Medaljer

Här diskuteras saker som rör själva spelandet (gameplay), tiden då du är ute "in action"
Bont
Posts: 7
Joined: 28 Apr 2015 10:04
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Bont »

Vad trevligt att det finns en entusiatiskt intresse för lila medaljer. Tack.
Ni duktiga turfare som varit med länge och vet en hel del. Skulle vilja förstå några saker. Så Tre korta frågor 1) Hur går det till och vad krävs när det beslutas om en medaljs tillkomst? 2) Vem besämmer? och 3) Vem vet om Turf's databas har koll på antal takeover som captHaddock var inne på?

Motion är bra!
/Bont
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: Medaljer

Post by Maqqan »

captHaddock wrote:
Maqqan wrote: 23 Aug 2017 14:13 Begreppet "lila zoner" är väl något Warded skapat? Finns ju inte i Turfs databas egentligen så har svårt att se det förslaget blir verklighet men spännande förslag :)
Men är det inte så att Turfs databas har koll på vilken zon man har besökt flest gånger? Det skulle i så fall betyda att det måste finnas info om exakt hur många gånger en turfare har tagit en zon?
Jag tror faktiskt inte det. När den nya hemsidan skapades så försvann ju just den informationen och det var för att den inte gick att hämta direkt från databasen utan man var tvungen att lagra det på hemsidan. Då togs det bort för att frigöra serverutrymme. Warded lagrar det ju och centrar kartan med lila zoner på den zon du tagit flest gånger.

Tapatalking with my Samsung S7

User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by NSG_turf »

Ett mycket bra förslag, den medaljen med en integrerad 51z-räknare i appen skulle bredda spelet.
User avatar
NSG_turf
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2013 09:39
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by NSG_turf »

Ett mycket bra förslag som skulle inspirera och bredda spelet.
curioso
Posts: 7
Joined: 09 Sep 2017 11:50
Country: Sweden

Re: Medaljer Lila Zoner

Post by curioso »

Bont wrote: 23 Aug 2017 13:37 Hej
Lång tråd denna om medaljer med många bra förslag. Trevligt med många av de nya medaljerna oxå, tex Darkest Ninja och Bridge fanatic. Det "tråkiga" med dom är att det känns som det roliga tog slut så fort.

Jag är mycket för en medalj för långsiktigt turfande, en medlaj som får turfaren att motiveras att fortsätta ta zoner över lång tid. Helst i motionsform.

Därför en medalj för antal sk LILA zoner (de som man besökt minst 51 ggr). Nivå 10 - 25 - 50 - 100 - 250 - 500 purple zones (enligt warden). Det ger med högsta säkerhet ett motiv att få personen att gå eller cykla utan att känna större stress över att kämpa i någon liga eller tabell utan i egen takt jobba för att en eller flera zoner minst 51 ggr.

Jag har mött många turfare som haft olika krämpor och där turfen hjälpt dom att förbättra sin hälsa. Mött en turfare i en sk mulle-zon som sa att han gick hit för att få den som unik. Toppen, underbart. Med en mitt (ja det är säkert flera som tycker detta) skulle man kanske få honom o andra att besöka mullezonen 50 ggr till. Visst är det en hälsobefrämjande medalj??

Jag har ritat ett medlajförslag....fult som attan men finns denna flerstegmedalj är jag övertyg att Turf kommer att få fler personer att besöka tex uddare mulle-zoner fler än en gång.

/Bont
Utmärkt förslag Bont!
Jag börjar få slut på rimliga medaljmål att jobba mot. Nu gör jag faktiskt omvägar för att måla fler zoner lila istället för att ta närmaste vägen hem. En antal lila zoner medalj skulle sporra mig att ta fler omvägar!

/curioso
Limegrön
Posts: 15
Joined: 10 Nov 2017 20:09
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Limegrön »

Jag har inte läst allt som står här så någon kanske har kommit med dessa förslag tidigare. Jag turfar bara till fots och då är många medaljer omöjliga att ta. Jag tycker att det skulle vara kul med medaljer som gynnar regelbundenhet. Jag tänker tex att man tar samma 10 zoner 7 dagar i rad, eller kanske 15 ggr under en månad eller varför inte 100 ggr under ett år.

Jag tänker också att vissa medaljer skulle kunna avse ett visst år, tex 100 unika zoner tagna under 2018.

Vissa medaljer skulle också kunna vara tidsbegränsade, så att om man tex besöker en kyrkzon vid midnatt så gäller den medaljen i ett år, därefter blir man av med den men kan ta den igen.

På dessa sätt borde det bli roligare för dem som turfat länge för att de kan göra om utmaningarna, men också för nya turfare för att man då tävlar på mer lika villkor.

Nationalparksmedaljen verkar orimlig att ha en tidsbegränsning på. Jag tror det är lättare att ta en zon i varje län än att ta en i 25 olika nationalparker och ändå är inte den tidsbegränsad. Jag är en friluftsintresserad person. Ändå tror jag bara att jag har besökt sex olika nationalparker i hela mitt liv. Det borde även finnas medaljer för färre antal nationalparker, 1, 3, 5, 10, 15, 20, 25 tycker jag verkar vettigt. Och då utan tidsbegränsning.
Fridays
Posts: 141
Joined: 06 Dec 2015 15:51
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Fridays »

Tycker att det borde vara att man får en medalj för hur mycket man har skrivit här i Forum beroende på hur mycket inlägg man har gjort här och för varje 100 eller 200 så får man en ny fin medalj för det.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Medaljer

Post by Maqqan »

scorp wrote:Det finns nog i Turfs databas. Bara de att de f.n. själva inte plockar ut det. Var skulle Warded annars få det ifrån?

Tycker också att det är ett bra förslag. :)
Foruminlägg?

Tapatalking with Samsung S8

User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer

Post by DIProgan »

Slå slag i saken och ge en medaljserie till alla som samlar på unika Turfare. Sätt gräns på level 10 så att nybörjarna inte blir utsatta samt att ingen kan göra nya konton bara för att öka samlingen.

Tillåt unika turfare att göra assist med varandra för att öka sitt antal och främja gemenskapen istället för att de sugna ska lurpassa på när de nyas block går ut.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Medaljer

Post by Mikey »

Allt som inte är gå till en tågstation i 30 dagar i sträck är en bra medalj.
Post Reply

Return to “Spelrelaterat”