Kalmar kommun

Moderator: Zonemakers

kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by kingenin »

Fler förslag? Ja då fortsätter jag med ett till. Mellan zonerna Tallhagen och Ängöleden hittar du Kalmar Kanotklubbs Klubbstugor, där skulle det sitta fint med en zon "KanotTurf". Då får man ett parallelt spår längs Ängöleden som underlättar norr/söder-turf. Dessutom är det fin vy ut mot sjön vid Kanotklubben.
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Kalmar kommun

Post by Shitty »

snabelanna: Jupp. Juni månads pott rullar ut lördagen den 17e, ba stå i startblocken för ftt´s ;p

Calle.T & kingenin: Ska kika :)
Froda
Posts: 6
Joined: 25 May 2017 21:06
Country: Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by Froda »

Hallå!

Skulle gärna se en eller par zoner längs cykelvägen mellan MotorwayE22 och NarrowSane. Det ligger zoner i skogen men en alternativ väg är alltid kul! Försökt rita på kartan så det kanske blir förståeligt var cykelvägen går. Mellan cykelvägen och skogsvägen (där nuvarande zoner ligger) är det hagar och Brukshundsklubben har sitt område så det går inte att komma igenom och gena mellan skogsvägen och cykelvägen. Cykelvägen går hela vägen bort till NarrowSane, jag var bara för lat för att rita ut den...

/Froda
Attachments
18720998_10211972055651121_197765727_o.jpg
18720998_10211972055651121_197765727_o.jpg (271.2 KiB) Viewed 6787 times
k_tjing
Posts: 6
Joined: 12 Jul 2014 08:11
Country: Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by k_tjing »

Nämen hej käre zonläggare!

Kul att du hör av dig! :) Finns det någon begränsning för hur många zoner man får föreslå? Det finns många ställen jag skulle vilja ha fler zoner... ;) Både på Stensö i söder och Svinö i öster är det oerhört vackert att cykla/gå och där duggar inte zonerna tätt. Men jag gissar att du i så fall vill ha lite mer exakta punkter för att kunna placera ut zoner längs cykel-/gångvägarna där?

Tycker även det borde finnas lite zoner som binder ihop de båda vid Kalmar FF:s hemmaarena med de omkringliggande zonerna, t ex längs cykelvägen mellan "Hansabron" och "Guldfågeln" och längs cykelvägen mellan "HallåHälsa" och "NarrowSane". Som det är just nu turfas både Guldfågeln och HallåHälsa mest med bil - och det tror jag skulle avhjälpas rejält med lite zoner däremellan. Likadant finns det möjlighet att lägga en zon vid KFF:s träningsplan Gasten norr om arenan (från vilken man i så fall kan ta sig vidare mot ganska isolerade "Mastkullen" genom en bro över E22:an. Har lagt förslag på den i appen, tror jag kallade den nåt som har med spöken att göra. :p

Det är väl lika bra att jag tar chansen och fortsätter... Det finns gott om utrymme både mellan "MotorwayE22" och "TrångaTorpet", liksom mellan "MotorwayE22" och "Arrheniuszon". Den senare sträckan kör man längs hagar med djur, är fint där.

Mellan "Ängöleden" och "Tallhagen" finns också stort behov av en zon - har själv lagt mitt förslag nära Kalmar Kanotklubb och då kallat den "KKK" (de använder sig fantastiskt nog av den förkortningen...). Det är även mycket fint där.

Ett till fint ställe som man skulle kunna lägga en zon är i mitten av triangeln "FoxPlay", "Bonanza2016" och "FeetWet". Där går en fin stig utanför fotbollsplanerna längs med vattnet.

Vet även att jag har föreslagit en lite ihopbindande zon på en cykelväg mellan "KalPondZone" och "DjupaSkogen". Har för mig att jag kallade den "Jägaren" eftersom den punkten är nära Jägarevägen.

Det var egentligen inte riktigt allt jag kom på, men jag känner att jag inte kan slänga ännu fler förslag på dig. Hör gärna av dig om du behöver mer information (bild eller annat) om någon av platserna! Tack! :D

Mvh k_tjing
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Kalmar kommun

Post by Shitty »

Hehe, nu händer d grejer :D

D finns inga begränsningar i antal önskningar, men på samma sätt man visste att alla kryss i stor&litens katalog (80%?) när man va liten, inte skulle bära frukt, vet man kanske att d är lite optimistiskt med några mängder... ;)

Jättekul å ha lite å skumma runt i iaf! *thumbs up*
Nu är Junis pott redan byggd men d finns ju mer i påsen att götta sig i framöver... Den som väntar på nå gott...

Nu har ja iaf lite å titta på! Tack och på återhörande (Zone taken?)

Shitty
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Kalmar kommun

Post by Shitty »

Sårå, tack för alla förslag!
Försökte göra det bästa av va som fanns i säcken, hoppas det var till nån glädje :)
(Resterande går lajv i helgen)

På återseende! // Shitty
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by MasterOfTurf »

Påryd och Tvärskog törstar efter zoner
Såg att zonmakaren ville ha nya förslag i Kalmar kommun. Två skapligt stora samhällen i kommunen, metropolerna Påryd och Tvärskog, är helt zonlösa. Det finns förslag lagda i appen, bl a Karlslunda kyrka i Påryd.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by Munin »

En landsortskyrka kan få en zon, vilken är mest sevärd?

Men behöver ni inga nya zoner i lilla tätorten Kalmar? ;)
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by MasterOfTurf »

Det finns en liten oas vid Lassarettet som heter SinnenasPark och är en rehabiliteringspark. Finns förslag i appen på denna :)
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Kalmar kommun

Post by Munin »

Man kan behöva lite lugn och ro i julstressens december, är det så du menar ;)

Turfa lungt!
Post Reply

Return to “Kalmar”