Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

mattiasp74 wrote:Vet inte om detta tagits upp, men det kanske vore på sin plats att utöka antalet medaljer för unika. 2500 unika är numera max för medaljer, men det finns ju flera tusen medaljer. Jag är uppe i 1600 nu och åker nu till andra län för att ta unika(2000+ kvar i Stockholms län bara), men när jag når 2500 kommer det att kännas onödigt att ge mig ut för att ta unika. Dessutom är unika det enda som drar mig till turfen, jag bor i Västerås och det är så många här att motivationen till att ge sig ut och bara kunna ta 10-15 zoner som man tagit en drös gånger tidigare är nere på nästan noll när det kan ta 4 timmar om allt är blockat. Detta läggs även upp på Facebook för diskussion
Då testar vi att länka igen så kanske ni förstår ;)

viewtopic.php?t=4950

Tapatalking with Samsung S7
Matilda_J
Posts: 1
Joined: 22 Jul 2016 10:17
Country: Sweden
Location: Ystad
Contact:

Re: Medaljer

Post by Matilda_J »

Hej! Hur hittar man vilka regioner man besökt?
"Det är i motvind, och inte i medvind, som vingarna stärks"
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

Matilda_J wrote:Hej! Hur hittar man vilka regioner man besökt?
Besök warded.se/turf. Efter att du har loggat in klickar du på ditt nick längst upp på sidan. Välj sedan alternativet "Map of my unique zones", då finner du en rullgardinsmenyn där alla regioner du besökt finns listade.

Tapatalking with Samsung S7
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by hazzard »

mattiasp74 wrote:Vet inte om detta tagits upp, men det kanske vore på sin plats att utöka antalet medaljer för unika. 2500 unika är numera max för medaljer, men det finns ju flera tusen medaljer. Jag är uppe i 1600 nu och åker nu till andra län för att ta unika(2000+ kvar i Stockholms län bara), men när jag når 2500 kommer det att kännas onödigt att ge mig ut för att ta unika. Dessutom är unika det enda som drar mig till turfen, jag bor i Västerås och det är så många här att motivationen till att ge sig ut och bara kunna ta 10-15 zoner som man tagit en drös gånger tidigare är nere på nästan noll när det kan ta 4 timmar om allt är blockat. Detta läggs även upp på Facebook för diskussion
nu har det kommit en medalj för 5000(!) unika..
AnnikaB
Posts: 5
Joined: 13 May 2016 00:04
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by AnnikaB »

Intressant synpunkt. Jag gillar iden med extrema medaljer. Jag skulle vilja ha en medalj för antalet besökta länder. :)
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by NSG_turf »

Turf tar ett stort steg i fel riktning

Ping: Drassen och Simpan

Det som främst krävs för Ranger-medaljen är en fet plånbok. Det känns inte alls i linje med turfs intentioner, så som jag uppfattat det.

Medaljen kan gärna vara kvar för min del. Felet är bara att det är den enda medaljen som finns för Nationalparker. Själv skulle jag kanske fundera på den om jag vann massor av pengar. Hur många kommer naturligt att befinna sig i närheten av 25 Nationalparker under ett år? Med ekonomi och mycket resande är det dock möjligt. Jag förstår att det går att börja räkna när som helst och då även kan räkna bakåt, men hur kul är det att börja om när man redan lagt ner tusentals kronor och massor av restid?

Vanliga nivå-medaljer måste ha stort företräde framför en sådan här medalj. Då kan turfaren själv välja om medaljer ska nås på lång sikt eller snabbare. Ranger-medaljen kan vara en udda medalj vid sidan av nivåmedlajer.

Jag har alltid haft acceptans för turfs premisser fram till nu.

Zoner som har attributet Nationalpark har förlorat mycket av sin mening med bara en Ranger-medalj för nationalparker.
Last edited by NSG_turf on 03 Sep 2017 17:23, edited 1 time in total.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer

Post by LeiLar »

+3
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by captHaddock »

Jag måste också säga att jag blev lite besviken över denna nationalparksmedaljen... Att sätta gränsen på 25 nationalparker är på tok för svårt och att dessutom lägga en tidsgräns gör det ännu mycket sämre. Hur många kommer att ta denna medalj? Jag håller med om att det finns mycket bättre förslag i tråden för medaljförslag och det som verkligen behövs är nivå medaljer.

Om jag skulle ge förslag på medaljen för nationalparker skulle det definitivt passa med nivåer i medaljen. 1, 5, 10, 25 kanske skulle ha varit lagom. Nivå 1 skulle verkligen göra mycket då det kanske skulle motivera många turfare att göra en utflykt till ett naturreservat. Eftersom den nuvarande medaljen i princip är ouppnåelig för den absoluta merparten tappar man denna motivations boost.

Dock ska utvecklarna ha mycket cred för att det har kommit många nya zontyper den senaste tiden. Jag hoppas verkligen att zontypen vattentorn kommer snart :) (med en tillhörande nivå medalj för antal besökta vattentorn)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

Denna tråd är egentligen ingen förslagstråd, den innehöll info om medaljerna innan wikin skapades.

Föreslå medaljer gör vi här:
viewtopic.php?t=4950

Där är det inte så mycket att läsa igenom.

Tapatalking with my Samsung S7
utochleta
Posts: 3
Joined: 05 Feb 2016 15:18
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by utochleta »

Hej, varför inte en medalj för hur många unika turfare man tagit assist med.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”