en zon så och så många gånger kan bli svårt. Jag har för mig att dev undviker att skapa medaljer som ska fungera retroaktivt. Givet, räkningen kan ju börja nu men jag gissar att det är inte vad du tänkt dig.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by hazzard »

ja det var ju tråkigt att höra.. förstår inte varför är ju väldigt många som skulle vilja se såna medaljer, alla har ju typ x antal takeovers hade blivit lite variation på alla därute och inte som dom senaste alla har samma det är tråkiga medaljer enligt mig som man inte kan bygga eller ens ta mer än 1 gång bara och man känner inte wow nu har jag jobbat mig upp till en bra nivå och kan halvt skryta lite ;)

Och detta spel ska väl motivera att man ska ut och röra sig ? skulle inte såna medaljer vara ett bra tillskott då ? och självklart skulle man sätta höga nivåer så även den som har flest takeovers skulle behöva kämpa flera år för att om ens nå högsta nivån, lite som högsta nivån lvl 60 ingen lär väl nånsin toppa den ?

ex på take overs

100
250
500
1500
2500
5000
7500
10000
15000
25000
50000
100000 Hundra tusen take overs bara för att ha en orimlig gräns och retas ;)
Guest

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Guest »

[quote="hazzard"]
100000 Hundra tusen take overs bara för att ha en orimlig gräns och retas ;)[/quote]

https://turfgame.com/user/Snusmumriken

Tapatalking with Samsung S7
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

hazzard wrote: 100000 Hundra tusen take overs bara för att ha en orimlig gräns och retas ;)
https://turfgame.com/user/Snusmumriken

Tapatalking with Samsung S7
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by hazzard »

på en och samma zon, tvivlar nån ens är i närheten ;)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

hazzard wrote:på en och samma zon, tvivlar nån ens är i närheten ;)
Nä men du skrev takeovers :) Thunell närmar sig nog 5000 besök av Coinbridge.

Som stardust skrev så har jag uppfattat det som att utvecklarna främst vill skapa nya medaljer för de nyare turfarna. De gamla rävarna som är level 50+ eller har 40 000 takeovers fortsätter oftast ändå och hittar nya sätt att motivera sig. Jag hoppas mer på nya spelsätt som tex missions som föreslagits här i forumet eller andra påhitt.

Tapatalking with Samsung S7
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer

Post by LeiLar »

Ja, uppdrag vore kul. Kan ingen göra en sammanställning över sådana förslag? Det borde väl finnas en hel del bland alla förslag som folk lagt.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

LeiLar wrote:Ja, uppdrag vore kul. Kan ingen göra en sammanställning över sådana förslag? Det borde väl finnas en hel del bland alla förslag som folk lagt.
Bara att sätta igång :)


Tapatalking with iPhone
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer

Post by LeiLar »

Maqqan wrote:Bara att sätta igång :)
Där hör ni, ungdomar. Kom loss nu! :lol:
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: RE: Re: Medaljer

Post by hazzard »

Maqqan wrote:
hazzard wrote:på en och samma zon, tvivlar nån ens är i närheten ;)
Nä men du skrev takeovers :) Thunell närmar sig nog 5000 besök av Coinbridge.

Som stardust skrev så har jag uppfattat det som att utvecklarna främst vill skapa nya medaljer för de nyare turfarna. De gamla rävarna som är level 50+ eller har 40 000 takeovers fortsätter oftast ändå och hittar nya sätt att motivera sig. Jag hoppas mer på nya spelsätt som tex missions som föreslagits här i forumet eller andra påhitt.

Tapatalking with Samsung S7
Ja men det är ju det dom inte gör, är man 50+lvl så skulle man nog vilja ha såna medaljer när man varit aktiv i många år det har jag hört från många och det man läst här, ska medaljer bara vara till för nya användare? det är ju bara tråkigt finns ju redan ett par som nya spelare kan ta under 1 timma så jag förstår inte varför ni är så emot medaljer som har tagit lite tid att få och man skulle kunna känna att man gjort en bra prestation för dom.

Missions tvivlar jag skulle passa faktiskt, vill ni få ett hum hur det funkar så kan ni testa Ingress där finns det missions men det passar bättre i det spelet tror jag. Det behövs nya medaljer båda lättare och dom som är något svårare sen är det upp till var och en vilka man vill satsa på men alternativ är aldrig fel på tycker jag.
Last edited by hazzard on 26 May 2016 12:11, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”