Nya seriespelet

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Nya seriespelet

Post by IA67 »

Hej. I nya seriespelet som nu finns i appen så finns det en triangel vid den/de översta namnen i varje grupp. Hur många skiljer mellan League-nivåerna så jag har utgått ifrån att de namn med en triangel framför ligger på uppflyttningsplats. Nu har jag upptäkt att i leauge 8 så har grupp 1-32 två med triangel utom grupp 11 som har 4 men också dubbelt så många deltagare som de andra grupperna. Grupp 33-128 har bara en med triangel.

Har jag missuppfattat triangeln?Om inte varför skiljer antal som går upp per grupp mellan grupper i samma leauge?
viking39
Posts: 4
Joined: 02 Jul 2016 12:20
Country: Sweden

Re: Nya seriespelet

Post by viking39 »

Jag låg tidigare tvåa i min grupp och pilen var vid nummer ett
Nu ligger jag etta och pilen har följt med den som låg etta
Verkar skumt.Trodde pilen skulle peka på den som ledde gruppen
Kanske någon kan reda ut det för mig?
User avatar
Isengrim
Posts: 520
Joined: 24 Jul 2012 01:15
Country: Sweden
Location: BeerBeach

Re: Nya seriespelet

Post by Isengrim »

Hur får man bort serien så man kommer direkt till sin region i appen? Seriespelet är nämligen fullständigt ointressant då man har ännu mer skilda förutsättningar än de skillnader som finns i regionen. Men där vet man iaf på ett ungefär vilka dom andra är. I seriespelet kommer det ju vara helt okända i princip och inte kommer man lära känna dom nått då det kommer vara omsättning på de i serien och det är ju inte så att varje serie har en egen chatt. Händer nått på spelplanen som tex nya zoner etc så är det ju helt ointressant för de andra i serien då dom ändå är på samma ställe eller ens i närheten. Skall ni nu leka med det, lägg det sist så du har region, land, världen och sen seriespel.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nya seriespelet

Post by Dacop »

viking39 wrote:Jag låg tidigare tvåa i min grupp och pilen var vid nummer ett
Nu ligger jag etta och pilen har följt med den som låg etta
Verkar skumt.Trodde pilen skulle peka på den som ledde gruppen
Kanske någon kan reda ut det för mig?
Pilen indikerar vem som kommer flyttas upp till nästa grupp, så det kan finnas fler än en pil i en grupp. Omflyttningen av pilen (pilarna) sköts utav servern och med ganska stor fördröjning, ibland flera timmar så det kan dröja innan det visas rätt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
viking39
Posts: 4
Joined: 02 Jul 2016 12:20
Country: Sweden

Re: Nya seriespelet

Post by viking39 »

Mu har det visst fixat sig Pilen pekar på mig :)
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Nya seriespelet

Post by hazzard »

Isengrim wrote:Hur får man bort serien så man kommer direkt till sin region i appen? Seriespelet är nämligen fullständigt ointressant då man har ännu mer skilda förutsättningar än de skillnader som finns i regionen. Men där vet man iaf på ett ungefär vilka dom andra är. I seriespelet kommer det ju vara helt okända i princip och inte kommer man lära känna dom nått då det kommer vara omsättning på de i serien och det är ju inte så att varje serie har en egen chatt. Händer nått på spelplanen som tex nya zoner etc så är det ju helt ointressant för de andra i serien då dom ändå är på samma ställe eller ens i närheten. Skall ni nu leka med det, lägg det sist så du har region, land, världen och sen seriespel.
lära känna ? jag förstår inte riktigt hur du tänker.. , varför ska man lära känna nån i ett seriespel ? Måste man ens vara med i seriespelet kan man inte bocka sig ur det?
Guest

Re: RE: Re: Nya seriespelet

Post by Guest »

[quote="Isengrim"] Skall ni nu leka med det, lägg det sist så du har region, land, världen och sen seriespel.[/quote]

Valbart isåfall, jag föredrar att ha den först, är inte speciellt intresserad av den regionala listan.

[quote="hazzard"]Måste man ens vara med i seriespelet kan man inte bocka sig ur det?[/quote]

Inte i dagsläget.



Tapatalking with Samsung S7
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Nya seriespelet

Post by Maqqan »

Isengrim wrote: Skall ni nu leka med det, lägg det sist så du har region, land, världen och sen seriespel.
Valbart isåfall, jag föredrar att ha den först, är inte speciellt intresserad av den regionala listan.
hazzard wrote:Måste man ens vara med i seriespelet kan man inte bocka sig ur det?
Inte i dagsläget, finns nog med bland förslagen: viewtopic.php?t=5174



Tapatalking with Samsung S7
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Nya seriespelet

Post by IA67 »

Har ni ändrat medlemmar i grupperna i seriespelet sedan igår (8/11)? Tycker inte jag känner igen namnen.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya seriespelet

Post by Maqqan »

Image

Tapatalking with my Samsung S7
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”