Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Moderator: Zonemakers

User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Kingslayer »

Tar en titt en bit in i mars. Kvarvarande kvot för Oskarshamns kommun fram till siste april är sex zoner, bra om fler tycker till om var behovet är som störst.
Krejje
Posts: 3
Joined: 16 Jun 2014 12:08
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Krejje »

Håller med Calle T. Det behövs fler zoner i stadsdelen Södertorn så att man kan ta alternativa vägar när någon zon är blockad. Så nummer 2 och 3 är intressant på hans karta. För egen del ser jag gärna att nummer 23 blir verklighet för den skulle erbjuda en alternativ rutt från/till området Kristineberg. Zonen skulle exempelvis kunna ligga mitt på cykelvägen i skogspartiet.

Jag har ett önskemål om att zonen "Oscarwoods" flyttas lite söderut närmare Lidls byggnad eller mer västerut mot de centrala delarna av stan. Nu ligger zonen i mörkret och jag har skrämt några personer när jag stått i mörkret och tagit zonen.
Krejje
Posts: 3
Joined: 16 Jun 2014 12:08
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Krejje »

En sak till. Det har nyligen invigts en ny del av strandpromenaden i stadsdelen Kolberga strax norr om centrum. Jag har ännu inte haft möjlighet att besöka den nya delen av strandpromenaden men en zon där vore trevligt. Jag tror det är nummer 6 på Calles karta, det stämmer väl Calle?
vesslan5
Posts: 10
Joined: 12 Mar 2017 10:32
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by vesslan5 »

Många bra förslag Calle.
Nr 18 på berget och 19 spången över våtmarken på vandringsleden upp till utkiksplatsen "18" är fina förslag. Tror jag föreslagit nr 18 i appen förra omgången. ligger lite offside men väldigt fint när man väl kommer dit.
Övriga förslag är bra dom med..

Sen tycker jag att zonen Hamnlake ska flyttas. Tycker personligen den ligger farligt till mitt i hamnbassängen/gästhamnen framför fartyget solkust. Ska man ta den måste man ha båt för man kan inte simma ut där.
Calle.T
Posts: 19
Joined: 13 Feb 2015 11:36
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Calle.T »

här kommer tre förslag som jag ska vidarebefodra ifrån den lokala (Kalmar) turfchatten.

Två av förslagen markerad som markör nummer 1 och 3 på kartan kommer ifrån Turfaren Dux.

Förslag nummer 2 är en önskan från flera turfare samt mig själv (CalleT) att fylla igen glappet mellan G/C vänliga zonerna Kolonin, Deadhult och Peacehomezone. För att ta zonen Fabricwoods måste en gå över högtrafikerad "raksträcka" där bilarna kör väl över 50km/h. Området/skogen där Norra vägen möter Norra fabriksgatan ligger i närheten av Pottaskekällan.

Karta med zonförslag utsatta. http://kartor.eniro.se/m/1pXJ5
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Kingslayer »

Många bra förslag, men som sagt har jag bara sex zoner kvar på kvoten. Dessa är nu lagda baserat på era förslag och kommer en gång i veckan under sex veckor from måndag 20:e mars. Dom kommer exakt 18:15 varje måndag så kan ni ju stå beredda att försöka få first take :-) Stilpoäng om ni kan gissa namnet på den 6:e och sista zonen som kommer den 24:e april ;-)

Zonissues tar vi inte här, dom reggar ni på issues.turfgame.com.

1:e maj tar en ny zonmakare över med ny kvot.
Calle.T
Posts: 19
Joined: 13 Feb 2015 11:36
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Calle.T »

Tack så mycket! :D :) ser fram nästkommande måndagar nu då ;) Förstår och har inget emot att det finns en budgetkvot men tänkte försöka få med flera förslag så du och nästa zonmakare har lite att välja/fundera på :).
vesslan5
Posts: 10
Joined: 12 Mar 2017 10:32
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by vesslan5 »

Spännande! Ser vi fram emot att få se vad det blir![emoji1360]


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Calle.T
Posts: 19
Joined: 13 Feb 2015 11:36
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Calle.T »

Tack så mycket för förra omgångens zoner :) Hoppas att nuvarande zonmakare hittar lika bra platser att lägga ut zoner beroende på hur zonpotten ser ut för Oskarshamns Kommun.

Har uppdaterat kartan med förslag på nya zoner i Oskarshamn.

https://kartor.eniro.se/m/UJQFW
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Förslag på nya zoner i Oskarshamn

Post by Dacop »

Calle.T wrote: 16 Jun 2017 13:47 Tack så mycket för förra omgångens zoner :) Hoppas att nuvarande zonmakare hittar lika bra platser att lägga ut zoner beroende på hur zonpotten ser ut för Oskarshamns Kommun.

Har uppdaterat kartan med förslag på nya zoner i Oskarshamn.

https://kartor.eniro.se/m/UJQFW
Gillar dina/era förslag. Tänkte lämna lite feedback på några förslag som dock inte kommer nyttjas.

Nummer 13 omringas av trevåningshus, där vill man gärna rymma in en zon som är större än vanligt men utrymmet räcket inte ens till standard 25x25 meter.

Nummer 12 blir en strikt drive-in-zon. Detta kombinerat med avståndet till övriga zoner innebär att den antagligen uteslutande tas med bil. Jag avstår tills det finns utrymme att bygga en ordentlig slinga ut åt det hållet.

Nummer tio känns knepig, drive-in under den del av året campingen är öppen, "normal" under den andra delen av året.

Stor del av övriga förslag lämnas annan form av feedback på. Håll ögonen öppna! ;)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Kalmar”