Ny tråd om Järfälla!

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Ny tråd om Järfälla!

Post by Changrila »

Jag har återupptäckt en favoritrunda, en som jag tog ofta innan turf, men som "förstörts" eftersom det saknas zoner. Zonen fältknäppen har gjort det hela mycket bättre, nu har jag en anledning att cykla längs en otroligt fin grusväg på Järvafältet.
Såhär blir det då, om man kollar på Warded:
Image

Det känns hela tiden som att det är långt mellan TrainTheDog och Fältknäppen (zonen nere till höger). Helt onödigt med tanke på att det är såhär vackert längs grusvägen mellan de två zonerna:
https://www.instagram.com/p/BVc0Ii0hsPL/

Jag har lagt ett zonförslag där nu, men platsen för zonen är egentligen inte så viktig eftersom allt där är underbart. Ös på med zoner däromkring snälla zonläggare ;)

Och nej, zonen SäbySkog kan inte riktigt räknas. Det är utan tvekan en mullezon. Dessutom är det ett skogstäckt miniberg mellan den och grusvägen. Här visas bästa sättet att ta den zonen. Jag gick på de stigar som faktiskt finns med runkeeper igång. Mycket upp och ner och därmed långt från grusvägen när man går. (Cykel är inte att rekommendera där, annat om man är en galning på MTB ;) )
Image
User avatar
Changrila
Posts: 185
Joined: 01 Feb 2014 23:52
Country: Sweden
Contact:

Re: Ny tråd om Järfälla!

Post by Changrila »

Och på tal om bortglömda platser... Görvälnreservatet är ännu mer bortglömt!
Titta här, stor fin skog med stigar och grusvägar som t.o.m. är utmarkerade på kartan (på hemsidan. I appen verkar flera av dem försvinna?). Bilar har inte tillgång till det här området och stora delar av området är riktigt fint.
Image

Titta framförallt på grusvägen jag ritat en pil vid. Den grusvägen skulle vara en mycket fin, mer lättcyklad/lättpromenerad och bättre väg från västra Jakobsberg ut till Görväln. Med lite zoner längs den grusvägen skulle det vara MYCKET lättare att åtminstone för mig bli motiverad till att alls röra mig ut mot Görväln. Nu känns det som att bara västra Jakobsberg finns, och där är det så tokigt mycket backar och elände att det inte blir kul alls.

Såhär ser det ut vid grusvägen, eller gjorde i början av maj. Nu är det nog grönare och finare, men ja, jag har inte haft anledning att gå där den senaste månaden.
Image
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Ny tråd om Järfälla!

Post by Shitty »

Den som väntar på nå gott.... Zon är byggd, men när kommer den? Å var? ;)
Post Reply

Return to “Stockholm”