OK, jag slutar turfa nu.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

RxhLL
Posts: 33
Joined: 30 Sep 2016 21:58
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by RxhLL »

Så här ser det ut 25 timmar in i denna rond när jag har låtit bli att samla poäng.
Och ungefär så fortsätter det.
Attachments
MAP 7 nov.jpg
MAP 7 nov.jpg (117.44 KiB) Viewed 4304 times
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Maqqan »

Såhär ser det ut hos mig, alla gröna zoner hade fortfarande varit gula om jag stannat hemma. Du är inte ensam om att bo på inaktiva platser :)

Har varit några aktiva spelare som kommit och gått men de flesta tröttnar då de inte kan konkurrera med Karlstad i Värmlandslistan. Turfaren Haredo försökte i somras, det slutade med att Simpson tog brons och Haredo har inte syns till sedan dess.

Image

Tapatalking with my Samsung S7
raz
Posts: 39
Joined: 19 Mar 2011 23:52

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by raz »

Helvete vad många zoner det är i Kristinehamn!
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Maqqan »

raz wrote:Helvete vad många zoner det är i Kristinehamn!
Ja de är från tiden när Kristinehamn var aktivt. Idag har vi på tok för många zoner sett till aktiviteten, glad att zonmakare aldrig tar bort zoner :)

Tapatalking with my Samsung S7
RxhLL
Posts: 33
Joined: 30 Sep 2016 21:58
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by RxhLL »

scorp:
17 zoner i Lysekil där jag bor. Oländig placering av några av dem, så det tog lite över 2 tim att komma runt med cykel och promenader/klättring.
7 mil ToR Uddevalla med bil är slöseri med tid, drivmedel och dessutom onödig miljöförstöring, så jag brukade passa på att turfa där i samband med något annat ärende.
RxhLL
Posts: 33
Joined: 30 Sep 2016 21:58
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by RxhLL »

scorp:
Det är antagligen någon finurlig tanke bakom halvpoäng för retakes. Vet du hur man tänker?
Vi som inte har samma konkurrens som tätortsturfare, dvs. tar många retakes, hamnar långt ned i listorna, så sett från listplacering känns det meningslöst att ta zoner.
Jag stod några meter från en för mej unik zon vid golfbanan i Mariestad i söndags. Den fick vara ifred.
Kollade nyss hur det ser ut: I Uddevalla - nästan bara gula zoner trots ny rond sedan i söndags, ca. hälften gula i Lysekil, i Munkedal helgult. Så om jag tar alla, blir det många poäng - men sedan - glöm det.
Förbättring av poängsystemet är/blir nog en överlevnadsfråga för listsystemen.

Stångehuvud är vackert. Sett med turf-ögon, dock lite tidskrävande bergsbestigning och på vintern risk att halka ned i havet. Min hustru har förbjudit mej att ta den nattetid.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Velocipedryttaren »

RxhLL wrote:scorp:
Det är antagligen någon finurlig tanke bakom halvpoäng för retakes. Vet du hur man tänker?
Tank är att få turfare att sprida spelet till sina vänner så man just slipper halv poäng, personligen tycker jag att det inte är så bra sätt att marknadsföra spelet på.
RxhLL
Posts: 33
Joined: 30 Sep 2016 21:58
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by RxhLL »

Kollade nyss "min" liga. Förstås en tätortssurfare i topp. Alltså ingen chans att avancera denna period heller. :shock:
Eftersom det nu inte går att få någorlunda rättvisa poäng, föreslår jag två parallella tabellsystem: Ett för tätortsturfare och ett för glesbygdsturfare. ;)
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by hazzard »

skulle inte du sluta spela ?
Peek
Posts: 17
Joined: 21 Sep 2012 07:35
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Peek »

Har känt detsamma. Nu lägger jag ner. Har blivit pip*ad av glesbygds folk 4 månader på raken i seriespelet. Sådana som har konstant legat på 60-100 pph hela tiden plus att revisit har get mer än en takes av mig. 85% av mina zoner ligger på 65 och en revisit (glesbygd) på 155 ger mer. Sist hade jag ca 500 mer takes än vinnaren i min grupp men va akterseglad med 50 tusen. Så det är inte bara positivt att köra i en populär stad. Små orter klagar och vi i större klagar.
Post Reply

Return to “Allmänt”