Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
User avatar
Snusmumriken
Posts: 290
Joined: 20 Aug 2012 20:38
Country: Sweden
Location: Linköping

Re: Medaljer

Post by Snusmumriken »

Jag gillar också det förslaget, men hoppas förstås på en nivå ytterligare redan från start. Nivån 1000 till exempel. Har i dag 326 lila zoner och ett stort gäng runners-up så innan den här medaljserien förverkligats har jag kanske inte så stor utmaning kvar att få till det med 500 lila zoner så därav önskemålet med en nivå till för även jag önskar fortsatta utmaningar :-)

Sedan är det ju så att man för att komma med i Lundkvists databas ska skicka en fil med sina zontagningar och vet man hur man gör det (instruktioner finns :-) ) så är det lätt för vem som helst att lägga över filen i tex en Excelfil och sedan få fram alla zoner med antalet tagningar för varje zon :-) En sådan fil kan man givetvis meckla med så att skicka den som "bevis" bör inte räcka utan det är något som de med tillgång till den riktiga databasen bör hantera.
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Medaljer

Post by LeiLar »

Maqqan wrote: 23 Aug 2017 14:13 Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Kan inte du som är en av "höjdarna" i turfvärlden jobba för att detta inkluderas i Turfs databas då? För visst är det ett vettigt förslag?! Vi blir allt fler som samlar på lila zoner har jag märkt. Många kilometer extra blir det. :D
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

LeiLar wrote: 23 Aug 2017 15:35
Maqqan wrote: 23 Aug 2017 14:13 Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Kan inte du som är en av "höjdarna" i turfvärlden jobba för att detta inkluderas i Turfs databas då? För visst är det ett vettigt förslag?! Vi blir allt fler som samlar på lila zoner har jag märkt. Många kilometer extra blir det. :D
Skulle jag utnyttja mina kontakter skulle det nog inte bli för detta förslaget. Då hade jag lobbat hårdare för det uråldriga förslaget att en siffra adderas på medaljen istället för att man ska kunna ha 500 regionsmedaljer.
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Medaljer Lila Zoner

Post by KPD »

Bont wrote: 23 Aug 2017 13:37 Hej
Jag är mycket för en medalj för långsiktigt turfande, en medlaj som får turfaren att motiveras att fortsätta ta zoner över lång tid. Helst i motionsform.

Därför en medalj för antal sk LILA zoner (de som man besökt minst 51 ggr). Nivå 10 - 25 - 50 - 100 - 250 - 500 purple zones (enligt warden). Det ger med högsta säkerhet ett motiv att få personen att gå eller cykla utan att känna större stress över att kämpa i någon liga eller tabell utan i egen takt jobba för att en eller flera zoner minst 51 ggr.
Ett utmärkt förslag! Jag gillar långsiktighet i turfandet, och dessa medaljer skulle helt klart motivera mig. Utseendemässigt skulle jag dock vilja att de all vore lila, men med siffror och kanske någon mer variation, precis som greed-medaljerna är likartade.

Visserligen är jag tveksam till medaljer knutna till tredjepartsapplikationer, men warded har en särställning och är de facto en del av Turf.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
User avatar
KPD
Posts: 72
Joined: 14 Jan 2013 13:37
Country: Sweden
Location: Lund
Contact:

Re: Medaljer

Post by KPD »

Maqqan wrote: 23 Aug 2017 16:09Skulle jag utnyttja mina kontakter skulle det nog inte bli för detta förslaget. Då hade jag lobbat hårdare för det uråldriga förslaget att en siffra adderas på medaljen istället för att man ska kunna ha 500 regionsmedaljer.
Det tycker jag vore mycket tråkigt.
ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Mikey »

Jag tycker det var ett toppenförslag. Jag gillar medaljer och framförallt alla som inte bara går ut på att ta zoner. Typ take 20000..hur roligt är det...

Detta var bra förslag. Sen hade jag gärna sett medaljer för bergstoppar, vatttenzoner och svårtillgängliga zoner samt fjällzoner. Gällande vatttenzoner och bergstoppar ska man kunna få fler medaljer för olika antal unika sådana zoner.
N@a
Posts: 15
Joined: 16 Mar 2017 17:54
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by N@a »

Ett mycket bra förslag!
Sverige och hela världen behöver mer motion. Många av oss Turfare har sett hur bra spelet fungerar för att motivera till mer motion och med motion kommer både hälsa och välbefinnande!
Man kan till och med tro att det finns stödpengar från stat/landsting/kommun för ett sådant utvecklingsarbete. ... :D
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by captHaddock »

Maqqan wrote: 23 Aug 2017 14:13 Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Men är det inte så att Turfs databas har koll på vilken zon man har besökt flest gånger? Det skulle i så fall betyda att det måste finnas info om exakt hur många gånger en turfare har tagit en zon?
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

captHaddock wrote: 25 Aug 2017 18:43
Maqqan wrote: 23 Aug 2017 14:13 Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Men är det inte så att Turfs databas har koll på vilken zon man har besökt flest gånger? Det skulle i så fall betyda att det måste finnas info om exakt hur många gånger en turfare har tagit en zon?
Där sa du något ^^
Running the third-party project https://turfbridge.com
Clipperton
Posts: 50
Joined: 08 Aug 2016 13:25
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Clipperton »

Förslaget med lila medaljer är ok lokalt/region. Sedan utan att ha läst allt i denna "tråd" skulle jag även önska medaljer som startar lätt nivå med stegring uppåt för kommuner,församlingar(finns redan många "heliga" i basen) samt toppar/bergsmedaljer (med lämpligt antal höjdmeter beroende på region/över havsyta), samt ny medaljserie för antal naturreservat (finns tusentals naturreservat bara i Sverige).

//Clipperton
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”