Öppna kort

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

Shitty wrote: 06 Apr 2017 20:35 Vallentuna kommun, Roslagsstoppet, längs E18 mot Norrtälje.
Klassiskt ställe att stanna och proviantera kokosbollar (farbriksförsäljning) innan vidare färd ut i Roslagen.
Ligger ett helt gäng me förslag där.
Sådär någonting.
Shitty wrote: 06 Apr 2017 20:40 Solna kommun, Polishögskolan vid Sörentorp.
Mitt på området finns en liten park och skulpturgrupp i början av denna.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mats_Erik ... tn%C3%A4r)
"Samtal på en parkbänk"

Öppettider på området är 06,45-20.00 mån-tor 17.00 fre
Skulle gärna skapa en zon där men lyckas inte lokalisera platsen, polisskolan hittar jag men sen då?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

Nu upptäckte jag något som liknade statyn på kartan, hoppas det blev rätt.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Öppna kort

Post by Shitty »

Ser toppen ut! :)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Öppna kort

Post by embeoo »

Har några ideer, men de måste rekas/förberedas innan jag kan föreslå.

Men för nu, och stockholms kommun, Det är möjligt att lägga en kant-i-kant zon höger om https://turfgame.com/map/HenkesBrygga , den ökända "badzonen". Precis som det går en pir norrifrån till dagens zon går det en kortare pir västerut i henriksdalskajens förlängning, men det är en bred passage emellan, så man måste gå runt marinan, vilket bör bli runt 200m.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

embeoo wrote: 11 Apr 2017 10:42 Har några ideer, men de måste rekas/förberedas innan jag kan föreslå.

Men för nu, och stockholms kommun, Det är möjligt att lägga en kant-i-kant zon höger om https://turfgame.com/map/HenkesBrygga , den ökända "badzonen". Precis som det går en pir norrifrån till dagens zon går det en kortare pir västerut i henriksdalskajens förlängning, men det är en bred passage emellan, så man måste gå runt marinan, vilket bör bli runt 200m.
Rita gärna lite hur du menar, har en misstanke men lite hjälp skadar inte.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Öppna kort

Post by embeoo »

Ritat, inte vackert men ändå. Hitta.se:s satelitbilder som är sju år nyare, röd är nuvarande zon som jag bara höftat dit, baserat på att man normalt bara når den sista två metrarna på piren, och bara undantagsvis från färjan som rundar dykdalben strax vänster om zonen och sedan lägger till längs med piren mot bryggan längre upp.

Gul är då den nya andrazonen, och kanske vill man justera paret så att även den nya bara nås precis längst ut, men det är isåfall antagligen lättare att peta på efter den lagts.

Image
NisseNasse
Posts: 12
Joined: 19 Dec 2014 00:06
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by NisseNasse »

embeoo wrote:Ritat, inte vackert men ändå. Hitta.se:s satelitbilder som är sju år nyare, röd är nuvarande zon som jag bara höftat dit, baserat på att man normalt bara når den sista två metrarna på piren, och bara undantagsvis från färjan som rundar dykdalben strax vänster om zonen och sedan lägger till längs med piren mot bryggan längre upp.

Gul är då den nya andrazonen, och kanske vill man justera paret så att även den nya bara nås precis längst ut, men det är isåfall antagligen lättare att peta på efter den lagts.

Image
Härligt Embeoo, om man kommer med egen båt så tar man båda två snabbt och lätt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Öppna kort

Post by Maqqan »

Jag valde att inte realisera det förslaget denna gång, hittade andra förslag jag gillade bättre. Du får påminna nästa kollega som tar på sig ansvaret för Stockholm embeoo.

Nu har vi bara ett fåtal kvar att skapa, får jag se ordentliga förslag nu innan de brinner inne?
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by SunYour »

Zonen kan ju täcka båda pirarna också...
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Öppna kort

Post by SunYour »

Sumpan.PNG
Sumpan.PNG (410.96 KiB) Viewed 3672 times
Förslag för Sundbyberg

Mellan Knorren och Duvkulla är det en lång sträcka cykelbana utan zoner.
Dock verkar cykelbanan märkligt nog ligga i Stockholms kommun, men kan ju motverkas med att stor del av zonen ligger i skogen på Sumpansidan :-)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Post Reply

Return to “Stockholm”