OK, jag slutar turfa nu.

Allmänt snack om spelets utveckling

Moderator: SaLa

turfproffset
Posts: 10
Joined: 26 Nov 2016 21:51
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by turfproffset »

Jag ser inget märkligt med att storstadsturfare blir mer framgångsrika. Se på fotbollen och andra stora sporter! Man blir inte landslagsman i fotboll om man harvar vidare i Grästorps FF. Nej, om man får chansen flyttar man till Stockholm, Malmö eller Göteborg. Detsamma gäller även individuella sporter, där man söker sig till ställen med konkurrens och utvecklingsmöjligheter.

Så mitt råd blir att de ambitiösa turfarna flyttar till zonrika städer. I större städer har man dessutom bättre möjligheter att försörja sig på tillfällighetsjobb eller tiggeri eftersom ett vanligt heltidsjobb också står i vägen för turfframgångar.

Lycka till!
Offender
Posts: 84
Joined: 01 Apr 2012 16:53
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Offender »

Läs mitt senaste inlägg
Nilur
Posts: 11
Joined: 07 Dec 2015 08:41
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Nilur »

Jag känner som Ts. Jag la ner i höstas. Har varit massor av gånger i de få zoner som finns i grannbyarna och närmaste stad med enligt med för få zoner. Efter några gånger kändes det omotiverat att hänga cykeln på bilen.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by hazzard »

till turfproffset@ , Verkligen ett riktigt meningslöst inlägg, suck alla kan och vill inte bo i storstäder, ja då ska dom inte få ha mer kul än några fjutt zoner.. jaja kul för dig då...
hazzard
Posts: 372
Joined: 13 Mar 2015 10:45
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by hazzard »

Som sagt, det är ingen rättighet att hamna högt upp på listorna, som spelet är uppbyggt så måste du tyvärr bo eller kunna spela i en större stad för att hamna däruppe, skyll istället på utvecklarna som har gjort spelet så, alla kan ju inte bo i stockholm där det finns tusentals zoner.... men lustigt nog så vinner inte nån från stockholm guld varje månad, när vann nån guld senast där? bättre städer är då karlstad, uppsala, eller kalmar kanske som är mer lättspelade och du kan med cykel säg 2 timmar nästan plocka hela centrum utan problem skulle jag tro.

Ni som bor i mindre städer förvänta er inte att det kommer en dag massviss med nya zoner för det lär det tyvärr inte göra då zonmakarna verkar bara ha nån enstaka eller max 3 zoner att lägga ut i månaden.

Vill du ha rättvisst tycker jag du ska gå med när det är en bonanza eller ett event, då spelar alla på samma villkor mer eller mindre då alla har sama takeover tid och blocktid.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Maqqan »

hazzard wrote: 11 Jan 2017 13:44 bättre städer är då karlstad, uppsala, eller kalmar kanske som är mer lättspelade och du kan med cykel säg 2 timmar nästan plocka hela centrum utan problem skulle jag tro.
Spelet är ju ganska dynamiskt på det sättet att städer som detta passar i ändras konstant. När jag började turfa i Karlstad 2012/2013 kunde man bara drömma om att tävla om medaljer och zonerna var utspridda på samma sätt som sanmic beskriver Avesta. Sedan dess har antalet turfare stadigt stigit genom ett antal händelser som främst är pådrivna av spelarna själva (tidning, radio, event), så det ligger nog mycket på spelarna själva att utveckla sin turfstad. I dagens Karlstad får man leta efter en möjlighet till revisit, den medaljen tog jag 2013 med Karlstads centrala zoner som idag är +6 zoner hela bunten och byter ägare 10 gånger per dag.
User avatar
Dusty
Posts: 119
Joined: 30 Aug 2011 15:22
Country: Sweden
Location: Storuman

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Dusty »

Det är ett problem för oss i små samhällen, svårt att värva nya turfare ibland och få dom att fortsätta. Jag har lagt ett förslag för länge sedan som skulle kunna motivera någon som är en ensam turfare.

Få en takeover poäng för varje revisit så man kan jobba på take-xxx medaljer samt introducera en ny medalj som bygger på antalet revisits man gjort, samma som en take-xxx medalj. Det skulle vara lockande då för de i städerna att ge sig längre ut efter en revisit och därmed öka zonrulljansen. Vi får en medalj som kan vara lättare för oss i små samhällen att plocka. En revist blir mera attraktiv helt enkelt.

Här är länken till förslaget
Landaar
Posts: 5
Joined: 29 Apr 2015 08:52
Country: Sweden

Re: OK, jag slutar turfa nu.

Post by Landaar »

Jag förstår, har ca 40 zoner här och vi är just nu 2 aktiva turfare.
Om man fick göra retake 2-3 ggr per dygn hade man haft en större chans att komma lite högre på listorna.
Post Reply

Return to “Allmänt”