Nya hemsidan

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by captHaddock »

Maqqan wrote: 21 Feb 2017 12:18
LeiLar wrote: 21 Feb 2017 07:45
captHaddock wrote: 20 Feb 2017 21:36 LIVE uppdatering om vem som tar zoner på första sidan, 0/10. Måste bort så fort som möjligt. Ingen intressant info och mycket jobbigt för ögonen.
Håller med.
Den listan är dock något som utvecklarna vill lyfta fram så den får ni lära er leva med :)

Den är menad att visa på aktiviteten för de som besöker sidan för första gången, inte för er redan frälsta.
captHaddock wrote: 20 Feb 2017 21:24
Tittar på sidan på mobilen nu och undrar var jag hittar länk till warded?
Tycker både warded och TurfLundkvist ska ha framskjutna positioner på hemsidan för dessa sidor ger ett mycket stort mervärde till spelet!
Kika under Info -> Links så har vi lagt in lite nu.

Vad menar du? I mitt inlägg uttalade jag mig bara mobil-versionen av hemsidan. I mobil-versionen ser jag inga länkar under "Info". (Dock kan jag på web-versionen se Warded som vanligt där den alltid har legat) Så jag frågar igen:
Kommer det länkar på mobilversionen? Kommer det en länk till TurfLundkvist?

Sen är det mycket stor skillnad på LIVE-uppdateringen på den mobila versionen och i web-versionen. Jag bryr mig inte om den någonstans, problemet är att den stör mycket, mycket mer i mobilversionen än i web-versionen. Skulle vara mycket trevligt att i alla fall få bort den från mobilversionen för där är den outhärdlig!
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by captHaddock »

Fler synpunkter:

Jag håller med om att det vore bra om tidigare position och zoom sparas på Startsidekartan så att den inte är utzomad varje gång sidan laddas. (som det var tidigare)
Jag skulle också önska att informationen om en turfare när man är på kartan inte måste stängas utan att den istället kan minimeras.

Jag hade också gärna sett att man kan se exempelvis senaste 50 tillagda zonerna i Stockholm direkt på hemsidan (via att man klickar sig vidare på hemsidan) så man inte behöver gå via warded. Att bara se de 5 senaste är lite för lite för att det ska ge något.
Mr__Noodle
Posts: 36
Joined: 22 May 2016 12:24
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by Mr__Noodle »

Det verkar inte finnas något sätt att bli/förlänga sin tid som supporter varken på hemsidan via en stationär dator eller via Iphoneappen.
På hemsidan finns allmän information under "Info" om supporter, men inga kostnader nämns.
Det står t.ex "You are currently a Supporter until åååå-dd-yy", men ingen information om hur man rent praktiskt går till väga för att ta nästa steg.

I Iphoneappen kan inte jag hitta något sätt att bli supporter.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Nya hemsidan

Post by Maqqan »

captHaddock wrote: 21 Feb 2017 19:02 Vad menar du? I mitt inlägg uttalade jag mig bara mobil-versionen av hemsidan. I mobil-versionen ser jag inga länkar under "Info". (Dock kan jag på web-versionen se Warded som vanligt där den alltid har legat) Så jag frågar igen:
Kommer det länkar på mobilversionen? Kommer det en länk till TurfLundkvist?
Jag menade precis vad jag skrev. Går du in under Info så kommer du per default in på sidan "Getting started", byt till sidan "Links" så ska du se.

Image
captHaddock wrote: 21 Feb 2017 19:11 Jag hade också gärna sett att man kan se exempelvis senaste 50 tillagda zonerna i Stockholm direkt på hemsidan (via att man klickar sig vidare på hemsidan) så man inte behöver gå via warded. Att bara se de 5 senaste är lite för lite för att det ska ge något.
Som jag förstod det så försöker de minimera statistiken på hemsidan då det är krävande för databasen, de vill hellre se sådant på just warded.
Mr__Noodle wrote: 21 Feb 2017 19:22 Det verkar inte finnas något sätt att bli/förlänga sin tid som supporter varken på hemsidan via en stationär dator eller via Iphoneappen.
På hemsidan finns allmän information under "Info" om supporter, men inga kostnader nämns.
Det står t.ex "You are currently a Supporter until åååå-dd-yy", men ingen information om hur man rent praktiskt går till väga för att ta nästa steg.

I Iphoneappen kan inte jag hitta något sätt att bli supporter.
Nej det har övergått helt till att man bara kan köpa i appen från och med nu. De tyckte visst det var enklare att ha det samlat, förenklade visst redovisningen. Tyvärr innebär det att man inte kan förlänga sitt supporterskap innan det gått ut. När din tid går ut så kan du köpa igen.

