Antal assists i appen (för supportrar)

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Antal assists i appen (för supportrar)

Post by LeiLar »

Tillåt mig citera Robbe Sagulin
"Jag lägger min röst på att antalet assist införs som en del av den extra statistiken som supportrarna ser i appen, det vore riktigt trevligt."
Jag håller med! Det är ju svårt att hålla reda på hur många assists man har.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Snusmumriken »

Japp håller med. Själva funktionen med assist ska ju tydligen funka för alla framöver, men antal assist i appen borde vara en supporterfunktion :-)
captHaddock
Posts: 204
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by captHaddock »

Håller med ovan!

Lite i samma ämne men kanske på fel plats. Räknas assists som en take på warded kartan?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Dacop »

captHaddock wrote: 06 Feb 2017 19:26 Håller med ovan!

Lite i samma ämne men kanske på fel plats. Räknas assists som en take på warded kartan?
För närvarande räknar Warded inte assists på något sätt. Det återstår att se hur det implementeras där.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
sweest
Posts: 4
Joined: 04 Feb 2016 21:16
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by sweest »

Håller med att assist borde finnas med i supporterfliken i appen. Sedan tycker jag att man kan trycka ihop info där till en sida eller dela upp på fler sidor. En för statistiken för rundan och en för övrigt. Vill helst slippa scrolla.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Velocipedryttaren »

sweest wrote: 06 Feb 2017 22:00 Håller med att assist borde finnas med i supporterfliken i appen. Sedan tycker jag att man kan trycka ihop info där till en sida eller dela upp på fler sidor. En för statistiken för rundan och en för övrigt. Vill helst slippa scrolla.
Gillar din tanke på en sida för sista rundan och en för totalen, antal revisit skulle jag vilja se också.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Munin »

Bra idéer!

Vill gärna har med både antal assist och revisit, totalt och under den runda man är ute på.

Så att ha två 'flikar' som för topplistor och chatt, vore en smidig lösning :)
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by LeiLar »

scorp wrote: 08 Feb 2017 03:05 Och vad är en assist? :?
A major update today, as mentioned before this version will include a whole new gameplay, Assist.

Now what is Assist? Assist is a way for two (or more) players to take one zone at a time. This is done by the players by just trying to take the zone by standing in it at the same time. The player who take the zone is the one who will own it but the other player who stood in it, but did not do the take it, will get “Assst” instead. Assist will give the other player the same take points, unique zone, possibility for medal, but NOT the PPH.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Maqqan »

scorp wrote: 08 Feb 2017 15:45 Förresten, räcker det med att turfare två kliver in i zonen precis innan den första tar den? Tänker på hur man ska lägga upp det om man vill få pph varannan gång.
Ja. Är väl någon gräns så kliver du in 1 ms innan kanske du möts av en block men några sekunder till godo ska vara lugnt.
scorp wrote: 08 Feb 2017 15:45 Eftersom den som får assist inte ägar zonen, innebär det då att han kan ta zonen igen så snart blocktiden löpt ut? Känns ju i så fall lite märkligt.
Ja det kan den. Det pratades om att stoppa det med det skulle innebära mycket extrajobb för servern så vi valde att släppa på det.
Gubbenglömsk
Posts: 7
Joined: 27 Dec 2016 22:32
Country: Sweden

Re: Antal assists i appen (för supportrar)

Post by Gubbenglömsk »

Jag har tittat på tilldelningen av Crowdy-medaljer och funnit en del anomalier. Vilken förklaring finns det att turfare kan ha fått medalj trots att det inte finns andra medaljörer på samma eller närmast föregående eller efterföljande minut? Se t.ex. Crowdy-3, crowdy-13 och crowdy-21. Man kan ju tänka sig att några som fått en lägre nivå gått vidare till högre nivå, men det kan knappast gälla crowdy-21. Har jag missförstått systemet eller är det en bugg någonstans?
Mvh Gubbenglömsk
Post Reply

Return to “Förslag”