Hur hittar jag olika typer av zoner?

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Post Reply
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by IA67 »

Hej

Hur hittar jag vattenzoner, brozoner, heligazoner osv utan att behöva sitta och öppna zoner en och en. Vissa är ganska lätta att hitta med rätt upplösning (broar) men andra är betydligt svårare. Vattenzoner är ju inte bara vid hav och sjöar och dessutom är inte alla zoner vid hav och sjöar vattenzoner.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by Maqqan »

Kika på https://turf.urbangeeks.org/, använd filtreringsfunktionen "Tag filter".
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by ~sisyfos~ »

http://turf.lundkvist.com/ ser man tydligt de olika taggade zonerna på kartan och kan också sorteras fram via tabellen.
IA67
Posts: 27
Joined: 13 Aug 2015 16:48
Country: Sweden

Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by IA67 »

Tack för hjälpen.

Tyvärr får jag inte fram någon info på turf.Lundkvist eftersom det står att jag angivit ett nick som inte finns.

Men på turf.urbangeeks funkar det. Ett tips på potentiell förbättring med anledning av den nya medaljen skulle vara att om man i filtret kunde bocka i flera sorter som visas samtidigt. Helst med olika färger så man kan planera sitt tagande av medalj.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by LeiLar »

IA67 wrote: 27 Jan 2017 16:05 Tyvärr får jag inte fram någon info på turf.Lundkvist eftersom det står att jag angivit ett nick som inte finns.
Är det kanske så att du inte är "medlem"? Se här:
https://docs.google.com/document/d/1uH9 ... 2MQYI/edit
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
~sisyfos~
Posts: 80
Joined: 06 Jul 2014 18:07
Country: Sweden

Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by ~sisyfos~ »

Du behöver inte skriva något rutan under turfare utan välj direkt i menyerna. Registrerar du dig på sidan kan du se vilka zoner du tagit/inte tagit genom att skriva ditt nick.

Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by Maqqan »

IA67 wrote:Tack för hjälpen.

Tyvärr får jag inte fram någon info på turf.Lundkvist eftersom det står att jag angivit ett nick som inte finns.

Men på turf.urbangeeks funkar det. Ett tips på potentiell förbättring med anledning av den nya medaljen skulle vara att om man i filtret kunde bocka i flera sorter som visas samtidigt. Helst med olika färger så man kan planera sitt tagande av medalj.
Kan man inte blocka i flera alt redan?

Tapatalking with my Samsung S7

User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: RE: Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by LeiLar »

Maqqan wrote: 27 Jan 2017 20:34 Kan man inte blocka i flera alt redan?
Jomenvisst! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: RE: Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by Velocipedryttaren »

Maqqan wrote: 27 Jan 2017 20:34
IA67 wrote:Tack för hjälpen.

Tyvärr får jag inte fram någon info på turf.Lundkvist eftersom det står att jag angivit ett nick som inte finns.

Men på turf.urbangeeks funkar det. Ett tips på potentiell förbättring med anledning av den nya medaljen skulle vara att om man i filtret kunde bocka i flera sorter som visas samtidigt. Helst med olika färger så man kan planera sitt tagande av medalj.
Kan man inte blocka i flera alt redan?

Tapatalking with my Samsung S7
Jo, men då får man bara fram zoner som har båda (alla) attribut man bockat för. Blir helt fel när Turf bara har ett attribut per zon, man borde få fram tex alla zoner med NationalParker och alla med WHZ om man bockat i båda attributen.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: RE: Re: Hur hittar jag olika typer av zoner?

Post by UrbanGeeks »

Velocipedryttaren wrote: 27 Jan 2017 21:51 Blir helt fel när Turf bara har ett attribut per zon
Man får istället hoppas på att Turf lagar sin "trasiga" attribut-implementation och inte begränsar antalet attribut.. ;)
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”