Image
Last edited by Maqqan on 22 Feb 2017 11:46, edited 1 time in total.
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by captHaddock »

Maqqan wrote: 21 Feb 2017 19:51
captHaddock wrote: 21 Feb 2017 19:02 Vad menar du? I mitt inlägg uttalade jag mig bara mobil-versionen av hemsidan. I mobil-versionen ser jag inga länkar under "Info". (Dock kan jag på web-versionen se Warded som vanligt där den alltid har legat) Så jag frågar igen:
Kommer det länkar på mobilversionen? Kommer det en länk till TurfLundkvist?
Jag menade precis vad jag skrev. Går du in under Info så kommer du per default in på sidan "Getting started", byt till sidan "Links" så ska du se.

Image
captHaddock wrote: 21 Feb 2017 19:11 Jag hade också gärna sett att man kan se exempelvis senaste 50 tillagda zonerna i Stockholm direkt på hemsidan (via att man klickar sig vidare på hemsidan) så man inte behöver gå via warded. Att bara se de 5 senaste är lite för lite för att det ska ge något.
Som jag förstod det så försöker de minimera statistiken på hemsidan då det är krävande för databasen, de vill hellre se sådant på just warded.
Mr__Noodle wrote: 21 Feb 2017 19:22 Det verkar inte finnas något sätt att bli/förlänga sin tid som supporter varken på hemsidan via en stationär dator eller via Iphoneappen.
På hemsidan finns allmän information under "Info" om supporter, men inga kostnader nämns.
Det står t.ex "You are currently a Supporter until åååå-dd-yy", men ingen information om hur man rent praktiskt går till väga för att ta nästa steg.

I Iphoneappen kan inte jag hitta något sätt att bli supporter.
Nej det har övergått helt till att man bara kan köpa i appen från och med nu. De tyckte visst det var enklare att ha det samlare, förenklade visst redovisningen. Tyvärr innebär det att man inte kan förlänga sitt supporterskap innan det gått ut. När din tid går ut så kan du köpa igen.

Image
Tack för bra svar om länkarna, helt perfekt.
Och bra andra svar och motiveringar för den delen också!
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by Clipperton »

Hej,

Antal Assist någonstans både web och i app kanske på G?

/Clipperton
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Nya hemsidan

Post by Maqqan »

scorp wrote:Jag saknar att jag inte längre ser min egen profil/karta. Annars tycker jag det är ungefär lika rörigt som förut.
Om du loggar in kan du klicka på poängen för att komma till din sida.

Image

Tapatalking with my Samsung S7

Vintentina
Posts: 192
Joined: 09 May 2014 18:18
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by Vintentina »

Nu är felen fixade, och de viktiga funktionerna är tillbaka. Men jag saknar fortfarande en bra motivering till varför det ser ut som det gör.

Vem riktar sig sidan till i första hand? Vilken behovsanalys har man då gjort för denna grupp?
Vilka använder sidan mest? Hur ser behovsanalysen ut för dem?
Mobilanpassning i all ära, men det är ingen motivering för att göra sidan så ointressant för den som tittar på datorn.

Om det nu är nya, presumtiva spelare som är huvudfokus, så måste man ju lyfta fram vad spelet går ut på och hur man kommer igång. Dvs kartan i fokus, som jag ser det. Inte nyheterna, som ju uppdateras rätt sällan. Hade det varit viktiga och intressanta nyheter flera gånger om dagen hade detta fokus varit mer begripligt, men inte i nuläget.

De som använder sidan mest lär ju ändå vara befintliga användare. Och vad vill vi ha? Personligen vill jag se vilka zoner jag har kvar, och jag vill se dem i grönt, inte i vitt. Jag vill också se min aktuella placering, något som nu kräver ett stort antal klick om man inte är top 15-20 nånting. Andra har säkert andra saker de kollar först, men som jag ser det är det ett jätteproblem att den lilla kartan på förstasidan är utzoomad att visa hela Sverige.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nya hemsidan

Post by Maqqan »

Vintentina wrote: 06 Mar 2017 10:50 Personligen vill jag se vilka zoner jag har kvar, och jag vill se dem i grönt, inte i vitt.
Jag tycker personligen att det blev mycket bättre med de vita zonerna. De ändrar ju till grön färg när man bara kollar runt i kartan och markerar andra zoner men när man besöker sin profil lyser de vita upp mycket bättre än tidigare.
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Nya hemsidan

Post by captHaddock »

Det vore trevligt om man i mobilversionen kunde minimera rutan med information om turfaren när man klickar på denna.
Är jag intresserad av att se de zoner som turfaren håller som markeras i vitt så täcker tyvärr rutan med information om turfarens medaljer, rank etc 70 % av skärmen.
Post Reply

Return to “Allmänt”