Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Changrila »

Det går ju inte att be om zonförslag i Järfälla utan att jag lägger mig i ;) Så, jag börjar med den för mig mest saknade zonen! Jag la precis ännu ett förslag där, som den här gången döptes till "Changrilaförslag".

Zonen borde ligga här, vid den gula punkten:
Image

Varför?
Dels behövs det fler zoner på Järvafältet! Det är underbart fint där i naturreservatet och breda(!), fina grusvägar överallt där cyklister och fotgängare med lätthet kan ta sig runt. På just den plats jag markerat så finns det bänkar för att folk ska kunna vila, titta på hästarna i hagen bredvid eller blicka ut mot den fina Säbysjön. Till vänster om zonen (sett från där jag fotograferat) så håller fågelskådarna på och matar fåglar, så även vintertid finns det något att titta på där. De har satt upp en skylt där det står vilka fåglar som brukar gå att se samt kort beskrivning med bilder på dem. Det vita, låga "staketet" längs marken, det är till för att folk med synproblem lättare ska kunna ta sig ut dit. Allt det gör att jag ser det som en mycket lämplig plats för en zon!
Image
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Maqqan »

Vi har tyvärr ingen möjlighet att söka efter zonförslag kan jag tipsa dig om för framtida förslag. Som tur är har jag kikat en del på fältet under min zonmakarperiod så jag visste ungefär var jag skulle leta denna gång. Hittade ett förslag som heter Changrilatips som jag misstänker du menade ;)

Kommer dyka upp något till helgen ... ;)
Eweone
Posts: 7
Joined: 26 Nov 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Eweone »

Puffar för den här igen:

Behövs en zon längs Vattenverksvägen för att koppla ihop zonen "Vattenverket" och "singingfish".

Avstår ofta att ta "Vattenverket" då det lätt blir lite återvändsgränd eller risk att bli blockad utan alternativ

Finns en bra plats längs Vattenverksvägen där ett motionsspår snuddar vägen och där borde man kunna lägga zonen så att den går från trottoaren och över motionsspåret. Har lagt ett förlag där tidigare...

Länkar till bilder:

https://www.dropbox.com/s/0o2gcdzq2l3wi ... 1.jpg?dl=0

https://www.dropbox.com/s/dkw9qen6ak309 ... 7.jpg?dl=0
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Maqqan »

Bra påpekat, där var det faktiskt onödigt glest.
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Changrila »

Maqqan wrote: 21 Mar 2017 13:45 Vi har tyvärr ingen möjlighet att söka efter zonförslag kan jag tipsa dig om för framtida förslag. Som tur är har jag kikat en del på fältet under min zonmakarperiod så jag visste ungefär var jag skulle leta denna gång. Hittade ett förslag som heter Changrilatips som jag misstänker du menade ;)

Kommer dyka upp något till helgen ... ;)
Det är ju därför jag lägger in karta också :D Vet inte om jag kan göra det hela tydligare på något sätt? Nu längtar jag i alla fall väldigt mycket efter helg!


(Och Eweone, jag tycker också att det är glest med zoner där i området, men jag har inte varit runt där tillräckligt för att kunna lägga så många bra zonförslag)
Eweone
Posts: 7
Joined: 26 Nov 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Eweone »

Tack Maqqan, till och med en bonus zon... ska vara extra snäll nästa gång jag turfar i Kristinehamn! :)
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Zoomer »

Tack Maqqan:

"-En zon vid ett garage låter som en olämplig placering enligt de riktlinjer vi har".

Försök hitta en cykelpump i Changrilas bush-zoner :-(

-Jag är inte bitter...

// Zommerturfarn. (Direkt från ZoomerGaraget, ätandes en protein-pudding :-) )
User avatar
Zoomer
Posts: 45
Joined: 25 Sep 2012 09:46
Country: Sweden

Re: Zonförslag Järfälla (Maqqan)

Post by Zoomer »

Hej Maqqan.

Vet inte om du missförstod mitt zonförslag
Tänkte mig zonen i eller vid ZoomerGaraget.
Jag vet att Zonen Birgittas ligger för nära mitt förslag men den kan flyttas till förlängningen av Birgittavägen 2 dit man kan cykla, gå med hunden och gena i skogspartiet till zonen FolkUnion.

// Zoomerturfarn

En service-zon kan väl inte gå emot Turf's kriterier, eller?
Post Reply

Return to “Stockholm”